ترفندهای ساده ولی کاربردی! جهت تقویت سیگنال های وای فای

در صورتی که یکی از کاربران سرویس ADSL هستید و برای استفاده همزمان اینترنت توسط گجت های خود از مودم های وای فای استفاده می کنید، ممکن است ضعیف بودن سیگنال مودم وای فای و به تبع پایین آمدن سرعت اینترنت کمی شما را آزار دهد. اما با مشاهده این ترفند دیگر جای نگرانی نیست و شما می توانید به سادگی و با چند ترفند ساده آنتن دهی و سیگنال های مودم وای فای خود را تقویت کنید.

۱- انتخاب یک مکان مناسب برای مودم خود

یکی از مهم ترین اقدامی که برای تقویت سیگنال مودم خود میبایست انجام دهید، انتخاب یک مکان مناسب برای نصب مودم وای فای می باشد.بهترین مکان برای قرار دادن مودم فضای باز می باشد که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب،سیگنال های شما به سدی به نام دیوار برخورد نکنند.همچنین در صورتی که از تمامی نقاط خانه برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، بهتر که مودم را در مرکز خانه قرار دهید.

۲- آنتن یا آنتن های مودم خود را به صورت عمودی تنظیم کنید

در صورتی که مودم شما دارای آنتن می باشد، برای استفاده از حداکثر قدرت سیگنال بهتر است که آنتن های مود را به صورت ایستاده و عمودی تنظیم کنید.

۳- سیگنال های مزاحم را از مودم دور کنید

یکی از مواردی که می توانید باعث افت قدرت سیگنال مودم وای فای شما شود، وجود یک یا چند وسیله ای الکتریکی در مجاورت مودم می باشد.وسایلی مانند تلفن‌های بی‌سیم،مایکرو‌ویوها و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم یا موج‌دار تأثیرات منفی بر سرعت و کیفیت سیگنال دریافتی شما می‌گذارد. بنابراین بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید.همچنین سعی کنید تا حد امکان وسایل فلزی را از اطراف مودم خود دور کنید.

۴- امواج وای فای را به یک سو منعکس کنید

مودم های وای فای،همانند یک لامپ معمولی امواج را به همه ی جهات پخش می کنند.در صورتی که مودم خود را در گوشه ای از خانه قرار داده اید، می توانید با استفاده از یک ورق آلومینومی و حتی با استفاده از یک قوطی نوشابه باز شده سیگنال های مودم را به سمت محدوده کاری خود هدایت کرده و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. برای استفاده از این ترفند کافیست ورقه آلومینیوم را بین دیوار و آنتن مودم قرار دهید.

 

ترفندهای ساده ولی کاربردی! جهت تقویت سیگنال های وای فای

 

۵- استفاده از دستگاه WiFi Repeater

همان‌طور که از اسم این دستگاه پیداست، قادر است که سیگنال‌های ارسالی مودم بی‌سیم شما را دریافت کرده و سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. با استفاده از  WiFi Repeater می‌توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.

۶- استفاده از آنتن یا تعویض آن

در صورتی که مودم شما فاقد آنتن است، می توانید با تهیه یک آنتن برای مودم خود، قدرت سیگنال آن را افزایش دهید.همچنین اگر آنتن از نوع معمولی و ضعیف می باشد می توانید آن را با یک آنتن قوی تر عوض کنید.

۷- کارت شبکه و مودم خود را بروزرسانی کنی

بروزرسانی درایورهای کارت شبکه و همچنین مودم، می تواند در استفاده بهینه از قدرت سیگنال WiFi تاثیر بسزایی داشته باشد.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
2
پاسخ saeed ketabi 18 می 2018

درود .وعرض خسته نباشین چون این سایت یکی از سایتهایی هست که بسیار مطالب آموزشی فوق العادهای داشت با تشکر از مدیریت و بچه های سایتتون.لطفا آموزش های جدید را اطلاع رسانی کنید

پاسخ مدیر سایت 9 ژوئن 2018

زنده باشید دوست عزیز و ممنون از حمایت شما دوست عزیز
چشم سعی میکنیم اموزش های کاربردی و جدیدتری قرار بدهیم
موفق باشید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /