۵ روش برای امن کردن اکانت گوگل

خیلی ها در فضای مجازی از اکانت ایمیل گوگل یا همان جیمیل Gmail برای ایمیل زدن و کارهای روزمره استفاده می کنند و اکانت گوگل هم به خیلی سرویس های دیگه مرتبط هست مثل YouTube , Google Plus و … پس بهتره از حداکثر امنیت برای جیمیل استفاده کنیم.امروز ۵ نکته ی اساسی برای امن تر کردن اکانت گوگل شما خواهیم گفت.

 

1- Account Recovery نصب کنید

Account Recovery بهترین روش برای مواقعی هست که اکانت شما هک شده یا پسورد ایمیل خود را گم کرده اید.

برای فعال کردن این سیستم به این لینک بروید سپس مطابق تصویر در قسمت Setting بر روی Account recovery options کلیک کنید.

 

 

 

سپس گوگل شما را به صفحه ای می فرستد که می توانید شماره موبایل خود یا یک ایمیل دیگر برای مواقع ضروری قرار دهید که در مواقعی که پسوردتان رو گم می کنید یا هک می شوید بتوانید اکانت خود را بر گردونید.

 

 

۲ – قابلیت ۲-step verification را فعال کنید
قابلیت تایید ۲ مرحله ای اکانت گوگل دقیقا یک لایه ی دومی امنیتی برای اکانت شماست.این قابلیت جایی بدرد می خورد که بطور مثال کسی یا خود شما بخواهید از سیستم ناشناس دیگری وارد اکانت گوگل شوید،می توانید از طریق موبایل تایید کنید که خودتان هستید . برای قعال کردن این قابلیت روی این لینک کلیک نمایید

 

 

سپس روی گزینه ی Edit در کنار ۲-step verification کلیک نمایید.بعد از آن یک سری اطلاعات مثل شماره ی موبایل شما را خواهد گرفت و بعد از آن خودتان یا شخص دیگری بخواهد از سیستم دیگری وارد اکانت شما بشود یک شماره ی چند  رقمی به شما اس ام اس می شود و شما با وارد کردن آن شماره می توانید وارد اکانت خود شوید.

 

 

۳ – تعیین پسورد های مختلف برای برنامه های مختلف
شما با فعال کردن این قابلیت می توانید پسورد های مشخصی برای برنامه های وابسته به اکانت خودتان فعال کنید بطور مثال می توانید یک پسورد مجزا برای Google Talk درست کنید که پسورد اصلی اکانت شما نباشد و فقط مختص Google Talk شما باشد.

 

برای فعال کردن این سرویس به این لینک مراجعه کنید. سپس بر روی قسمت Authorizing applications and sites کلیک کنید و در آنجا می توانید لیستی از برنامه هایی که با اکانت شما مرتبط هست را ببینید و در قسمت Application-specific passwords پسورد های بخصوص برای قسمت های مختلف انتخاب کنید.

 

۴ – از پسورد های قوی استفاده کنید
سعی کنید از کلمات متداول که در دیکشنری ها پیدا می شود و همچنین ارقام خاصی مثل تاریخ تولد و شماره شناسنامه و … استفاده نکنید ، سعی کنید پسوردی که انتخاب می کنید معنی خاصی ندهد و تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک ، ارقام ، علائم باشد مثل : OtT2359%$8*#^:)

 

شاید خیلی برای یادآوری سخت باشد ولی در عوض اطمینان دارید که به بالاترین درصد امنیت رسیده است.

 

۵ – HTTPS را فعال کنید
پیش پا افتاده ترین کار همینه که پروتوکل HTTPS را فعال کنید نیازی نیست شما بعدش کاری کنید این پروتوکل اطلاعات رد و بدل شده ی شما را  امن خواهد کرد،برای فعال سازی این قابلیت مطابق شکل زیر عمل کنید:

 

 

منبع:zoopirnet.com

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /