آموزش زمان گزاری برای Shutdown در مک

همیشه در کامیپوتر ها معضل مصرف برق مطرح است. مثلا شماه می خواهید در شب چیزی را برای دانلود بگذارید و یا حتی بکاپ بگیرید، زمانی که شما هیچ کاری ندارید و آزارتان نمی دهد. اما روشن ماندن کامپیوتر در تمام شب بی فایده است و شاید کار شما در دو الی سه ساعت به پایان برسد. حالا بگذریم از این که کامپیوتر چه مقدار برق در این ساعات مصرف خواهد کرد. بعضی اوقات هم پیش می آید که مثلا برای انجام کاری کامپیوتر را ترک می کنید و تا ساعت ها دستگاه بی فایده روشن می ماند.

خب می گویید راح حل چیست؟ ما می گوییم باید کامیپوتر خود را کاری کنید تا مستقل عمل کند. برای اینکار هم برنامه های گوناگونی وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. کار این برنامه ها به گونه ای است که زمان سنجی دارند تا در موقع مورد نظر ویندوز را شات داون می کند. در این برنامه می خواهیم چند برنامه برای کامپیوتر های مک او اس ایکس معرفی کنیم پس به خواندن خود ادامه دهید.

ساعت تایمر (۱ دلار)

این ساعت تایمر را می توانید در طیف ساده و گسترده ای بیابید. کار با آن هم بسیار ساده و آسان است. شما می توانید در یادآور آن خرید چیزی را اضافه کنید تا کامپیوتر را ری استارت و یا در حالت استراحت قرار دهد و یا خاموش کند.

همه این کارها از طریق دو روش انجام می شود. ساعت تایمر به شما اجازه می دهد تا برنامه ها را در یک زمان معین( مثلا ۲۳: ۰۰ شب) تنظیم کنید تا خاموش کند.

همان طور که در عکس بالا می بینید، در این تایمر یک ساعت بزرگ وجود دارد که می توانید آن را در حالت مکث و یا توقف قرار دهید. در کل ساعت تایمر یک برنامه ارزان است که به شما این قابلیت را می دهد تا هرآنچه را که نیاز دارید برایتان فراهم کند.

NIWO Slumber (5دلار)

NIWO Slumber نسبت به برنامه قبلی که معرفی کردیم از قابلیت ها بیشتری برخوردار است اما به همان اندازه هم گران تر است. این برنامه با وجود اینکه  قیمت بالایی دارد اما رابط تمیز و ساده ای دارد که به هزینه اش می ارزد. در ابتدایی ترین شکل، NIWO Slumber همان چیزهایی که در تایمر ساعت شاهد آن هستیم را ارائه می دهد. شما می توانید به سادگی توسط تایمری که دارد شروه به زمان بندی و تنظیم برای خاموش کردن کامپیوتر خود بکنید.

از ویژگی های بارز برنامه NIWO Slumber این است که قبل از اینکه زمان معین برای خاموش کردن پیسی فرا برسد، به طوری اختیاری می توانید آن را طوری تنظیم کنید که شروع به نمایش پاپ آپ و یا در آوردن صدا بکند. به این ترتیب میزان اشتباه شما برای خاموش کردن سهوی کامپیوتر کاهش می یابد.

علاوه بر این در این اپلیکیشن می توانید تمپلیت های گوناگونی نیز انتخاب کنید. در هر قالب تایمر های مختلفی تعبیه شده است که بنا بر نیازتان می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید.

 

شات داون (۴ دلار)

 

اگر شما چیزی فراتر از دو برنامه که در قبل معرفی کردیم می خواهید، شاید بخواهید نگاهی به برنامه شات داون بیندازید. با نام ساده ای که دارد هر کس می توانید به طرز کار آن پی ببرد و علاوه بر این چندین قالب تایمر نیز وجود دارد که می توانید در حالت های مختلف آن را تنظیم کنید.

یکی از حالت آن این است که می توانید تنظیم کنید که مثلا در چند روز از هفته، تایمر فعال شود. در بخش تنظیمات آن نیز گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را فعال و یا غیر فعال کنید.

برنامه شات داون مثل چند برنامه ای که در قبل معرفی کردیم قابلیت های ساده ای مثل خاموش کردن، راه اندازی مجدد سیستم و یا لاگ اوت کردن را برای یک زمان معنی فراهم می کند. چیزی که این برنامه را قدرت مند می کند این است که قابلیت برنامه ریزی تاریخ نیز در آن وجود دارد.

تمام برنامه هایی که در بالا معرفی کردیم این قابلیت را نیز دارند تا کامپیوتر را در حالت Sleep قرار دهند تا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. به هر حال اگر شما هم حال ندارید نصف شب پا شوید و بعد از تمام شدن کار مورد نظرتان کامپیوتر را خاموش کنید، از برنامه هایی که معرفی کردیم استفاده کنید و نظرتان را در مورد آنها به ما بگویید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /