آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

همان طور که می دانید در نسخه جدید مسنجر پرطرفدار تلگرام قابلیت جدیدی به نام ساخت “کانال” یا “چَنِل” اضافه شد . چنل ها در تلگرام نقشی مانند Public Chat در وایبر دارند به صورتی که مدیران امکان منتشرکردن مطالب و بازدیدکنندگان تنها امکان مشاهده آنها را دارند. امروز در یک پست اختصاصیبه شما می آموزیم که چگونه برای خود یک کانال اختصاصی ساخته و هوارادارن آن را افزایش دهید.


نکته : چون قابلیت ” ساخت کانال ” مربوط به نسخه جدید تلگرام است ، پس باید تلگرام گوشی شما آخرین نسخه از از این برنامه باشد و در غیر این صورت باید تلگرام را بروزرسانی کنید .

 

“کانال” یا “چنل” تلگرام چیست ؟

کانال تلگرام قابلیتی جدید در نرم افزار Telegram است که به واسطه آن یک یا چند مدیر برای اعضای آن مطلب ارسال می کنند و اعضا فقط توانایی خواندن مطالب را دارند و نمی توانند مطلب یا فایلی در آن ارسال کنند. در کانال هر مطلبی که شما ارسال می کنید از ابتدا تا انتها برای همه ی اعضای جدید یا قدیمی تر نمایش داده می شود و می توان چنل تلگرام را به یک ” مجله ” تشبیه کرد که ارزش آن به محتوا و تعداد اعضای آن می باشد. شما در ادامه می توانید روش چگونگی ساخت چنل در تلگرام را مشاهده کنید .

 

آموزش کامل ساخت کانال در تلگرام

1- در منوی سمت چپ تلگرام گزینه New Channel را انتخاب کنید .

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

2- اکنون روی گزینه Create Channel بزنید تا به مرحله بعد بروید.

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

3- در این مرحله در قسمت Channel name نام چنل خود و در قسمت Description مختصری درباره ی آن بنویسید و سپس روی علامت تیک بالای صفحه بزنید تا به مرحله بعد بروید .

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

4- در این مرحله باید نوع چنل خود را انتخاب کنید. اگر قصد ساخت یک چنل عمومی را دارید و میخواهید که افراد به سادگی آن دسترسی پیدا کنند ، گزینه Public Channel را انتخاب نموده سپس آدرس عمومی چنل خود را در قسمت پایین تر وارد نموده و به مرحله بعد بروید . آدرسی که شما برای چنل عمومی خود انتخاب می کنید باید منحصر به فرد و ترکیبی از اعداد و حروف باشد و استفاده از علائمی نظیر نقطه ، ویرگول ، فاصله و … در انتخاب آدرس مجاز نیست . آدرس یا لینک کانال شما در سطح جهان به صورت http://telegram.me/YourChannelName خواهد بود .

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

همچنین اگر به دنبال ساخت یک چنل شخصی برای این که افراد فقط بتوانند از طریق لینک دعوت عضو بشوند،هستید ، گزینه Private Channel را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید . ( شما می توانید با زدن روی لینک خصوصی چنل خود ، لینک آن را کپی کنید و برای دعوت سایر افراد موردنظر خود بفرستید )

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

5- در این مرحله که مرحله پایانی ساخت چنل در تلگرام است کافیست مخاطبین دلخواه خود را به آن اضافه کنید و روی علامت تیک بالای صفحه بزنید تا ساخت آن کامل شود.

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

برای مدیریت چنل خود مانند تصویر زیر به قسمت اطلاعات کانال بروید :

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

1 : برای تعویض تصویر چنل روی علامت دوربین لمس کنید و عکس دلخواه خود را قرار دهید.

2 : در این قسمت توضیحات کانال شما قابل مشاهده است.

3 : در این قسمت لینک یا همان آدرس کانال شما موجود است که برای کپی کردن آن کافیست یکبار روی آن لمس کنید و در مکان دلخواه Paste کنید.

4 : برای مشاهده ویدئوها یا عکس های اشتراک گذاری شده در چنل به قسمت Shared Media بروید .

5 : برای اضافه کردن یا حذف اعضای کانال در صفحه اطلاعات به قسمت Members بروید و از طریق گزینه Add member افراد دلخواه خود را اضافه کنید یا روی نام افرادی که قصد حذف آن ها از چنل را دارید بزنید و گزینه Remove from channel را انتخاب نمایید . ( توجه داشته باشید قسمت Members در هر Channel فقط برای مدیران قابل نمایش است و به سایر اعضا نشان داده نمی شود )

6 : برای اضافه کردن یا حذف سایر مدیران در صفحه اطلاعات کانال به قسمت Administrators بروید. ( این قسمت نیز فقط برای مدیران کانال قابل دسترس است )

ویرایش اطلاعات چنل تلگرام:

همچنین برای ویرایش اطلاعات کانال نظیر ویرایش نام، ویرایش توضیحات ، ویرایش آدرس یا حذف کامل کانال از تلگرام در صفحه اطلاعات کانال روی علامت 3 نقطه گوشه صفحه زده و گزینه Edit را انتخاب کنید. بعد از انجام هرگونه ویرایش و تغییر در چنل با زدن علامت تیک بالای صفحه تغییرات را ذخیره کنید .

 

آموزش کامل ساخت کانال تلگرام _telegram channel

 

 

پایان!

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
1
پاسخ نظامی 3 فوریه 2017

سلام

دنبال این هستند که امنیت و آسایش مالی و شغلی داشته باشید پس به کانال من سر بزنید

نام کانال من : کسب درآمد از آی نوتی البرز

آدرس کانال من https://t.me/joinchat/AAAAAEIfWXHqSpO0NkLyiw

آیا می دانید کارت ویزیت الکترونیک چیست و چه مزایایی دارد ؟ کلی پول و درآمد در انتظار شماست .

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /