ترفندهای جستجو در گوگل

خیلی از ما هر روز حداقل دو یا سه بار سایت گوگل رو باز می کنیم و با استفاده از این غول جستجو به جستجو در سایت ها می پردازیم. خیلی وقت ها به نتایج دلخواه در صفحات اوب نمی رسیم. امروز می خوایم با یاد گرفتن چند نکته در جستجو به سایت های دلخواه در همون نتایج اول برسیم.

کی وردها یا کلمات اصلی را بنویسید:

در کلماتی که برای جستجو وارد می کنیم نباید عبارات بی ربط و طولانی باشه. اول کی ورد اصلی خود رو انتخاب کنید و از یک متن طولانی دو یا سه کلمه اصلی رو برای جستجو وارد کنید.

مثال: “هتل های تهران” به جای “گذراندن یک شب خوب در تهران” یا “پژو” به جای “اتومبیل”

از جستجوی پیشترفته گوگل استفاده کنید:

گوگل قسمتی داره به نام «Advanced Search» یا «جستجوی پیشرفته» با استفاده از این قسمت و پر کردن تمام قسمت های موجود می تونید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

استفاده “” و + و – در جستجو:

این یکی از مهمترین قسمت ها برای جستجو هست که خیلی ها رعایت نمی کنند. حتماً کلمات اصلی رو در داخل علامت “” قرار دهید. و برای کلمات دیگر مرتبط که می خواهید اضافه کنید علامت + و برای کلمات دیگری می خواهید جستجو نشوند علامت – را اضافه کنید. دقت کنید که قبل از کاراکترهای + و – یک فاصله بدهید.

مثال: من می خواهم عبارت دانلود آهنگ شکیرا رو جستجو کنم. این طور می نویسم:

“دانلود” +”آهنگ” +”شکیرا” -”خرید” -”فروش”

استفاده از یا:

گوگل از پشتیبانی می کند. پس با استفاده از یا می توانید از دو جستجو بهره مند شوید.

مثال: “آثار باستانی در شیراز یا اصفهان”

استفاده از ~:

با استفاده از کاراکتر ~  می توانید از کلمات مرتبط در جستجو بهتر بهره مند شوید.

مثال: اگر شما “کیفیت غذا” را جستجو کنید شاید به نتایج مطلوبی که این دو کلمه به هم مرتبط باشند نرسید اما اگر “~کیفیت ~غذا” را جستجو کنید، جستجوی شما بهینه تر خواهد بود.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /