8 ویژگی اندروید 5 که در iOS 8 وجود ندارد

اکنون پس از گذشت چندین سال از ارایه اندروید و iOS، رفته رفته این دو به تکامل خود نزدیک‌تر می‌شوند. در چند سال گذشته این سیستم عامل‌ها با قرض گرفتن ویژگی‌های جالب یک‌دیگر روز به روزکامل‌تر شدند. در حال حاضر اندروید 5 آب‌نبات چوبی و iOS 8.1 از جدیدترین به‌روزرسانی‌های این سیستم عامل‌ها هستند. اندروید با وجود وقفه نسبتا طولانی از عرضه نسخه 4، نسخه 5 را با یک پلت فرم کاملا جدید و ویژگی‌های تازه مانند کنترل عمر باتری و امنیت بالا ارایه خواهد داد. ما در این مقاله 8 ویژگی اندروید 5 را به شما معرفی می‌کنیم که در iOS 8 کمبود آن احساس می‌شود.

1- حالت Guest

اپل در مورد آی‌پد و آی‌فون خود به این عقیده پای‌بند است که این دستگاه‌ها کاملا شخصی هستند و اشخاص دیگر حق استفاده از آن را ندارد. اما از این موضوع غافل مانده که یک دستگاه هوشمند به خصوص تبلت می‌تواند یک ابزار اجتماعی باشد و مورد استفاده افراد مختلف خانواده قرار بگیرد. گوگل به این موضوع پی‌برده و از آن در دستگاه‌های اندروید 5 خود مانند نکسوس 9 استفاده کرده است. این قابلیت به افراد مختلف اجازه می‌دهد بدون نگرانی، از یک دستگاه برای چند نفر استفاده کنند.

2– قابلیت ذخیره انرژی

این ویژگی با از کار انداختن ویژگی‌هایی مانند: کاهش مصرف CPU، قطع ارتباط‌های دستگاه، قطع ویبره و محدودیت‌های دیگر برای دستگاه اندرویدی‌تان تا 90 دقیقه عمر باتری بیشتری فراهم می‌کند.

3– قفل هوشمند

اندروید تنها سیستم عاملی است که به شما اجازه می‌دهد تا با اتصال به گوشی‌های هوشمند تایید شده، هدست‌های بلوتوث و گجت های پوشیدنی یک اتصال امن را به‌وجود آورید. هم‌چنین کاربران اندرودی می‌توانند از 5 مکانیزم متفاوت و دلخواه جهت قفل گوشی خود استفاده نمایند (مانند رسم پترن ،تشخیص چهره و..) این در حالی است که در iOS تنها شما اجازه استفاده از رمز عددی و اثر انگشت را دارید.

4– پشتیبانی از USB Mass storage

پس از گذشت 7 سال از ورود اولین دستگاه iOS هنوز هم آی‌فون‌ها و آی‌پدها موقع اتصال به کامپیوتر همانند یک دوربین عکاسی نمایش داده می‌شود و شما تنها قادر به ارسال فرمت خاصی از فایل‌های چند رسانه‌ای به دستگاه و دریافت تصاویر ثبت شده توسط دوربین آن هستید. اپل علت استفاده نکردن از قابلیت Mass storage را پایین آمدن سطح امنیتی دستگاه‌های خود می‌داند و نرم افزار قدیمی آی‌تونز را به جای این ویژگی به کاربران خود پیشنهاد داده است. در اندروید اما از زمان وزود تا به امروز از قابلیت Mass Storage به صورت کامل استفاده شده و علاوه بر آن وجود درگاه‌های MicroSD بر روی برخی دستگاه‌های اندرویدی دست شما را در استفاده از راه‌های ارتباطی کاملا باز گذاشته است. لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از دستگاه‌های iOS کارت حافظه جانبی را پشتیبانی نمی‌کنند.

5– مدیریت پیشرفته برنامه‌ها

نصب و حذف برنامه در دستگاه‌های iOS بسیار ساده است. برنامه پس از دانلود نصب می‌شود و شما تنها می‌توانید آن را اجرا و یا حذف کنید! اما در سیستم عامل اندروید این اجازه به شما داده می‌شود تا حافظه تک تک برنامه‌ها را پاک کنید و یا اگر در به‌روزرسانی نرم افزاری مشکلی پیش آمد، بتوانید به راحتی به نسخه قبلی باز گردانید. همین‌طور می‌توان برنامه‌ای را مخفی ساخت یا کد امنیتی بر روی آن قرار داد.

6– پشتیبانی کامل‌تر از NFC

سیستم عامل‌های اندروید، ویندوزفون و بلک بری سال‌هاست از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند و آن را به یک استاندارد در تلفن‌های هوشمند تبدیل نموده‌اند. NFC در این سیستم عامل‌ها برای موارد گوناگونی از قبیل خواندن تگ‌ها، ارسال فایل، پرداخت اعتباری و اتصال لوازم‌جانبی استفاده می‌شود. اما iOS با تاخیر چند ساله این قابلیت را بر روی دستگاه جدید خود به طور محدود و تنها جهت استفاده در برنامه Apple Pay قرار داده است.

7– نصب برنامه از منابع دلخواه

اندروید به شما اجازه می‌دهد برنامه خود را از هر جایی که خواستید دریافت و نصب کنید. این منابع می‌توانند ارسال فایل نصبی از طریق بلوتوث، دانلود از طریق مرورگر و موارد مشابه باشد. اما در iOS شما محدود به استفاده از فروشگاه اپل هستید. البته روش‌هایی مانند شکستن قفل نرم افزاری در محصولات اپل مرسوم است که باعت اتمام گارانتی دستگاه و یا گاهی صدمه به آن می‌شوند.

8– امکانات پیشرفته عکاسی

در اندروید 5، گوگل قابلیت عکاسی در فرمت RAW را به شما می‌دهد. همچنین گزینه‌هایی برای کنترل حرفه‌ای شرایط عکاسی نظیر: تنظیمات لنز و سنسور، فلاش، نویز و مشاهده میزان نوردهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین‌طور در بخش فیلم‌برداری، اندروید به شما توانایی ضبط و پخش در فرمت 4K را داده است. این در حالی است که iOS همچنان از یک رابط کاربری ساده فاقد هرگونه امکانات پیشرفته عکاسی و محدودیت ضبط فیلم در فرمت Full HD استفاده می‌کند.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /