۶ مشکل اصلی در گوشی اچ‌تی‌سی وان M8

بعد از معرفی جدیدترین شاهکار کمپانی HTC به نام وان M8، این گوشی هوشمند هم اکنون وارد بازار شده و اینک بهتر می‌توان در خصوص مزایا و مشکلات آن صحبت کرد. این تلفن همراه همانند سایر تلفن‌های هوشمند امروزی، دارای مشکلات خاصی است. ما در اینجا می‌خواهیم تا برخی از این مشکلات عمومی را مطرح نموده و راه حل برطرف کردن آن را برای شما شرح دهیم.

 

1- ایراد در ذخیره باتری

 

یکی از منوهایی که شرکت HTC در معرفی این گوشی از آن صرف نظر کرده است، حالت Extreme Power Saving است. حالتی که در آن می‌توان از نهایت قدرت باتری گوشی استفاده کرد. این قسمت، در هنگام فعال شدن به گوشی شما اجازه می‌دهد که تنها از اطلاعات مورد نیاز و تنظیمات حداقلی استفاده کرده و باعث شود تا گوشی با تنها ۵ درصد باتری به مدت 15 ساعت مداوم دوام بیاورد. حال این گزینه در اکثر گوشی‌هایی که در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شده است، دیده نمی‌شود. دلیل اصلی این رویداد، این است که محصولاتی که به سوی ایالات متحده روانه شده‌اند، دارای ورژن قدیمی نرم افزار گوشی هستند که در آن از این گزینه استفاده نشده است.

 

راه حل:

 

– کاربرانی که تلفن همراهشان فاقد گزینه extreme Power Saving است، باید منتظر بمانند تا به روزرسانی نرم‌افزاری این گوشی را دریافت نمایند. البته این گوشی مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده است، به همین دلیل آپدیت نرم افزاری آن به زودی به دست کاربران خواهد رسید. شما می‌توانید به طور مداوم گوشی خود را برای دریافت به روز‌رسانی نرم افزاری چک کنید، جهت بررسی این موضوع از مسیر زیر استفاده نمایید:

 

Settings > Software Updates Check Now

 

ورژن نرم افزاری این گوشی که دارای این گزینه است، 1.54.401.5 و بالاتر است.

 

 

2- عملکرد نادرست: خطای عدم درج سیم‌کارت

 

تعدادی از کاربران این اسمارت فون اعلام کرده‌اند که بعد از درج سیم کارت در گوشی خود، با پیغام خطای «عدم درج سیم کارت» مواجه شده‌اند. این ایراد به صورت موردی گزارش شده است و تاکنون هیچ دلیل و یا زمان خاصی برای ظاهر شدن این پیغام خطا بر روی این پرچمدار تایوانی اعلام نشده است.

 

راه حل‌ها:

 

– شما می‌توانید شیار ورودی سیم کارت خود را با یک سوزن باز کرده، سیم کارت خود را خارج و اندکی بعد مجددا آن را جا بزنید! شاید مشکل حل شود.

 

– سعی کنید قسمت طلایی سیم کارت خود را با اندکی الکل و پارچه میکروفایبر تمیز کنید. دقت نمایید در هنگام این عمل به سیم کارت خود آسیب نرسانید، حتما قبل از جا زدن سیم کارت، آن را کاملا خشک کنید.

 

– لایه‌ای اضافی به قسمت زیریرن سیم کارت خود چسبانده و آن را درون دستگاه قرار دهید. دقت کنید که این لایه قسمت طلایی سیم کارت شما را نپوشاند.

 

– اگر هیچکدام از این راه‌ها مشکل شما را حل نکرد، ابتدا با سیم کارت دیگری گوشی خود را امتحان کنید، درصورت عدم شناسایی سیم کارت، تلفن خود را به فروشنده آن تحویل دهید!

 

 

3- دلخوری: عدم کارایی مناسب کیبورد

 

بسیاری از کاربران، اعلام داشته‌اند که سختی‌های زیادی را هنگام تایپ و استفاده از کیبورد این دستگاه متحمل شده‌اند. به طور خاص، آن دسته از کابرانی که مجبورند از دو زبان متفاوت هنگام تایپ استفاده کنند. البته این مشکل آن‌چنان هم به مشکلات نرم افزاری گوشی مربوط نمی‌شود، این موضوع را می توان به فضای کم اشغال شده توسط کیبورد بر روی صفحه نمایش نسبت داد! هرچند در هر صورت این مشکل باعث دلخوری کاربر در هنگام کار با گوشی می‌شود.

 

راه حل:

 

ساده ترین راه، جایگزین کردن کیبورد فعلی دستگاه M8 با یک کیبورد دیگر است! به راحتی می‌توانید وارد فروشگاه Google Play شده و اقدام به دانلود یک صفحه کلید خوب و مناسب کنید.

 

4- مشکل: هنگ کردن تصادفی گوشی

 

مشکلی که در تمامی گوشی‌های هوشمند به وفور مشاهده می‌شود، هنگ کردن تصادفی گوشی در هنگام کار با آن است. در این مواقع بهترین راه حل، reboot کردن گوشی است.

 

راه حل های ساده:

 

–  بازگشت به تنظیمات کارخانه، ساده ترین راه برای حل این مشکل است. برای این کار به آدرس زیر بروید:

 

Go to Settings > Backup & reset > Reset phone > Erase all data > OK

 

البته باید بدانید با این کار تمامی اطلاعات شخصی شما که در گوشی ذخیره شده است، پاک خواهد شد.

 

–   اگر شما فکر می‌کنید که برنامه خاصی باعث این اتفاق در گوشی شما می‌شود، به منوی usage رفته و عملکرد دستگاه خود را چک کنید. در این جا می‌توانید میزان عملکرد برنامه‌ها را به تفکیک ببنید!

 

 Settings > Power > Usage

 

 5- عملکرد نادرست: هنگ کردن دوربین در حالت portrait

 

عملکرد کلی دوربین در این گوشی مورد تایید قرار گرفته است، اما در مواردی شکایاتی از هنگ کردن بی‌مورد دوربین در حالت portrait گزارش شده است.

 

راه حل:

 

–   وارد برنامه LastPass شوید

 

–   به قسمت Preferences > Edit App Association  بروید

 

–   دوربین را انتخاب کنید.

 

–    گزینه Do not show fill window را تغییر دهید.

 

6-  باگ: عدم اتصال بلوتوث

 

عدم اتصال صحیح بلوتوث، در گوشی‌های هوشمند معمولا موردی است که فراوان اتفاق می‌افتد. مخصوصا زمانی که می‌خواهید گوشی خود را توسط بلوتوث به کیت بلوتوث ماشین خود متصل کنید!

 

این پرچمدار تایوانی نیز از این قانون مستثنی نیست و هر از گاهی مشکلاتی را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. راه‌های زیادی برای حل این مشکلات وجود دارد که در اینجا به ساده ترین آن‌ها اشاره می کنیم.

 

راه حل‌های ممکن:

 

–  ابتدا مطمئن شوید که نرم افزار گوشی شما به‌روز بوده و نیازی به آپدیت ندارد.

 

– تمام تنظیمات اتصال گوشی خود با سایر دستگاه‌ها را پاک کنید. برای این کار از مسیر زیر استفاده کنید.

 

settingsBluetooth

 

بعد از پاک کردن تمامی اتصالات، مجددا اتصال خود را امتحان کنید.

 

– برای مواردی که می‌خواهید با استفاده از بلوتوث پیامی ارسال کنید، حتما چک نمایید که تنظیمات گوشی در این خصوص فعال شده باشد. از مسیر زیر برای چک کردن تنظیمات استفاده کنید:

 

Settings > Bluetooth > Advanced.

 

– از انتخاب نام‌های عجیب و غریب و دارای کارکترهای نامناسب برای بلوتوث خود به شدت اجتناب کنید!

 

البته، این ایرادهای مختصر ممکن است در تمامی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار وجود داشته باشد، اما با توجه به اینکه این مدل یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی نامدار تایوانی است، انتظارها از آن بسیار بالاست.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /