آموزش پاک کردن دائم حساب کاربری از سرویس‌های آنلاین

فیس‌بوک، گوگل و دیگر سرویس‌های آنلاین این اجازه را به کابران خویش نمی‌دهند تا حساب‌های کاربری خود را به آسانی برای همیشه پاک (Delete) کنند. در این مقاله قصد داریم تا روش‌هایی را آموزش دهیم تا کسانی که به هر دلیلی دوست دارند به حضور خود در سرویس‌های آنلاین از قبیل شبکه‌های اجتماعی پایان دهند کمک کنیم تا از شر این حساب‌ها برای همیشه خلاص شوند

Digg:

تنها راهی که می‌توانید برای همیشه از شر حساب کاربری خود در وب‌سایت Digg خلاص شوید تماس مستقیم با شرکت آن است که از اینجا می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. البته با این کار هم کامنت‌ها و نوشته‌های قبلی‌تان پاک نخواهد شد و در سوابق Digg بایگانی خواهند شد.

 

FaceBook:

چندین راه برای ترک فیس‌بوک وجود دارد؛ نخستین و آسان‌ترین راه مراجعه به قسمت تنظیمات حساب و سپس تب Security است که از آنجا می‌توانید اکانت خود را به صورت موقت غیرفعال کنید. البته همین کار هم به این راحتی‌ها نیست زیرا باید دلیل تصمیم خود برای غیرفعال‌سازی، این که آیا در آینده قصد بازگشت خواهید داشت یا خیر و همچنین تمایل به دریافت ایمیل از طرف فیس‌بوک ضمن غیرفعال بودن را مشخص کنید. اما اگر بخواهید برای همیشه فیس‌بوک را کنار بگذارید چه؟ Deactive کردن با پاک کردن دائم تفاوت‌هایی دارد؛ در حقیقت اکانت‌تان فقط نامریی می‌شود و دوستان‌تان خیال می‌کنند که برای مدتی ناپدید شده‌اید. از سویی هم این شانس را دارید که اگر در آینده نظرتان برگشت بدون از دست دادن هیچ کامنت، عکس و پستی به حالت اولیه بازگردید.

 

پاک کردن کامل اکانت فیس‌بوک تمام نکات ذکر شده در بالا را از بین می‌برد و دیگر هیچ راه بازگشتی هم برای بازیابی آنها وجود ندارد، پس فکرهای‌تان را بکنید که دیگر مجال پشیمانی نیست. اگر قاطعانه تصمیم خود را گرفته‌اید می‌توانید از اینجا به صفحه حذف دائم اکانت فیس‌بوک خود مراجعه کنید و روی گزینه Delete My Account کلیک کنید (اگر این کار را انجام دادید خواهشا ما را نفرین نفرمایید!)

:LinkedIn

 

برای بستن حساب کاربری در این تارنمای اجتماعی بیزینسی و بعضا تخصصی، با نام کاربری‌تان لاگین شوید، سپس بر روی اسم‌تان در گوشه راستی کلیک کنید تا منوی کرکره‌ای بازشونده به سمت پایین ظاهر شود و روی تنظیمات (Settings) کلیک نمایید. تب Accounts را در میان پنجره باز شده پیدا کنید و روی Close Your Account کلیک کنید. علتی را برای بستن حساب ذکر کنید و روی ادامه کلیک کنید تا پروسه رهایی تکمیل شود. متاسفانه اگر چند اکانت مختلف در این سایت داشته باشید نمی‌توانید همه را با هم و یک جا پاک کنید و باید برای هر کدام جداگانه اقدام نمایید. اگر هم اشتباهی حساب‌تان را پاک کردید یا بعد از مدتی (البته مدت کوتاه) پشیمان شدید می‌توانید تا 72 ساعت با تماس به مرکز خدمات مشتریان LinkedIn اکانت خود را دوباره بازیابی کنید.

 

MySpace:

 

برای به هم زدن با شبکه اجتماعی مای‌اسپیس نخست وارد اکانت خود شوید. منوی MyStuff را در بالای صفحه باز کنید و سپس تنظیمات حساب را انتخاب کنید. تقریبا در نیمه پایینی صفحه در سمت چپ، در زیر Account یک لینک Cancel Account وجود دارد. مرحله بعدی نیز دوباره انتخاب چنین کلیدی با همین نام است. ازتان علت پرسیده می‌شود که بعد از آن دوباره باید روی Cancel Account کلیک کنید. سپس ایمیلی تحت همین عنوان در صندوق آدرسی که با آن حساب خود را در این شبکه ایجاد کرده‌اید دریافت خواهید کرد. فراموش نکنید تا روی لینک فعال‌سازی که برایتان ایمیل می‌شود کلیک کنید که دوباره به مای‌اسپیس ارجاع داده می‌شوید و در آنجا می‌توانید آدرس را تایید کنید و البته این شانس را دارید تا در همین جا اگر تصمیم‌تان عوض شد انصراف بدهید. در صورت گرفتن تصمیم نهایی با تایید Cancel Account برای چهارمین بار دیگر برای همیشه خلاص خواهید شد. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از تایید دیگر هیچ راه بازیابی در MySpace وجود ندارد.

 

twitter

 

تعجبی ندارد که اگر اکانت توییتر خود را نابود کنید، تمامی توییت‌های‌تان از بین می‌روند. بعلاوه دیگر نمی‌توانید یک حساب کاربری توییتر جدید با ایمیل قبلی‌تان درست کنید و باید یک آدرس جدید وارد کنید. البته یک راه وجود دارد تا این قانون توییتر را دور بزنید. می‌توانید پیش از پاک کردن حساب، ایمیل دیگری را به توییتر بدهید تا ایمیل دلخواه‌تان در لیست سیاه این شرکت قرار نگیرد. توییتر از افراد می‌خواهد که قبل از پاک کردن اکانت خود آگاه باشند: نیازی نیست برای تغییر نام کاربری اکانت‌تان را پاک کنید و دوباره از نو بسازید. توییتر جزو معدود سرویس‌هایی است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا نام کاربری‌اش را همانند پسورد به آسانی تعوض نماید. برای پاک کردن دائمی نیز کافی است تنظیمات را کلیک کنید، سپس Delete My Account را در انتها انتخاب و آن را تایید کنید، همین!

 

google

 

بیشتر سرویس‌های گوگل به یک حساب گره خورده‌اند؛ بنابراین اگر همان یک حساب را پاک کنید تقریبا از دست بقیه نیز راحت می‌شوید. از سویی برخی سرویس‌های گوگل همانند یوتیوب می‌توانند جداگانه غیرفعال شوند. برای کشتن حساب اصلی با نام کاربری‌تان وارد صفحه خانه گوگل شوید و در آن نوار بالا نام خود را انتخاب کنید. از منوی بازشونده Account را کلیک کنید. در صفحه باز شده در انتها Services را بیابید که در زیر آن دو انتخاب دارید. در انتخاب نخست می‌توانید پروفایل و امکانات گوگل پلاس را پاک کنید و در انتخاب دوم می‌توانید تمامی حساب‌ها و سرویس‌های گوگلی خود را یکجا و برای همیشه پاک کنید.

 

skype

 

این امکان وجود ندارد که به صورت کامل از دست حساب اسکایپ خود رها شوید. اما می‌توانید با پاک کردن تمامی اطلاعات پروفایل‌تان کاری کنید که هیچ کس نتواند شما را در اسکایپ پیدا کند. اگر این کار را انجام دهید، نام‌تان از لیست مخاطبان دوستان‌تان خارج نمی‌شود، ولی اگر آنلاین نباشید نمی‌توانند با شما تماس بگیرند. به هر حال پاک کردن اطلاعات حساب اسکایپ به آسانی انجام می‌پذیرد؛ تحت منوی اسکایپ Profile را انتخاب و سپس Edit Your Profile را برگزینید.

 

MSN

 

آی‌دی ویندوز لایو به این معناست که با استفاده از همان یک اکانت می‌توانید به تمامی سرویس‌های مایکروسافت دسترسی داشته باشید؛ از MSN گرفته تا هات‌میل، و مسنجر ویندوز لایو، فروشگاه Zune و حتی سرویس اکس‌باکس لایو. حتی سرویس‌های شخص ثالثی نظیر Expedia نیز از همان یک اکانت استفاده می‌کنند. از بین بردن آی‌دی ویندوز لایو می‌تواند دسترسی به بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای مایکروسافت را خنثی کند، اما کدامین یک به انتخاب کاربر است. در بالای اکثر پیج‌های ویندوز لایو اسم‌تان را می‌بینید. بر روی آن که کلیک کنید یک منو باز می‌شود که باید Account را انتخاب کنید. این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات تماس، پسوردها، سوال‌های امنیتی‌تان و موارد بیشتری را ویرایش کنید. پایین‌تر همان صفحه زیر Additional Options لینک Close Your Account را مشاهده می‌کنید. اگر تا به اینجای کار درست پیش رفته باشید پسوردتان را وارد می‌کنید و کار انجام می‌شود.

 

yahoo

 

یاهو با دقت فراوانی تمامی سرویس‌هایش را به یک اکانت پیوند داده است. کنسل کردن آن رهایی از سرویس میل، مسنجر، هوم پیج، گروه‌ها (Groups) و هر سرویس دیگری را که با آی‌دی یاهو در اختیار دارید تضمین می‌کند. نخست با آی‌دی یاهوتان وارد شوید و صفحه Terminating Yahoo! Account را بیابید. در آنجا اطلاعاتی از اینکه این کار بر چه ویژگی‌هایی از اکانت‌تان تاثیر می‌گذارد را متوجه می‌شوید و همچنین یاهو به شما این اخطار را می‌دهد که درخواست غیرفعال و پاک کردن حساب تا 90 روز باقی مانده و بعد از آن عملی می‌شود. یاهو دلیل این تاخیر 90 روزه را هم برای جلوگیری از کلاهبرداری توسط افراد سواستفاده‌گر بیان کرده است، زیرا با غیرفعال کردن حساب شخص دیگری می‌تواند آی‌دی شما را انتخاب کند. البته هیچ یک از اطلاعات‌تان در اختیار آن شخص احتمالی قرار نمی‌گیرد.

 

Zoosk

 

آیا برای یافتن شخص رویاهای خود در این سایت حساب باز کرده‌اید ولی حال پشیمان شده‌اید؟ یا شاید فرد مورد نظر را پیدا کرده‌اید و دیگر دوست ندارید عضو این سایت باشید! به هر حال هر نیتی دارید می‌توانید به صفحه تنظیمات رفته و لینک Cancel Subscription را کلیک کنید. اما این کار کاملا اکانت‌تان را پاک نمی‌کند. اگر قصد پاک کردن همیشگی را دارید می‌توانید به اینجا هم سری بزنید، البته قبلش تصمیم‌تان را مصمم بگیرید. این را هم بدانید که اگر از اپلیکیشن Zoosk در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک استفاده می‌کنید با پاک کردن آن حساب کاربری‌تان در این شبکه از بین نمی‌رود.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
125
پاسخ آینه 21 مارس 2016

سلام جان اسنو
سایت خیلی خوبی داری خسته نباشی

پاسخ مدیر سایت 22 مارس 2016

سلام
ممنون دوست عزیز

پاسخ آموزش طراحی سایت 29 فوریه 2016

من که به شدت به سایتتون علاقه مند شدم.هرچند تازه با سایت شما آشنا شدم اما کار شما بی نظیره واقعا.مرسی از سایت عالیتون.

پاسخ مدیر سایت 29 فوریه 2016

ممنون دوست عزیز

پاسخ طراحی سایت 8 فوریه 2016

»رسی از سایت خوبتون با مطالبی که قرار میدهید. ممنون

پاسخ پنل اس ام اس 1 فوریه 2016

خیلی جالب بود، ممنون

پاسخ باربری 27 ژانویه 2016

با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید

پاسخ مدیر سایت 27 ژانویه 2016

ممنو دوست عزیز خوشحالم که این پست برای شما مفید بوده
موفق باشید

پاسخ طراحی سایت 7 ژانویه 2016

سلام واقعا سایت خوبی دارید خسته نباشید موفق و پیروز باشید….

پاسخ مدیر سایت 7 ژانویه 2016

درود و ممنون

پاسخ تور آفریقای جنوبی 12 دسامبر 2015

مرسی از آموزش خوبتون

پاسخ مدیر سایت 12 دسامبر 2015

ممنون خوشحالم که این پست براتون مفید بوده

پاسخ خرید بک لینک 18 نوامبر 2015

عالی بود
ممنون

پاسخ نرم افزار آندروید 20 اکتبر 2015

سلام. برای حذف دائم اکتنت فیسبوکم ، گزینه ی Delete My Account رو پیدا نمی کنم. کجاست؟؟

پاسخ مدیر سایت 21 اکتبر 2015

درود
ابتدا به حساب کاربری خود در فیـسبوک وارد شوید.
1بخش تنظیمات اکانت خود بروید
2. بخش امنیت ( Security ) مراجعه نمایید
3.به لینک ” حسابتان را غیر فعال کنید ” ( Deactivate your account ) بروید
4.در این دلیل ترک فیس بوک را بیان کنید و تیک گزینه ی ” انصراف از دریافت ایمیل ”بزنید تا دیگه ایمیل از فیس بوک دریافت نکنید
5.در همین صفحه : از شما زمان حذف اکانت را میپرسد که میتوانید با تیک دار کردن ان زمان بندی حذف اکانت رو بدید که مثلا بعد چند روز دیگر اکانت حذف شود.یا تیک نزنید
6.حالا با کلیک برروی Deactivate ممکن است در همان حال اکانت شما حذف شودیا ممکن صفحه جدید باز شود از شما رمز فعلی و کد کیچا را وارد کنید واکی کنید

پاسخ طراحی سایت 21 سپتامبر 2015

عالی و مفید خسته نباشید ممنون

پاسخ مدیر سایت 21 سپتامبر 2015

ممنون دوست عزیز

پاسخ طراحی سایت 9 سپتامبر 2015

ممنون از مطالب خوبتون

پاسخ نصر 9 سپتامبر 2015

بسیار مفید بود

پاسخ طراحی وبسایت 2 سپتامبر 2015

بسیار عالی بود مرسی

پاسخ طراحی سایت 1 سپتامبر 2015

آموزش بسیار مفید بود متشکرم

پاسخ دوربین مدار بسته 25 آگوست 2015

مرسی از سایت خوبتون
هایک ویژن
نصب دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته

پاسخ سئو سایت 19 آگوست 2015

آموزش تون عالی بود .

پاسخ لوازم ارایشی وبهداشتی 4 آگوست 2015

ممنون بابت اطلاعات خوب و کاملتون

پاسخ مدیر سایت 5 آگوست 2015

مرسی

پاسخ طراحی سایت 3 آگوست 2015

سایت و محتوای عالی دارید خسته نباشید

پاسخ مدیر سایت 3 آگوست 2015

ممنون

پاسخ پنل اس ام اس 29 جولای 2015

پست جالبی بود ، ممنون از سایت خوبتون

پاسخ مدیر سایت 30 جولای 2015

مرسی

پاسخ طراحی سایت 29 جولای 2015

سایت عالی و مفید دارید، خسته نباشید

پاسخ مدیر سایت 29 جولای 2015

ممنون

پاسخ طراحی سایت 27 جولای 2015

با سلام
ممنون از سایت خوبتون.

پاسخ مدیر سایت 27 جولای 2015

درود
مرسی

پاسخ هتل سی نور 1 جولای 2015

مرسی از سایت خوبتون

پاسخ طراحی سایت 6 ژوئن 2015

بسیار سپاس و سایت خیلی خیلی خوبی دارید

پاسخ طراحی سایت 6 ژوئن 2015

خیلی عالی بود واقعا استفاده کردم

پاسخ طراحی سایت 6 ژوئن 2015

سلام و خسته نباشید از اینکه با سایت شما اشنا شدم خوشحالم

پاسخ مدیر سایت 6 ژوئن 2015

درود ممنون

پاسخ سئو سایت 1 ژوئن 2015

سلام و خسته نباشید از اینکه با سایت شما اشنا شدم خوشحالم

پاسخ مدیر سایت 2 ژوئن 2015

درود
ممنون نظر لطفتونه

پاسخ طراحی سایت 1 ژوئن 2015

موفق باشین سایت خوبی دارین مرسی

پاسخ مدیر سایت 2 ژوئن 2015

ممنون

پاسخ مونوپاد 22 می 2015

ممنونم از سایت خوب و مفیدتون مرسی

پاسخ شرکت طراحی سایت 9 سپتامبر 2014

خیلی عالیه
کارتون حرف نداره ممنون بابت مطالب مفیدی که میذارید

پاسخ مدیر سایت 9 سپتامبر 2014

ممنون!

پاسخ طراحی سایت 3 آگوست 2014

سایت خیلی خوبی دارین موفق باشین

پاسخ abolfazl 3 آگوست 2014

ممنون:)

صفحه بندی نظرات: 1 2 3
تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /