نکته مهم در مورد باتری گوشی و لپ تاپ

در مورد باتری لپ تاپ و باتری گوشی و همچنین نحوه نگه داری و شارژ صحیح شون پست زیاد نوشتم اما باز هم ابهاماتی ذهن کاربران رو درگیر کرده . یکی از مهمترین نکاتی که کاربران می دونن اینه که باتری گوشی یا لپ تاپ رو بین 35 تا 90 درصد نگه داریم اما خیلی ها معنی دقیق این جمله رو متوجه نشدن . به خاطر همین مسئله گفتم که تو قالب یه پست جداگونه توضیح بدم .

 

نگه داشتن باتری بین 35 تا 90 درصد

ببینید ، اگه بخوام یکم مقدمه یا پاورقی برم باید بگم که داخل باتری پر از بارهای الکتریکی یا الکترون هست ، این الکترون ها وقتی حرکت می کنن ، انرژی آزاد می کنن که این انرژی ها جمع میشن و نهایتا به صورت جریان الکتریکی به مدار الکترونیکی اعمال میشه .

همه می دونن که اگه آب ، یه جا بمونه قورباغه تولید می کنه ( یکی از درگیری های ذهنی من از بچگی این بوده که چجوری ؟ ) حالا با این بُعدش خیلی کاری نداریم این مثالو زدم که بگم ، بارهای الکتریکی داخل باتری هم باید جنب و جوش داشته باشن و اگه بی حرکت بمونن باتری آسیب می بینه . شما وقتی باتری رو همیشه روی 100 درصد نگه دارید این اتفاق میفته ! پس تا اینجای کار باتری نباید همیشه روی 100 درصد بمونه ، باید هر 3 روز یکبار به باتری اجازه بدید تا خالی بشه و حالا باز اگه خواستید می تونید 3 روز روی 100 درصد نگه دارید و این چرخه رو ادامه بدید .

از طرف دیگه باتری اگه همیشه زیر 20 درصد بمونه ، بازهم بارهای الکتریکی داخل باتری انرژی لازم رو دریافت نمی کنن که بخوان آزاد کنن . پس این مسئله هم اشتباهه .

پس به طور خلاصه ، نگه داشتن باتری به صورت کاملا پر و به صورت تقریبا خالی کار اشتباهیه .

نکته مهمه رو هنوز نگفتم ! نکته مهم اینه که این مسئله که باتری رو بین 35 تا 90 درصد نگه دارید واسه موقعیه که شما می خواید باتری رو به مدت چند روز به بالا بدون گوشی یا لپ تاپ نگه دارید . یعنی موقعی که باتری قرار نیست کار کنه . اما خیلی ها این اشتباه رو می کنن که موقع کار با باتری ، باتری رو تا 90 درصد شارژ می کنن و تا به 35 درصد می رسه دوباره می زنن به شارژ ، اگه اینجوری باشه ، باتری خیلی زود چرخه یا سیکل شارژش تموم میشه و باتری باطل میشه.ضمنا من قبلا هم گفتم که اگه می خواید باتری رو از گوشی یا لپ تاپ جدا کنید ، بهتره بین 30 تا 50 درصد باشه و بعد جدا کنید . یعنی 35 تا 90 درصد نیست ! هر کی یه عددی میگه اما مهم اینه که بدونید این اعداد تو چه حالتی گفته میشن .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /