نکاتی برای سلامتی چشمان شما در دنیای دیجیتال

ما در دوره ای زندگی می کنیم که واژه ” connected ” یا متصل حرف اول را می زند . اکثر گجت ها و وسایل جدید در جهت اتصال ما به اینترنت و سیستمهای ارتباط جمعی طراحی و ساخته می شوند . هرجا که می رویم بالاخره یک گجت که ما را به دنیا وصل نگه دارد همراه ماست. تبلت ، موبایل ، لپ تاپ و 

هر روز تعداد کاربران و گجت ها بیشتر از قبل می شود و خوب یا بد زندگی ما وابسته به همین تکنولوژی خود ساخته شده . اما در این میان گجت های همه کاره ی ما فراموش شدند ؛ چشمان ما ، یکی از مهمترین اعضای بدن . اغلب کاربران به تاثیرات تکنولوژی بر چشمان خود توجه نمی کنند یا اصلا نمی دانند .

بهتر است نکات زیر برای سلامتی چشمان ما در دنیای دیجیتالی شده امروز مورد توجه قرار گیرد :

محیط را به نفع چشمانتان تطبیق دهید

شما می توانید با تطبیق محیط اطراف خود از فشار وارده بر چشمتان کم کنید برای مثال از مانیتورهای بزرگ یا بزرگ کننده تصویر استفاده کنید و یا دقت کنید صندلی شما به اندازه کافی به مانیتور نزدیک باشد . صندلی کامپیوتر در سلامتی چشمان شما تاثیر زیادی دارد پس خرید یک صندلی مناسب ارزش وقت گذاشتن را دارد . نور اتاق خود را نیز جدی بگیرید .مانیتور خود را جایی قرار دهید که نور مستقیم پنجره و یا لامپ بالای سرتون را بازتاب نکند همانطور که می دانید مردمک چشم متناسب با نوری که به آن می تابد باز و بسته می شود و اگر نور محیط با مانیتور ، موبایل یا تبلت شما مطابق نباشد چشم برای سازگار شدن با محیط به خود فشار می آورد ، به همین دلیل هرگز در محیط تاریک به صفحه نمایش موبایل یا تبلت خود به تکرر نگاه نکنید .

زاویه خواندنتان را تنظیم کنید

صفحه نمایشگر خود را طوری تنظیم کنید که به آن کمی متمایل به پایین نگاه کنید و فاصله 60 تا 70 سانتی متری با چشمان شما داشته باشد . دقت کنید که صفحه نمایش شما به اندازه کافی بزرگ و نسبت سیاهی به سفیدی و روشنایی آن به خوبی تنظیم باشد تا برای دیدن یک نوشته و یا عکس به چشم خود فشار نیاورید . همچنین از قابلیت بزرگنمایی متن یا تصویر که در اکثر گجت های تصویری جدید وجود دارد استفاده کنید.

پلک بزنید

وسایل الکترونیکی برای کار بدون وقفه طراحی می شوند اما شما یک ماشین نیستید و به استراحت برای شارژ مجدد احتیاج دارید ، چشم یکی از آن اعضاست که هر چند دقیقه یکبار باید استراحت کند. از روش 20-20-20 استفاده کنید ؛ هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه استراحت سپس به یک جسم که در فاصله 20 فوتی شماست نگاه کنید (هر فوت برابر با 30.48 سانتی متر است).

پلک زدن را فراموش نکنید . پلک زدن به طور طبیعی چشم را شستشو می دهد . ورزش چشم هم پیشنهاد می شود به این صورت که چشم خود را در جهات مختلف حرکت دهید ( همانند حرکات چرخشی دست ) این کار به گردش خون در چشم و بهبود بینایی شما کمک خواهد کرد و از تنبلی چشم نیز جلوگیری می شود.

در زیر تصویری از فواصل استاندارد برای نشستن پشت کامپیوتر را مشاهده می کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
8
پاسخ مبدل حرارتی 6 ژانویه 2018

با سلام لینک دانلودی که در این صفحه است کار نمیکنه چرا؟

پاسخ مدیر سایت 6 ژانویه 2018

سلام دوست عزیز پست بالا یک پست اموزشی هست و اصلا لینک دانلودی ندارد
(البته در پایین پست لینک دانلودی که هست مربوط به تبلیغات سایت هست و ربطی به پست ندارد)

پاسخ قالیشویی شهرک غرب 30 اکتبر 2017

سپاس سایت خوبی دارید

پاسخ bamintahvie 26 سپتامبر 2017

متن و سایت عالی بووووود

پاسخ bamintahvie 26 سپتامبر 2017

مطالب سایت ون محتوی عالیییی بودند

پاسخ حلقه ازدواج 19 جولای 2016

قبول کنید برای کسی که 10 ساعت در روز قراره پشت یه سیستم بشینه نشدنی هستش!

راهکار برای ماکه اینطوری هستیم چیه؟

پاسخ مدیر سایت 19 جولای 2016

شما هم مثل خودم هستید!!
فکر نمیکنم برای افرادی که تا این حد پشت سیستم میشینن راهکار مفیدی باشه
ولی حداقل میتونید در فاصله زمانی به چشمتون یک استراحتی بدید تا فشار کمتری به چشمتون وارد بشه

پاسخ فوت 5 سپتامبر 2017

بالاخره جوابشو پیدا کردم
هر یک ساعت و نیم یه ورزش کششی انجام بدیم که هم به بدنمون کمک کرده باشیم هم خستگی در بره
وقتی فقط نشسته این فشار روی یک نقطه متمرکز میشه ولی با این کار هم سر حال میشیم و هم درد به کل بدن منتقل میشه و دیرتر خسته میشیم

به نظر من که خیلی جالب اومد وقتی انجامش دادم و دیدم جواب داد

با تشکر

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /