۷ مشکل اصلی در گوشی گلکسی نوت ۳

بعد از اینکه سامسونگ به تولید گوشی‌های هوشمند روی آورد و بازار اسمارت فون ها را در دست گرفت، هنوز شک و شبه‌های زیادی وجود داشت که آیا این شرکت کره‌ای، به تولید فبلت‌ها نیز ورود خواهد کرد یا خیر؟ اما این شک و شبه‌ها با ورود سری نوت به بازار برطرف شد.سومین تولید این سری، از دو برادر خود بزرگ‌تر است. صفحه نمایشی 5.7 اینچی با امکاناتی که تنها در یک پرچم‌دار می‌توان دید. بررسی این غول کره‌ای، تاکنون توسط منابع زیادی انجام شده است، اما خب قطعا هر تلفن همراهی حتی اگر یک سوپر فون هم باشد، مشکلات و موضوعاتی را با خود دارد که باید در کنار محاسنش، به آن‌ها نیز پرداخت.

 

بعد از بیان مشکلات گلکسی اس ۵ و HTC M8 حال می‌خواهیم به سراغ Note 3 برویم. پس با ما همراه باشید.

 

1- مشکل قطعی: Wi-Fi

 

بسیاری از کاربران این تلفن همراه، از مشکلات شدید Wi-Fi شکایت کرده‌اند. این مشکلات شامل: عدم اتصال به شبکه‌های وای فای، سرعت بسیار کند جهت جست و جوی و اتصال به شبکه‌ها و قطع و وصل شدن اتصال در حین کار با شبکه متصل شده است.

 

جهت حل این مشکل راه حل‌های بالقوه زیادی وجود دارد! اما باید دید چه می‌توان کرد.

 

راه حل:

 

برخی از کاربران این گوشی در جهت حل این موضوع عنوان داشتند که اگر می‌خواهید ارتباط وایرلس شما قطع و وصل نشود، از خاموش بودن گزینه Data سیم‌کارت خود مطمئن شوید. جهت این کار از طریق نوتیفیکشن، گزینه Mobile Data را بر روی حالت Off  قرار دهید.

 

راه‌کارهای کلی:

 

 – به قسمت Settings > Wi-Fi >  Menu > Advanced بروید و تیک گزینه Auto Network Switch را بردارید. این کار به برخی از کاربران کمک کرده است.

 

– گوشی و البته مودم اینترنت خود را همزمان خاموش کنید و بعد از چند دقیقه مجددا هر دو را روشن کنید.

 

 – به قسمت Settings > Wi-Fi رفته و شبکه‌ای را که با آن مشکل‌دارید لمس کنید و چند ثانیه نگه‌دارید. بعد گزینه forget را انتخاب و مجددا اقدام به جست جو و اتصال به شبکه کنید.

 

 – می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Wi-Fi Analyzer استفاده کنید. از طریق این برنامه که بر روی گوشی شما نصب می‌شود، می‌توانید شبکه‌های شلوغ و یا ضعیف را به راحتی ببینید؛ بنابراین می‌توانید راحت تر شبکه مورد نظر خود را عوض کنید.

 

 – اطمینان حاصل کنید که firmware مودم و یا روتر شما بروز باشد.

 

 – اگر همچنان مشکل شما پا برجاست، نرم‌افزارهایی که با Wi-Fi Direct در ارتباط هستند را از روی گوشی خود حذف کنید.

 

 

 2- مشکل: قطعی تماس‌ها

 

برخی از کاربران این گوشی، از نوسانات، کاهش و یا قطعی سیگنال (حتی هنگامی که گوشی در مکانی ثابت است) در زمان مکالمه شکایت کرده‌اند. برخی گزارش‌ها هم نشان می‌دهد که تماس‌ها بعد از برقراری به مدت چند ثانیه به شدت دچار کاهش صدا شده و یا حتی به علت کاهش ناگهانی سیگنال کاملا قطع می‌شود.

 

راه حل:

 

 –  اگر این مشکل برای شما در محیط خاصی رخ می‌دهد، ابتدا سعی کنید در محیط کنونی خود، با گوشی دیگری تماسی را برقرار سازید. اگر مشکل پابرجا بود مشکل از آنتن دهی محدوده است و در غیر این صورت مشکل از گوشی شماست.

 

 – در صورت حل نشدن مشکل، می‌توانید برقراری تماس از راه‌هایی چون وایبر، تانگو و … را جایگزین نمایید.

 

راه‌حل‌های کلی:

 

 – سعی کنید گوشی خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. برای این کار ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. دکمه پاور گوشی را فشار داده و نگاه‌دارید. زمانی که نام سامسونگ بر روی صفحه ظاهر شد، دکمه مربوط به کاهش صدا را همزمان فشار داده و نگاه‌دارید تا صفحه قفل گوشی ظاهر گردد. اگر این کار را درست انجام داده باشید، کلمه Safe Mode در پایین گوشه سمت چپ ظاهر خواهد شد. اگر در این حالت توانستید بدون مشکل و قطعی سیگنال مکالمه کنید، پس مشکل شما نرم‌افزاری است. بهترین و سریع‌ترین راه حل این مشکل در این حالت Factory reset است. پس به سرعت این کار را انجام دهید.

 

 – ممکن است این مشکل از سمت شبکه ارائه‌دهنده خدمات شما باشد. ابتدا سعی کنید با تماس با اوپراتور خود، این مشکل را از آن‌ها پیگیری کنید.

 

 

3- مشکل: تخلیه باتری

 

کاربران زیادی از کاهش سریع و یا تخلیه ناگهانی باتری نوت۳ اعلام نارضایتی کرده‌اند.

 

اگر تا پیش از خرید این گوشی، با گوشی‌های اندرویدی کارکرده باشید، طبیعتا میزان مصرف باتری و یا مصرف متعادل آن را می‌توانید تخمین بزنید. در غیر این صورت باید دلایل اصلی که باعث می‌شود باتری تلفن همراه شما به سرعت تخلیه شود را پیدا کنید.

 

به طور مثال، غیرفعال کردن تنظیم روشنایی اتوماتیک صفحه نمایش، غیرفعال کردن بلوتوث، WiFi، NFC و … زمانی که نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید. غیرفعال کردن ویبره و راه‌هایی از این قبیل. (حتما مقاله‌ای با این موضوع را به زودی در اختیار شما قرار خواهیم داد)

 

اما اگر بعد از رعایت تمامی این شرایط، مشاهده کردید که هنوز باتری شما بازده خوبی ندارد، پس مشکل از جای دیگری است.

 

راه‌حل‌های کلی:

 

– ساده‌ترین راه این است که به مسیر Settings > General > Battery بروید و بررسی که کنید موضوع غیرعادی وجود نداشته باشد. در این صورت بهترین‌راه، بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که بعد از این کار، مشکل تخلیه باتری به طور کامل رفع شده است. برای این کار از مسیر زیر استفاده کنید:

 

Settings > General > Backup and reset > Factory data reset

 

 

4- باگ: عدم هماهنگ‌سازی ایمیل‌ها

 

اگر شما شخصا اقدام به بررسی ایمیل‌های خود می‌کنید، پس قاعدتا مشکلی نخواهید نداشت؛ اما گروه کوچکی از افراد هستند که به هشدار دریافت ایمیل گوشی خود دل بسته‌اند! ولی بعد از چند وقت که به ایمیل خود سر می‌زنند، متوجه ایمیل‌های فراوانی می‌شوند که دریافت آن‌ها توسط گوشی به اطلاعشان نرسیده است!

 

راه‌حل‌های کلی:

 

–  اطمینان حاصل کنید که گزینه Sync تلفن همراهتان روی حالت خاموش نباشد. می‌توانید این موضوع را به راحتی از قسمت notification بررسی کنید.

 

–  اطمینان حاصل کنید که گزینه power Saving در حالت غیرفعال باشد.

 

–  از مسیر چک کنید که تنظیمات مرتبط با ایمیلتان درست باشد.

 

Menu > Settings > Account settings > More settings

 

–  گاهی اوقات لازم است که تمامی ایمیل‌هایی که وارد کرده‌اید را پاک‌کنید و مجددا همه چیز را وارد کنید تا تنظیمات به حالت اولیه و پیش‌فرض بازگردند. از مسیر زیر برای این کار استفاده کنید:

 

ابتدا به Menu > Settings > General > Accounts > E-Mail رفته، اکانت خود را انتخاب و گزینه Remove Account را لمس کنید.

 

–  تلفن همراه خود را خاموش کنید. باتری را در آورده و مجددا جا بزنید. ابتدا دکمه افزایش صدا و سپس دکمه home را فشار داده و سپس دکمه پاور را بفشارید. وقتی گوشی یک‌بار لرزید، دکمه پاور را رها کنید تا گوش وارد منو Android system recovery شود. با استفاده دکمه‌ کاهش صدا بر روی گزینه  wipe cache partition رفته و با استفاده از دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

 

 

 5- باگ: ریستارت شدن تصادفی

 

تعدادی از کاربران این فبلت سامسونگ، اطلاع دادند که این دستگاه هر از گاهی در هنگام کار کردن به طور ناگهانی ریستارت می‌شود. برخی کاربران مشکل حادتری داشتند و گزارش داده‌اند که این گوشی در بعضی اوقات تا چند بار پشت سر هم نیز ریستارت شده و روشن و خاموش می‌شود. هنوز هیچ دلیلی خاصی برای این مشکل پیدا نشده است. دلایل احتمالی که برای این مشکل می‌توان گفت این است که یا احتمالا این راه‌اندازی دوباره در جهت آپیدت شدن و بروز رسانی برخی نرم‌افزارهاست و یا در جهت آماده سازی برای شروع دوباره حجم زیاد برنامه‌های نصب‌شده!

 

به نظر می‌رسد که این مشکل به طور جدی در برخی نسخه‌ها وجود دارد و سامسونگ هم قرار است patch نرم‌افزاری برای حل این مشکل ارائه کند، اما هنوز هیچ زمانی برای ارائه آن مشخص نکرده است. در غیر این صورت شما باید دستگاه را به مرکز خدمات سامسونگ برده و درخواست تعویض آن را نمایید. برخی کاربران اعلام کرده‌اند که بعد از تعویض دستگاه، این مشکل رفع شده است.

 

راه حل:

 

1- باتری و کارت حافظه را از گوشی خارج نمایید.

 

2- باتری را مجددا داخل گوشی بگذارید و دستگاه را روشن کنید.

 

3- به آدرس زیر رفته و گزینه always allow scanning را غیرفعال کنید.

 

Menu > Settings > Wi-Fi > Menu > Advanced

 

4- دستگاه را خاموش کرده و کارت حافظه خود را وارد کنید.

 

5- گوشی را روشن کنید. احتمالا مشکل شما حل شده است.

 

راه‌حل‌های کلی:

 

– ابتدا کارت حافظه خود را از دستگاه خارج کنید، از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید، کارت حافظه را مجددا وارد دستگاه کنید و از طریق آدرس زیر آن را فرمت کنید.

 

 Settings > Storage > Format SD card

 

 – اگر مشکل شما همچنان ادامه داشت، باید از طریق سخت‌افزاری گوش خود را factory reset کنید. پس ابتدا از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه‌کرده و سپس از طریق مراحل ذیل این عمل را انجام دهید:

 

1- تلفن همراه خود را خاموش کنید.

 

2- دکمه‌های افزایش صدا، home و پاور را فشار داده و نگاه‌دارید.

 

3- زمانی که لوگوی galaxy note 3 را مشاهده کردید دکمه پاور را رها کنید.

 

4- زمانی که وارد صفحه android system recovery شدید، دو دکمه دیگر را نیز رها کنید.

 

5- با استفاده از دکمه کاهش صدا، بر روی گزینه wipe data / factory reset بروید.

 

6- با استفاده از دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید.

 

7- با استفاده از دکمه کاهش صدا گزینه delete all user data را انتخاب کنید.

 

8- باز هم با استفاده از دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا کار انجام شود.

 

9- نهایتا گزینه reboot system now را انتخاب کرده و گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

 

 

 6 – باگ: نمایش پیغام «Prevention Information»

 

مشکل بعدی که توسط تعدادی از کاربران این گوشی گزارش داده‌شده، ظاهر شدن پی در پی پیغامی با عنوان Prevention Information است. این پیغام ظاهر شده و سپس با این پیغام مواجه می‌شویم:

 

An application has been forced to stop for an unauthorized attempt to access system in your device. It may be safe to delete an application obtained from an unauthorized route. Check now?

 

پیغام فوق در واقع در صدد است تا به شما بگوید یک نرم‌افزار نصب‌شده بر روی گوشی شما، در تلاش است تا به صورت غیرمجاز به فایل های شما دسترسی پیدا کند و از شما می‌خواهد که با حذف این نرم‌افزار گوشی خود را امن نگاه‌دارید. گزینه‌هایی که در اختیار شماست یا لغو موقت این پیغام است و یا اینکه از دستگاه بخواهید به مدت سی روز این پیغام را به شما نشان ندهد.

 

برخی از کاربران اطلاع داده‌اند که این پیغام بدون نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار اضافه‌ای بر روی گوشی، مرتب ظاهر می‌شود. به نظر می‌رسد که این پیغام به باگ نرم‌افزاری بزرگ باشد.

 

راه حل:

 

– پیغام ظاهرشده را لمس و چند لحظه نگاه‌دارید و سپس app info را انتخاب کنید. این کار باید شما را به مدیریت هشدارهای knox ببرد. سعی کنید data و catch دستگاه را پاک‌کنید. سپس به آدرس Settings > General > Security رفته و اطمینان حاصل کنید که تیک گزینه Unknown sources نخورده باشد.

 

– شما می‌توانید قابلیت knox و یا نوتیفیکشن ناکس را غیرفعال کنید؛ اما به احتمال زیاد باید گوشی خود را روت کنید و از آن طریق دسترسی این قابلیت را محدود کنید. البته با این کار ممکن است کمی از امنیت دستگاه شما به مخاطره بیفتد.

 

راه حل کلی:
– سعی کنید آخرین آپدیت دستگاه را از طریق OTA دریافت کنید، البته این بستگی به مرکز خدمات و شرکت ارائه‌دهنده گوشی شماست. شما این بروز رسانی را از طریق روش زیر می‌توانید همیشه چک کنید:

 

Settings > about phone > Software update

 

 

7 – مشکل: گرم‌شدن بیش از حد

 

سامسونگ مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های روز را درون این دستگاه جای داده است؛ اما همان طور که میدانیم تمامی این ویژگی‌ها در قابی پلاستیکی گنجانده شده است و همین باعث می‌شود تا این دستگاه هر از گاهی ما را تا مرز سوزاندن پیش ببرد!

 

تمامی اسمارت فون‌ها در هنگام انجام بازی به مدت حداقل دو ساعت، گرم شده و یا داغ می‌شوند، اما نوت ۳ در هنگام فعالیت عادی و عملکرد متوسط نیز کاملا داغ شده و عملکرد آن دچار مشکل می‌شود، در اینجاست که شما با یک مشکل اساسی روبرو هستید. این داغ شدن بی‌اساس، ممکن است بر مصرف باتری و یا تخلیه ناگهانی آن نیز تاثیر مستقیم بگذارد.

 

راه‌حل‌های کلی:

 

 – هر از گاهی گوشی خود را خاموش کرده و پس از چند دقیقه مجددا آن را روشن کنید.

 

– گوشی خود را خاموش کرده، باتری و کارت حافظه را خارج کنید. در برخی موارد این مشکل از کارت حافظه گزارش شده است. سعی کنید از کارت حافظه دیگری استفاده کنید یا اصلاْ بدون کارت حافظه گوشی خود را روشن و گرم شدن غیرعادی آن را بررسی کنید.

 

– هر از گاهی ممکن است این اتفاق توسط نرم‌افزاری که خودتان نصب‌کرده‌اید بیفتد. شما می‌توانید برنامه‌هایی را که تازه نصب‌کرده‌اید، یک به یک حذف کرده و تاثیر آن را بر گرم شدن بیش از حد گوشی خود را بسنجید.

 

– اگر هیچ‌کدام از راه‌های بیان‌شده به شما کمک نکرد، به دنبال مرکز خدمات مطمئن گشته و گوشی خود را برای تعمیر به آنجا بسپارید. اگر گوشی شما دارای گارانتی است، در تعویض آن شک نکنید.

ای تی رسان

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /