آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

مسنجر تلگرام ( Telegram )یکی از پر طرفدارترین مسنجرها در بین کاربران ایرانی است.در این پست ما اموزش کامل و تصویری از نحوه ثبت نام و راه اندازی تلگرام و همچنین به معرفی کامل امکانات آن می پردازیم.

 

ابتدا شما باید آخرین ورژن مسنجر Telegram را دانلود کنید . برای دریافت از گوگل پلی روی لینک زیر بروید 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegramدانلود آخرین نسخه Telegram از گوگل پلی

نصب نرم افزار را تا پایان ادامه دهید .

به اینترنت متصل شوید .

سپس وارد نرم افزار شوید و Start Messaging را انتخاب کنید و در مرحله بعد شماره تلفن و کشور خود را وارد کنید و روی تیک بالای صفحه ضربه بزنید .

 

 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

 

 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

 

اکنون کمی صبر کنید تا نرم افزار کد فعال سازی را برای شما ارسال کند و سپس کد موردنظر را وارد و تیک بالای صفحه را بزنید . ( در 99% موارد نرم افزار به صورت خودکار کد را وارد کرده و فعال می شود )

 

 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

 

 

– اکنون وارد صفحه اصلی نرم افزار می شویم و قسمت های سازنده آن را بررسی می کنیم :

 

 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

 

 

1- علامت ذره بین برای جستجو و یافتن کلماتی از پیام های رد و بدل شده توسط شماست .

2- قسمت قرمز رنگ مشخص شده برای ایجاد سریع یک پیام ( چه به صورت رمزنگاری و یا معمولی و … ) است :

3- قسمت بالا گوشه سمت چپ جهت آوردن منو اصلی نرم افزار است . در منوی برنامه :

– New Group : با رفتن به این بخش ، ابتدا اعضای گروه خود را از لیست مخاطبین انتخاب کنید و سپس در مرحله بعدی نام گروه را انتخاب کنید و تنظیمات را تایید کنید . حداکثر ظرفیت یک گروه در نسخه فعلی ، 200 کاربر می باشد .

– New Secret Chat : توسط این بخش می توانید با مخاطب موردنظرتان چت خصوصی و رمزنگاری شده کنید . برای تایید این نوع چت ، شما باید از طریق این گزینه مخاطب را انتخاب کنید و هنگامی که او آنلاین شد ، ارتباط میان شما برقرار می شود . چت رمزنگاری شده امنیت پیام شما را بالا می برد و حریم خصوصی شما نیز در آن رعایت می شود .

– New channel : در این بخش می توانید یک کانال ایجاد کنید. 

– Contacts : در این بخش شما می توانید به تمام مخاطبین گوشی خود یعنی کسانی که تلگرام دارند و کسانی که تلگرام را ندارند را به صورت دسته بندی شده براساس حروف الفبا ببینید و حتی به کسانی که تلگرام را نصب نکرده اند پیغام دعوت ارسال کنید .

– هم چنین می توانید از طریق گزینه Invite Friends دوستان خود را برای حضور در تلگرام دعوت کنید .

– Settings : این بخش برای تنظیمات شخصی تلگرام است ؛ بنابراین ما توضیحاتی درباره ی کار با قسمت Settings به شما می دهیم :

 

 

آموزش کامل تصویری کار با تلگرام – Telegram

 

 

— برای انتخاب نام کاربری کافیست از بخش Settings روی گزینه Username بروید و نام کاربری تاکنون ثبت نشده ای را با ترکیب اعداد و حروف انگلیسی بسازید . سپس تیک بالای صفحه گوشیتان را لمس کنید . البته می توانید نام کاربری هم انتخاب نکنید …

— برای تغییر زبان نرم افزار ، از قسمت Settings به بخش Language بروید و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید . در ورژن های فعلی و اصل Telegram زبان فارسی وجود ندارد .

— برای تغییر زنگ پیام تلگرام از بخش Settings به قسمت Notifications and Sounds بروید و صدای موردنظر خود را که هنگام دریافت اس ام اس بلند می شود ، انتخاب کنید .

— برای بلاک کردن شماره مزاحمان در تلگرام کافیست از بخش Settings به قسمت Privacy and Security و از آنجا به بخش Blocked Users رفته و روی علامت + گوشه صفحه ضربه زده و کاربر موردنظر خود را بلاک کنید . برای Unblock ( خارج کردن از بلاک ) کافیست انگشت خود را روی نام کاربر بلاک شده نگه دارید و سپس گزینه Unblock را که ظاهر می شود انتخاب نمایید .

— برای تغییر پس زمینه چت هایتان کافیست از بخش Settings به قسمت Chat Background بروید و تصویر موردنظرتان را انتخاب کنید . انتخاب تصویر بکگراند از گالری گوشی شما نیز ممکن است .

— در قسمت Automatic Media Download از بخش Settings ، شما می توانید به مسنجر Telegram فرمان دهید تا فقط با اتصال به وای فای ویدئوهای اشتراکی ،عکس ها و صداها را دانلود کند و با اتصال از طریق Mobile Data هیچگونه ویدئو ، صدا و تصویری دانلود نشود که این گزینه در افزایش سرعت دریافت اطلاعات و مصرف نشدن حجم اینترنت شما تاثیر فوق العاده ای دارد . پس آن را مطابق میلتان برای اتصال WiFi یا 3G تنظیم کنید .

— برای این که تصاویر و ویدئو هایتان در گالری موبایلتان ذخیره شود ، از بخش Settings گزینه Save To Gallery را پیدا کنید و آن را فعال کنید .

— برای تغییر اندازه فونت پیام هایی که برایتان نمایش داده می شود کافیست از قسمت Settings به بخش Messages Text Size بروید و اندازه آن را مشخص نمایید .

* نکته : دو نفر هستند که می توانند شما را از گروه تلگرام اخراج کنند :

1- مدیر ( Admin ) گروه

2- کسی که شما را در گروه ادد کرده است .

حل مشکل لودینگ با سرعت پایین ، فرستاده نشدن کد تایید ، کانکتینگ ، لود نشدن عکس ها و … در Telegram )

1- اینترنت گوشیتان را قطع نموده و نرم افزار تلگرام را کاملاً ببندید ( حتی از قسمت برنامه های اخیر ) .

2- به Settings گوشیتان رفته و از آنجا به قسمت حذف نرم افزار تلگرام بروید . الان دو گزینه به نام های Clear cache و Clear data وجود دارد . روی هر دو ضربه بزنید .

3- اکنون دوباره به اینترنت وصل شوید . بعد به راحتی مراحل ثبت نام را طی کنید تا به اکانت قبلی خود منتقل شوید .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /