نحوه بازیابی رمز وایرلس گم شده

بسیاری از افراد هستند که معمولا در جاهای مختلف از رمز های متفاوت استفاده می کنند و از آنجایی که به یاد سپردن رمز های مختلف سخت می باشد در صورتی که برای مدتی رمز مورد نظر استفاده نشود از یاد می رود، در این مقاله از آی تی جو می خواهیم روشی برای شما دوستان یاد دهیم تا در صورتی که رمز شبکه بیسیم (Wi-Fi) خود را از یاد بردید به راحتی بتوانید مجددا رمز را باز گردانید.

بازیابی رمز عبور وایرلس

توجه کنید این مقاله جنبه آموزشی دارد و هدف از این مقاله به هیچ عنوان هک و نفوذ نیست، پس از مطالعه این مقاله شما فقط قادر خواهید بود رمز عبور وایرلس خانگی خود را باز گردانید.

حالا چگونه می توان رمز عبور شبکه ای که به آن متصل هستیم را باز گردانیم؟
روش کار بسیار آسان است، بر روی آیکون شبکه موجود در نوار وظیفه و کنار ساعت کلیک کرده و سپس بر روی شبکه ای که در حال حاضر به آن متصل هستید راست کلیک کنید و نهایتا Properties را انتخاب کنید.

آیکون شبکه در نوار وظیفه

راست کلیک بر روی شبکه وایرلس

حالا در پنجره تنظیمات در برگه Security گزینه Show characters را علامت دار نمایید، با این کار مشاهده خواهید کرد که رمز برای شما آشکار می شود.

مشاهده رمز وایرلس روش اول

البته در این حالت فقط کلمه عبور شبکه ای که در حال حاضر به آن متصل هستید را مشاهده خواهید کرد، برای دستیابی به کلمه عبور ذخیره شده در شبکه های WiFi دیگر مراحل زیر را انجام دهید.

بر روی آیکون شبکه در نوار وظیفه راست کلیک کرده و گزینه Open Network and Sharing Center را کلیک کنید.

بازکردن کنترل پانل تنظیمات شبکه ها

در پنجره باز شده، در پانل سمت چپ بر روی لینک Manage wireless networks را کلیک کنید تا لیست تمام شبکه های موجود نمایان شود.

باز کردن لیست شبکه های وایرلس ذخیره شده

در زیر لیست تمام شبکه های وایرلس ذخیره شده را مشاهده می کنید:

لیست تمام شبکه های وایرلس ذخیره شده

در این قسمت بر روی شبکه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را کلیک کنید.

راست کلیک کردن بر روی شبکه wifi مورد نظر

حالا در برگه Security مجددا گزینه Show characters را علامت دار نمایید. باز مشاهده می کنید که رمز عبور شبکه مورد نظر نمایان شد.

مشاهده رمز وای فای روش دوم

در صورتی که رمز ذخیره شده در شبکه خانگی شما وجود نداشته باشد، باز هم مسئله ای نیست و راه حلی برای این موضوع در نظر داریم!

شرکت های سازنده روتر معمولا در پایین یا پشت روتر دکمه ای گذاشته اند که معمولا با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه برای مدت زمان کوتاه مثلا ۲۰ ثانیه، روتر ریست می شود و به تنظیمات کارخانه بر می گردد.

پس از باز گرداندن روتر به تنظیمات کارخانه ای، مجددا باید مودم را تنظیم و راه اندازی کنید، دستور العمل های راه اندازی روتر، معمولا در دفترچه راهنما یا سی دی همراه وجود دارد.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /