چگونه برای ایجاد یک سایت و تولید محتوا موضوع موفق انتخاب کنیم

اغلب افرادی که پا به دنیای مجازی گذاشته اند با سرچ و جستجو توانسته اند وب سایت ها یا بیشتر وبلاگ هایی را ببینند و مطالب مورد نظرشان را در آن ها پیدا کنند . یکی از علل اینکه بیشتر کاربران جدید دنیای مجازی روی به خواندن وبلاگ ها می آورند از نظر روانشناسی این است که وبلاگ ها از محیط رسمی برخوردار نیستند و گاها چون وب نوشت های روزانه افراد را در برمی گیرد، حس صمیمیتی القا می کند که کاربران تازه ورود به دنیای مجازی که احساسی غریب دارند با آن ها مانوس می شوند.

 

ما فرض می کنیم شما یکی از این افراد تازه وارد بوده اید اما خب این سناریو هم شاید از سال ها پیش تا کنون برایتان پیش آمده باشد.

 

اول از همه با دیدن چند وبلاگ مطالب آن ها را می خوانید و به طور اختصاصی برخی محتوایشان را ذخیره می کنید و بارها شاید آن ها را بخوانید. بعد از مدتی از خواندن وبلاگ مورد نظر یا وبلاگ های مشابه، با نویسندگان ارتباط برقرار می کنید و حس می کنید که شما هم می توانید یکی از دارندگان وبلاگ باشید! بالاخره یا تجربه هایی دارید که دوست دارید در اختیار کاربران قرار دهید یا اینکه، می توانید به راحتی، یک وبلاگ چند منظوره را بچرخانید!

 

از سرویس های وبلاگ دهی مرسوم ایرانی مثل بلاگفا و پرشین بلاگ و … هم استفاده می کنید و یک نام کاربری هر چند به سختی ایجاد کرده و از آن پس شما صاحب خانه دیجیتالی خود می شوید! البته بدون هیچ هزینه ای! بعد از مدتی احساس می کنید واقعا حرفی برای گفتن دارید و تصمیم می گیرد که دامنه به وبلاگتان متصل کنید و بعد از آن هم سعی می کنید که یک سایت برای خودتان بزنید و رسمی تر و قوی تر شروع به کار کنید!

 

حالا ما کاری به این نداریم که شما می توانید از روی سایت هایی که دارید چگونه در آمد زایی داشته باشید اما مهم این است که می توانید به عنوان یک نویسنده موفق که تجربه وبلاگ نویسی دارد، محتوای سایتتان را مدیریت کنید و به دیگران سرویس دهی کنید! اما مهم این است که الان سایتی که می خواهید برای آن هزینه کنید در چه مورد باشد! که بتواند واقعا باری از دوش کاربران بردارد و به عنوان سرویسی برای شما محسوب شود.

 

 

یکی از راه هایی که می تواند به شما کمک کند این است که نگاهی به تجربه وبلاگ نویسی خود کنید! البته اگر وبلاگ هم نداشته اید می توانید روش دوم مقاله امروز ما را دنبال کنید.

 

اما اگر وبلاگ داشته اید :

 

سعی کنید سری به پست های وبلاگتان را بزنید و ببینید که چه موضوعاتی برای وبلاگ انتخاب کرده بوده اید، پر محتوا ترین و پر پست ترین موضوعات را انتخاب کنید. شاید بتوانید ۳ تا ۵ عنوان را انتخاب کنید که در رسته های متفاوتی هستند! حالا شما با یک سری محتوا روبرو هستید که یا آن ها را از تجربیات خود ایجاد کرده اید و یا اینکه آن ها را با استفاده از کپی یا ویرایش محتوای دیگر ایجاد کرده اید! خب این می تواند به شما یاد آور این باشد که حداقل تجربیاتی در این باره دارید که می تواند برای کاربران مفید باشد.

 

بعد از شناخت این موضوعات، نگاهی به این بیندازید که چه موضوع و دسته هایی پر بازدید ترین بوده اند، این گونه پست ها کمک می کند، که شما بتوانید، تشخیص دهید که کاربران اینترنتی بیشتر به دنبال چه موضوعاتی بوده اند، و بدین طریق شما با ارائه سایتی با این موضوعات، کاربران را به سایتتان روانه کنید و بعد از آن هم از سایتتان تولید درآمد کنید! اصولا یکی از راه های ماندگاری در وب این است که بتوانید تولید سود کنید و این نیازمند به تولید محتوای عالی است!

 

یک راهنمایی سود ساز :

 

شما می توانید برای وب سایت خود یک موضوع عام با بیشترین طرفداران در وبلاگ، و بیشترین میزان علاقه تان ایجاد کنید و شروع به نوشتن کنید. توجه کنید که علاقه به موضوع به شما این امکان را می دهد که بتوانید ابعاد مختلف موضوع را وارسی کنید و هر روز یک مطلب جدید بنویسید اما نکته مهم تر شاید این باشد که مطالب پر بازدید هم به شما جهت گیری خوبی می دهند. خصوصا اینکه کاربران با طرح سوال و نظرات متعدد در پست ها به شما خط مشی هایی می دهند که می توانید با آن ها مطالب ویژه ای ایجاد کنید. پس در انتخاب موضوع کلی به دو کمیت توجه کنید : بازدید کل و تعداد مطالب !

 

 

 

 

اگر تا کنون شما وبلاگ نداشته اید و تجربیاتی در زمینه های مختلف دارید می توانید روال انتخاب موضوع برای نوشتن در سایتتان را بر این قرار دهید که رشته تخصیلی خود، رشته های مورد علاقه تان که در دنیای واقعی آن را دنبال می کنید و هر چیزی که فکر می کنید حرفی برای گفتن در دنیای مجازی دارد قرار دهید. کمی درون خود را وارسی کنید و ببینید که به چه موضوعاتی علاقه دارید که تا کنون در اینترنت ایران بسط داده نشده است. می توانید به راحتی با کمک ما سورس های مورد نظر را پیدا کنید و با توجه به مهارت های تان به تولید محتوا بپردازید. در عین حال شما باید بدانید که هر چیزی که حرفی جدید برای گفتن دارد می تواند به سود بیشتر شما کمک کند و در دنیای مجازی طرفداران ویژه پیدا کند.

 

به هر حال در انتخاب موضوعات برای نوشتن علایق خود را دست کم نگیرید چرا که حس علاقه و ایجاد انگیزه این امکان را به شما می دهد که بتوانید به راحتی، ابعاد مختلف بحث را مد نظر قرار دهید و بعد از آن هم به تولید محتوای ناب و جدید و منحصر به فرد نایل شوید.

gooyait

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /