معرفی کامل ونحوه عملکرد کابل HDMI

HDMI یا High Definition Multimedia Interface که به معنی رابط همزمان تصویر و صدا بصورت دیجیتال است؛ در واقع HDMI رابط جدیدی برای انتقال تصویر و صوت با کیفیت بسیار بالا، بین دستگاه خواننده و پخش کننده است. این فناوری از تجمع ۱۹ سیم در یک کابل ساخته شده است .

با این سیستم کاربران می توانند تنها با یک کابل، تصاویر و صدای دیجیتال را به بهترین نحو ممکن از یک دستگاه به دستگاه دیگری منتقل نمایند.
در حقیقت HDMI قابلیت انتقال تصویر و صدا را برای بسیاری از دستگاه های خانگی، مانند تلویزیون دیجیتال و یا DVD Player و حتی کامپیوترها با استفاده از تنها یک کابل فراهم می آورد.
HDMI صدای ۸ باند (۸ Channel) را تا ۱۹۲KHZ انتقال می دهد و تمامی فرمت های کنونی برای صدا از قبیل Dolby Digital و DTS را پشتیبانی می نماید.
این پورت که با مشارکت شرکت های متخصص Sony , Panasonic , Philips , Hitachi , Silicon Image , Toshiba ،Thomson طراحی و ساخته شده
کاربرد و چگونگی استفاده از این فناوری به چه صورت است؟
برای استفاده از کابل HDMI، هردو دستگاه منبع (مثل یک DVD Player) و مقصد (مثلا یک تلویزیون)، باید به این تکنولوژی مجهز باشند و آسانترین راه هم برای فهمیدن اینکه یک دستگاه، این تکنولوژی را پشتیبانی می کند یا خیر، این است که ببینیم این وسایل دارای سوکت مخصوص HDMI هستند یا خیر.

البته هم اکنون مدتی است که بیشتر دستگاه های پیشرفته به همراه این تکنولوژی عرضه می شوند و این تکنولوژی به زودی و به طور کامل، جای کابل های قرمز، زرد و سفید را که هم اکنون به همراه هر دستگاه پخش صدا و تصویر عرضه می شوند، خواهد گرفت.
مزایای استفاده از HDMI نسبت به کابل های Component و S-Video:

HDMI بهترین تصاویر و اصوات ممکن را ارائه می دهد، زیرا HDMI اطلاعات تصویری و صوتی را بدون هیچ گونه نیازی به فشرده سازی، بصورت دیجیتال منتقل می کند. ضمن اینکه از نظر راحتی کار نیز، با استفاده از تنها یک سیم (کابل) بجای استفاده از چندین سیم(کابل) برای انتقال جداگانه تصاویر و صدا در سیستم های دیگر، سبب بهبود و سهولت در کار می شود.
در حقیقت پورت HDMI، بزرگترین مزیتش در این است که صدا و تصویر (Audio/ Video/ Optional Data) را با هم از خود عبور می دهد و دیگر مجبور نیستید برای دیدن یک تصویر HD با صدای Stereo حقیقی آن (با کیفیت اصلی)، بیش از ۷ رشته سیم از Player خارج شده و به تلویزیون متصل گردد، تا صدا و تصویر کامل و بی نقصی مشاهده شود، بلکه تمام داده ها از همین کابل عبور می کند.
ناگفته نماند این فرمت عملاً با گسترش HDTV ها و نسل بعدی Home Video ها (سینماهای خانگی)، نظیر Blue-Ray و HD-DVD بیشتر به چشم خواهد آمد. چون این رابط (Interface) صرفاً برای صوت و تصویر HD طراحی شده.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /