معرفی کامل تمام ویژگی‌های جدید iOS 8

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی‌های مختلفت در مورد ویژگی‌های جدید iOS 8، اپل بالاخره از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایل خود رونمایی کرد.
سعی می‌کنیم در این مطلب به جدیدترین امکانات اضافه‌شده این سیستم‌عامل محبوب و قدرتمند بپردازیم

در ابتدای بحث بهتر است تا به زمان عرضه رسمی و دستگاه‌های سازگار با این سیستم‌عامل اشاره کوتاهی داشته باشیم.اپل در ماه ژوئن نسخه بتا و آزمایشی این سیستم‌عامل را رونمایی کرده و عنوان داشته است که نسخه اصلی و کامل این سیستم‌عامل در پاییز ارائه خواهد شد.این نسخه قابل‌نصب بر روی iPhone ،iPad و iPod است؛ اما به‌طورکلی نسخه جدید ios با  آیفون‌های 4s ،5 ،5c و 5s سازگار است. همچنان تمامی تبلت‌های iPad از ورژن iPad 2 به بعد و نسل پنجم iPod Touch نیز می‌توانند به‌راحتی از این نسخه جدید بهره ببرند.

ویژگی‌های جدید

Health Kit

طبق آخرین شایعات مطرح‌شده، اسم این ویژگی را Health Book می‌پنداشتیم! در این ویژگی جدید، این نرم‌افزار به‌تنهایی اقدام به جمع‌آوری ترکیبی از اطلاعاتی که در سلامت شما نقش دارد، می‌نماید. بسیاری از اطلاعات ارایه‌ شده در این بخش، توسط نرم‌افزارها و یا شرکت‌های ثالث جمع‌آوری و طبقه‌بندی‌شده است. برای مثال، شرکت نایکی (Nike)، در این بخش‌ بر روی قسمتی کار کرده است که به شما میزان خورد و خوراک و کالری مورد نیاز بدن‌تان را نشان می‌دهد. یا mayoClinic برای سلامتی شما برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که می‌تواند توسط دکترها کنترل و ارزیابی گردد. این برنامه برای افرادی که وقت کمی برای سلامتی خود می‌گذارند، بسیار مفید است.

سایر موسسات پزشکی و مرتبط با بخش سلامت ایالات‌متحده آمریکا بر روی این ویژگی iOS8 یعنی HelathKit کارکرده‌اند. از موسساتی که کمپانی اپل را در این زمینه یاری کرده‌اند، می‌توان به بیمارستان دانشگاه کمبریج در کنار شرکت‌هایی چون Mount Sinai ،Sutter Health ،Penn Medicine و موسسه سلامت UCLA اشاره کرد.

 

Family Sharing

برای ارتباط، اشتراک راحت‌تر و هرچه بیشتر محتویات گجت‌هایی که در یک خانواده با iOS کار می‌کنند، اپل ویژگی جدیدی بانام FamilySharing را معرفی کرده است. این ویژگی تنها بر روی یک حساب خانوادگی خصوصی قابل‌ نصب است. این ویژگی قادر است تا دستگاه‌هایی که با این سیستم‌عامل کار می‌کنند را برای نقل‌ و انتقال راحت محتویات به طور کامل سازگار و آماده کند. درواقع شما با این ویژگی دیگر نیاز به جستجوی گجت های موجود در خانواده خود ندارید! موزیک، فیلم، کتاب و نرم‌افزارهای خود را به‌راحتی می‌توانید بین ۶ عضو خانواده و با استفاده از یک شماره کارت اعتباری منحصربه‌فرد به اشتراک بگذارید. در این زمینه برای اینکه بتوانید از خرید نرم‌افزارهای غیرمعمول، گران و یا نامناسب توسط فرزندان خود جلوگیری کنید، می‌توانید برای خود قسمت اعلاناتی را فعال کنید تا قبل خرید هرگونه نرم‌افزار و کسر اعتبار شما، به شما اطلاع داده شود.

 

 Photos

تمام عکس‌های شما در iCloud ذخیره می‌شود، بدون هیچ تغییری. از این به بعد به‌راحتی می‌توانید در گجت iOS‌ دار خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با جدیدترین نرم‌افزار مشاهده عکس که برای سیستم‌عامل Mac در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد، به‌طور کامل می‌توانید iCloud خود را مدیریت و عکس‌های‌تان را مشاهده و ویرایش کنید. نرم‌افزار فوق دارای نوار جستجویی است که در آن می‌توانید بر اساس مکان، زمان و یا ویژگی‌هایی خاص به جستجو درون عکس‌های خود ب‍‍پردازید. عکس‌های موردعلاقه شما با یک دکمه قلب مانند علامت‌گذاری خواهد شد و از این به بعد به‌راحتی در فولدر Favorites ‌در iCloud قابل‌دسترسی خواهند بود.

 

Siri

دستیاری مجازی که به شما در جست جو و پیدا کردن هر آنچه بخواهید، با صدایی زیبا یاری می‌رساند! در این ورژن Siri شما را در پیدا کردن آهنگ‌های موردعلاقه‌تان کمک کرده و بعد از شناسایی موزیک موردنظر، به iTunes رفته و اقدام به معرفی و یا خرید آن می‌کند. در این نسخه تعداد 22 زبان مختلف همراه با دیکته و نوشتار صحیح به این قسمت افزوده‌ شده است.

 

Smart Editing

نسخه‌ای جدید و هوشمند جهت ویرایش کردن عکس‌های شما به ios 8 افزوده‌شده است. این نرم‌افزار به‌صورت هوشمند روشنایی و رنگ عکس‌های گرفته‌شده شما را اندازه‌گیری و تنظیم می‌کند. دسترسی به این نرم‌افزار بسیار ساده بوده و تنها با یک‌بار کشیدن انگشت خود بر روی صفحه از سمت راست، فعال خواهد شد.

اگر درهر صورت از نتیجه کار این نرم‌افزار راضی نبودید، تمامی تنظیمات به‌صورت دستی قابل تنظیم هستند.

 

Notifications

یک مرکز اطلاع‌رسانی کامل بر روی آیفون شما با پیغام‌هایی جذاب و موثر. می‌توانید با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین نوتیفیکشن را فعال کرده و مشاهده کنید. مرکز اعلانات در این نسخه ویجت‌ها را نیز پشتیبانی می‌کند وعلاوه بر این، برای دولوپرها نیزامکانات خاصی را در نظر گرفته است. برای کسانی که می‌خواهند نرم‌افزارهای خود را معرفی کرده و یا گسترش دهند، در آینده در مورد این بخش بیشتر خواهیم گفت.

 

Keyboard

کیبورد استاندارد اپل در این نسخه هم به کار گرفته‌شده است با این تفاوت که این بار ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه‌ شده است. یکی از این ویژگی‌های جدید به شما کمک می‌کند تا کلمه‌ای را که قصد تایپ کردن آن رادارید، پیش‌بینی کرده و برای شما به نمایش بگذارد. این قابلیت بسیار حساس بوده و هر کلمه‌ای را که شما تایپ می‌کنید یاد گرفته و در حافظه خود نگه می‌دارد. در این کیبورد از قابلیت چند زبانی نیز پشتیبانی می‌شود. جالب است بدانید که iOS8 از قابلیت استفاده کیبورد ثالث نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیتی که پیش‌تر در سیستم‌عامل محبوب اندروید هم دیده بودیم.

برای آنکه از امنیت کیبورد خود اطمینان حاصل کنید، باید بدانید که اپل دسترسی شبکه به کیبورد را به‌طور پیش‌فرض غیرفعال کرده است. اگرچه کاربران می‌توانند خود این قابلیت را دوباره فعال کنند.

 

Massages & Email

نرم‌افزار مرتبط با قسمت پیام‌ها، مخصوص خود iOS‌ است. در iOS8، ویژگی ایجاد گروه برای ارسال پیام با اضافه شدن قابلیت حذف و اضافه کاربران تکمیل‌شده است. گزینه‌هایی هم چون Do Not Disturb (مزاحم نشوید) و رد کردن پیام‌های ورودی از دیگر آپشن های اضافه‌شده به این بخش است.

اگر شما قصد ارسال صدا و یا فیلم رادارید، می‌توانید به‌راحتی در iOS8 این کار را انجام دهید. دکمه میکروفن را پایین نگه‌ دارید تا متن شما به‌راحتی توسط نرم‌افزار مکتوب شود و یا آن را به سمت بالا بکشید تا بتوانید صدای خود را هم به پیام اضافه کنید. همچنین به‌راحتی می‌توانید از دوربین گوشی خود جهت ارسال فیلم و یا عکسی از خودتان در پیام مورد نظر بهره بگیرید.

فایل‌هایی که برای پیام انتخاب می‌شوند با استفاده از قابلیتی بانام Self-destruct با حجم پایین‌تری ذخیره‌شده تا فضای حافظه داخلی شما کمتر اشغال شود، در صورت نیاز می‌توانید همه آن‌ها را نیز ذخیره کنید. گوش دادن به پیام‌های دریافتی و یا پاسخ به آن‌ها با استفاده از صدای خودتان نیز از دیگر امکانات اضافه‌شده در این بخش است.

گروه‌های ایجادشده برای پیام‌های شما، دارای یک کلید اختصاصی جزییات شده است که به شما نشان می‌دهد چه کسانی در گروه در حال بحث و صحبت هستند و محل اقامتشان کجاست. به اشتراک گذاشتن محل سکونت در این بخش قابل‌تعیین به مدت یک ساعت، یک روز و یا برای همیشه است.

در این بخش عکس‌های ارسالی توسط اعضای گروه، به‌صورت طبقه‌بندی‌شده برای شما به نمایش درخواهد آمد تا بتوانید راحت‌تر آن‌ها را دیده و بین آن‌ها به جست‌وجو بپردازید.

پیغام‌هایی الکترونیکی نیز می‌توانند توسط امضای خاصی نشانه‌ گذاری شوند. برای پاک کردن پیام‌ها کافی است هرکدام از آن‌ها راکمی به سمتی بکشید؛ و یا با کشیدن آن‌ها به سمت پایین می‌توانید به بقیه پیام‌ها دسترسی پیا کنید.

Tabs

گزینه Birds-Eye برای باز کردن تب‌های مختلف در مرورگر Safari نیز به iPad هااضافه خواهد شد.

 

ویژگی‌های جالب دیگر:

در پایان مراسم رونمایی، اپل اقدام به پخش کلیپی از سایر ویژگی‌های آخرین نسخه سیستم‌عامل خود کرد که در این مراسم زمان کافی برای معرفی آنها وجود نداشت.

امکاناتی نظیر برقراری تماس با استفاده از Wi-Fi، عکس‌برداری سریع دوربین، وبگردی امن در مرورگر سافاری، عکس‌برداری باقابلیت پانوراما در iPad، فوکوس و نوردهی جداگانه در هنگام عکس‌برداری و نشانگر مصرف باتری بر اساس عملکرد هر نرم‌افزار.

البته در این مراسم از امکانات خاصی نیز که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای اپل اختصاص داشت، رونمایی شد. به‌طور مثال ویجت‌ها که پیش‌تر کارایی عالی آن‌ها را در اندروید دیده بودیم، بالاخره به iOS هم راه پیدا کرد. App Store به همراه قابلیتی نظیر Touch ID نیز دیگر امکاناتی بود که در این مراسم به معرفی آنان پرداخته شد.

ای تی رسان

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /