اموزش نصب ابونتو ۱۳٫۰۴

 این نسخه هجدهمین نسخه از توزیع ابونتو می باشد . در ادامه قصد داریم تا روش نصب ابونتو ۱۳٫۰۴ را به شما آموزش دهیم . این مطلب می تواند برای کاربرانی که تازه می خواهند ابونتو را نصب کنند مفید باشد .

 

برای شروع لازم است که ابتدا فایل iso ابونتو ۱۳٫۰۴ را از وبسایت اصلی این توزیع دانلود کرده و سپس روی یک دی وی دی رایت کنید . البته می توانید با استفاده از برنامه UNetBootin ، فایل iso را روی یک فلش درایو قرار داده و عملیات نصب را انجام دهید .

 

اکنون باید دی وی دی را قرار داده و یا فلش درایو را به سیستم متصل کنید و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید . حالا یکی از کلیدهای F8 ، F11 و یا F12 را بفشارید  این مورد بستگی به بایوس دستگاه شما دارد . حالا باید فلش درایو و یا دی وی دی رام دستگاه خود را انتخاب کنید تا بارگذاری ابونتو آغاز شود .

 

پس از گذشت چند دقیقه ، ویزارد نصب ابونتو ظاهر خواهد شد که باید دکمه Install Ubuntu را بفشارید .

 

 

در صفحه بعد باید مطمئن شوید که همه پیش نیازهای نصب مثل فضای کافی را داشته باشید . متصل بودن شما به اینترنت زیاد اهمیتی ندارد . البته اگر دو گزینه پایین تر را فعال کنید ، نیاز به دسترسی به اینترنت خواهید داشت . چون باید فایل های آپدیت و فایل های مربوط به برنامه های دیگر دریافت شوند . همچنین باید بدانید که در صورت انتخاب دو گزینه مذکور ، روند نصب طولانی تر خواهد شد . مخصوصا با وضعیت جالب اینترنت در کشور ما

 

 

در صفحه Installation type شما با چندین گزینه مختلف مواجه خواهید شد که باید بسیار مراقب باشید . چون ممکن است به قیمت از دست رفتن کل اطلاعات موجود روی هارددیسک تان تمام شود .

 

 

۱- Reinstall Ubuntu 13.04/Install Ubuntu alongside another OS

 

در صورتی این گزینه را انتخاب کنید که قبلا نسخه از ابونتو ۱۳٫۰۴ را روی سیستم خود داشته باشید ( به عنوان مثال نسخه بتا ) . حالا مثلا فصد دارید تا نسخه نهایی را نصب کنید . یا اینکه مثلا روی کامپیوتر خود ویندوز نصب کرده اید و می خواهید ابونتو ۱۳٫۰۴ را در کنار آن نصب کنید . اگر ابونتو را به این روش نصب کنید ، یک بوت دوگانه خواهید داشت و گزینه ویندوز نیز در صفحه بوت ظاهر خواهد شد .

 

۲- Erase OS and reinstall/Erase disk and install Ubuntu

 

اگر این گزینه را اننخاب کنید ، سیستم عامل های موجود روی کامپیوتر شما پاک شده و ابونتو ۱۳٫۰۴ روی کامپیوتر شما نصب خواهد شد . همچنین باید توجه داشته باشید که انتخاب این گزینه منجر به پاک شدن تمام فایل های روی دستگاه تان می شود .

 

۳- Encrypt the new Ubuntu installation for security

 

در صورت انتخاب این گزینه ، کل ابونتو رمزنگاری خواهد شد تا امنیت کامل برای اطلاعات شما فراهم شود . البته در مرحله بعد باید یک کلمه عبور قدرتمند به منظور رمزنگاری ابونتو انتخاب کنید . همچنین توصیه می شود که در صورت انتخاب این گزینه ، گزینه ی Overwrite empty disk space را نیز در دومین مرحله انتخاب کنید تا امنیت بیشتری برقرار شود .

 

۴- Something else

 

این گزینه به منظور انجام تغییراتی مثل انتخاب فایل سیستم ها می باشد . انجام تغییرات در این بخش تنها باید توسط کاربران حرفه ای انجام شود .

 

در صفحه بعدی باید محل زندگی خود را مشخص کنید که برای کشور ما باید تهران انتخاب شود . این قسمت بیشتر به دلیل مشخص شدن منطقه زمانی می باشد .

 

 

در مرحله بعد باید طرح کیبرد یا همان Keyboard layout خود را انتخاب نمایید . کاربران فارسی زبان می توانند گزینه Persian را از لیست انتخاب نمایند . در پایان رو دکمه Continue کلیک کنید .

 

 

در بخش بعدی باید یک سری اطلاعات را وارد کنید . اطلاعاتی از قبیل نام ، نام کامپیوتر که البته به صورت اتوماتیک پر شده است . سپس باید یک نام کاربری یا همان username انتخاب کنید . پس از آن باید کلمه عبور قدرتمندی برای حساب کاربری خود انتخاب کرده و دوباره وارد کنید . در قسمت پایین تر دو گزینه وجود دارد .

 

Log in automatically : با انتخاب این گزینه دیگر کلمه عبور از شما پرسیده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک وارد سیستم خواهید شد .

 

Require my password to log in : در صورت انتخاب این گزینه ، باید کلمه عبور را در هنگام لاگین کردن وارد کنید .

 

اکنون فقط گزینه Encrypt my home folder باقی می ماند که با انتخاب آن ، فولدر Home ابونتو به صورت کامل رمزنگاری خواهد شد .

 

در پایان روی دکمه Continue کلیک کنید .

 

 

اکنون مراحل نصب ابونتو شروع می شود ….

 

 

بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ( با توجه به قدرت سخت افزاری سیستم شما ) پیغامی مبنی بر نصب موفقیت آمیز ابونتو ظاهر خواهد شد و از شما می خواهد تا سیستم را ریستارت کنید . پس روی دکمه Restart کلیک کنید .

 

 

دی وی دی ابونتو خارج خواهد شد و یا اینکه باید فلش درایو را از سیستم جدا کنید و کلید اینتر را بزنید تا کامپیوترتان ریستارت شود . سیستم ریستارت خواهد شد . در صورتی که ابونتو را در کنار یک سیستم عامل دیگر مثل ویندوز نصب کرده باشید ، صفحه بوت را مشاهده خواهید کرد که باید ابونتو را انتخاب کنید . در غیر اینصورت به صورت مستقیم ابونتو بوت شده و صفحه بارگذاری آن را مشاهده خواهید کرد .

 

 

در صفحه لاگین ، کلمه عبور خود را وارد کنید و اینتر را بزنید .

 

به ابونتو ۱۳٫۰۴ خوش آمدید …..

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /