اموزش تصحیح زوایای پرسپکتیو تصاویر گرفته شده

یکی از مواردی که عکاسان حرفه ای همیشه مراقب آن هستند و همیشه حساس هستند ، مسئله زاویه بندی چشم اندازها و پرسپکتیو (perspective) عکس هایشان است . از سویی دیگر من معتقد هستم که نوع اسنپ شات (snapshot) – ( نوع عکاسی ) ؛ و زاویه ای که فرد عکاس در حین عکاسی از سوژه عکس خود انتخاب می کند ، بسیار بسیار مهم و حیاتی است و این نیست که فقط کارد بندی کنیم و درنهایت ! ” تق ! تق ! ” ، دکمه عکسبرداری دوربین را فشار دهیم و عکس داشته باشیم ! من معتقدم عکاسی نوعی هنر است و رعایت زاویه بندی و پرسپکتیو از الفبای این هنر است. حتما برای شما هم پیش آمده که دوربین خودرا برداشته اید و از سوژه عکاسی خود عکس انداخته اید ، سپس تصاویر را که نگاه می کنید از آن لذت نمی برید و به نظرتان یک عکس ایده آل از آب در نیامده و اصلا از نتیجه بدست آمده کار راضی نیستید ! چرا ؟ چون شما زوایا و پرسپکتیو را رعایت نکرده اید و در عکستان به احتمالی حتی سوژه عکاسیتان از محور های استاندارد و چارچوب های کادر عکس نیز خارج شده است که اصلا راضی کننده نیست.

 

اگر شما به دنبال تصحیح عکسها و زوایای پرسپکتیو آن هستید ؛ حتما باید سراغ نرم افزارهای ویرایشگر عکاسی و استدیوهای عکس بروید ولی اگر شما مهارت کافی را ندارید و حتی زمان هم برایتان ارزشمند است و می خواهید این عمل را راحت و با زمان کمتر انجام دهید ما به شما نرم افزار ” PerspectiveImageCorrection ” را معرفی مینماییم.

 

 لینک دانلود ” PerspectiveImageCorrection “

 

ابتدا برنامه را از لینک دانلود موجود دریافت کنید ، سپس بر روی ویندوزیتان نصب کنید.حال اولین کاری که انجام میدهید این است که تصویری که میخواهید اصلاح شود وارد نرم افزار می کنید.

 

در اینترفیس روبه روی شما ، می بایست یک کادر مستطیلی بر روی عکس بکشید تا اندازه ها و زوایا با محور مستطیلی که شما رسم می نمایید  تراز گردد.کافیست با چهار کیلیک متوالی بر روی عکستان ، این کار را انجام دهید.

 

برای مثال ؛ چهار گوشه یک ساختمان یا یک شی چهار گوش را در نظر بگیرید. حال با توجه به مستطیل شما ؛ برنامه خودکار زوایا و پرسپکتیو را درک کرده و سطوح آن را تنظیم می کند.هنگامی که شما برای اولین بار با این برنامه کار کنید متوجه می شود که کاملا خودکار زاویه بندی را انجام می دهد ؛ ممکن است شما باز هم کار نرم افزار را نپسندید و تایید نکنید.برای تنظیم زوایای بهتر شما باید خودتان دست به کار شوید ! و از حالت خودکار خارج شوید برای این کار باید روی عکس ؛  راست کیلیک کنید ( روی عکس سمت چپی یا همان “Source image” کیلیک کنید ) .

 

از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به پشتیبانی از حالت (Zoom Out) و (Zoom In) اشاره داشت که با چرخش اسکرول کوچک موس شما روی عکس ها امکان پذیر است. با این کار درواقع نرم افزار به شما کمک بزرگی می کند تا راحت تر محل صحیح مستطیل دلخواه خودرا برای تصحیح زوایا و پرسپکتیو انجام دهید. نکته ای که باید مد نظر قرار بدهید این است که اصلا نیازی نیست که شما حتما و اجبارا” یک منطقه وسیعی را برای رسم مستطیل دلخواه خود در نظر بگیرید.

 

درنهایت هم هروقت که شما احساس رضایت از نتیجه کار را داشتیئد و دیگر نیازی به تغییر در زوایا و پرسپکتیو آن نبود با کلیک بر روی گزینه ذخیره “SAVE” ؛ تغییرات اعمال شده روی عکس را ذخیره سازید و از تصویر خود لذت ببرید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /