عواقب خوابیدن کنار موبایل

اگه تا ۲ سال پیش خیلی ها می تونستن خیلی راحت گوشی موبایلشون رو کنار بزارن و بگیرن بخوابن الان دیگه نمیشه ، با وجود اینستاگرام و وایبر و واتس اپ به جرات می تونم بگم خواب ایرانی ها یکی دو ساعتی به تعویق افتاده ، البته این مسئله ایران و غیر ایران نداره حدود ۴۴ درصد مردم دنیا با گوشی میرن تو رخت خواب و خوابیدن کنار گوشی رو تجربه می کنن . جدای از اینکه کم خوابی و بدخوابی خودش یه نوع بیماری یا عارضه به حساب میاد ، خوابیدن کنار گوشی یکی دیگه از مشکلاتیه که این سبک از شبکه های اجتماعی بوجود آوردن که در ادامه عواقبش رو خدمتتون میگم .

یه سری ها هم که یه جوری گوشی رو می چسبونن به خودشون موقع خواب انگار نخست وزیر آلمان باهاش کار واجب داره بابا یه اس ام اسه دیگه ، خب صبح بخونش !

عواقب خوابیدن کنار موبایل

خوابیدن کنار گوشی – وای فای روشن

دوستانی که تو رخت خواب از گوشی استفاده میکنن احتمال ۹۰ درصد حال و حوصله خاموش کردن وای فای مودم ADSL رو ندارن و خیلی وقتا حتی وای فای گوشی رو هم خاموش نمی کنن و همونجوری مدهوش می شن تا صبح ( تا ظهر البته ) . این کار علاوه بر اینکه در دراز مدت به مودم آسیب می زنه ، امواج وای فای رو هم دور و بر گوشی موبایل منتشر می کنه .

خوابیدن کنار گوشی – امواج گوشی موبایل

هنوز به طور ۱۰۰ درصد اثبات نشده که امواج موبایل مضر هستن یا نه اما احتمالش زیاده . بالاخره پیشگیری بهتر از درمانه ، گوشی موبایل واسه اینکه همیشه تو دسترس باشه باید تمام امواج مربوط به خودش رو جستجو کنه ، این امواج الکترومغناطیسی می تونه روی مغز انسان تاثیر گذار باشه مخصوصا روی مغز کودکان که غشای مغز و جمجمه نازک تری نسب به بزرگسالان دارن .

خوابیدن کنار گوشی – آلودگی رختخواب

من مطمئنم این گزینه واسه خیلی ها اصلا اهمیت نداره چون دیدم طرف کلا به خیلی مسائل فکر نمیکنه چه برسه به این . متاسفانه یه فاز خیلی بدی تو جامعه راه افتاده با عنوان ” ولمون کن بابا هرچی کثیف تر سالم تر ” عواقب خوابیدن کنار موبایل من نمی دونم این فلسفه ازکجا اومده اما واقعیت این نیست . این همه آدم تو بیمارستان و مراکز درمانی نمی دونن که چرا اونجان اما دکترها می دونن !

 

 

 

به هر حال برای دوستانی که یه مقدار به پاکیزگی اهمیت میدن بگم که گوشی موبایل جزء ۵ شی آلوده تو دنیا شناخته شده چون شما با هر مقداری از کثیفی و تمیزی دستاتون با گوشی کار می کنید چون واجبه ! گوشی رو که می برید تو رختخواب و بعدش با همون دستها می خوابید و گوشی رو هم روی متکا و پتو … می کشید .

خوابیدن کنار گوشی – اختلال در خواب

گوشی موبایل ، تبلت ، تلویزیون و هر وسیله الکترونیکی که داخلش لامپ LED باشه یه نور موسوم به نور آبی تولید می کنه ، قبلا که لامپ LED آبی رو بررسی کردم گفتم که برای تشکیل نور سفید به نور آبی احتیاجه . این نور آبی طول موج خیلی کمی داره اما تو همون طول موج کم ، دامنه زیادی داره . نور آبی می تونه در تصمیم گیری هورمون خواب تاثیر گذار باشه ، هورمون خواب ، اگر در معرض نور قرار بگیره به اشتباه فکر میکنه که هنوز روزه و دستور شل شدن بدن رو نمیده .

 

 

به عبارت دیگه ، شبکیه چشم انسان به نور آبی حساسیت بیشتری داره ، واسه اینه که شما بعد از خوندن کتاب کاغذی بیهوش میشید اما بعد از مطالعه با گوشی یا تبلت در ساعت ۳ نصفه شب آمادگی کوهنوردی دارید !

خلاصه خوابیدن کنار گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپ روشن به هیچ وجه توصیه نمیشه .

خوابیدن کنار گوشی – احتمال آتش سوزی

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر آتش گرفتن رختخواب یه نوجوون تو خبرگزاری ها سر و صدا کرد . مثل اینکه این نوجوون گوشی گلکسی اس ۴ رو زیر متکای خودش گذاشته و خوابیده . چه چیزی باعث آتیش گرفتن گوشی میشه ؟ قطعا یه چیزی که با برق و جریان و اینجور چیزا سرکار داشته باشه . کاشف به عمل اومده که این نوجوون از باتری غیر اورجینال استفاده کرده . قبلا گفتم که از باتری و شارژر های تقلبی استفاده نکنید .
عواقب خوابیدن کنار موبایل
خوابیدن کنار گوشی – احتمال برق گرفتگی

احتمال این یه مورد خیلی کمه اما هستن دوستانی که آهنگ راک میذارن تو گوشی و هدفون به گوش می خوابن ، جدای از اینکه اینا چجوری با آهنگ راک می تونن بخواین عواقب خوابیدن کنار موبایل ، مسئله مهم اینه که هدفون اگه قلابی باشه یا اتصالی چیزی داشته باشه تحت فشار تو گوش می تونه عامل برق گرفتگی بشه مخصوصا اگه شارژر به گوشی وصل باشه . جالبه یکی از عجیب ترین مرگ هایی که تو دنیا خیلی سر و صدا کرد مرگ یه زندانی بر اثر برق گرفتگی توسط هدفون بوده .

خب دوستان در مورد خوابیدن در کنار گوشی حرف زیاده اما در حوصله من ، شما و این مقاله نمی گنجه ، امیدوارم هیچ وقت کنار گوشی یا تبلت نخوابید . موقع خواب بهتره گوشی یا تبلت رو در یه اتاق دیگه بذارید یا تا جایی که می تونید از بدن تون دورش کنید .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /