چرا گوشی موبایل اندرویدی ام هنگ میکند ؟

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های ارزان قیمت اندرویدی هنگ کردن زیاد این گوشی ها است اما دلیل آن چیست و چگونه می شود آن را برطرف کرد ؟

مهمترین دلیل هنگ خود اندروید و سخت افزار گوشی ما است ، اندروید یک سیستم عامل به شدت سخت افزار محور است و بر خلاف گوشی ها iOS که دارای سخت افزار مشخصی هستند این گوشی ها از تنوع سخت افزاری زیادی برخوردار هستند که همین عامل باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می شود .

اولین قدم برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی قبل از خرید گوشی قرار دارد یعنی باید گوشی با سخت افزار مناسب و خصوصا رم بالا خریداری شود تا برای استفاده از نرم افزار های جدید و به روز کافی باشد ، گوشی هایی با قیمت کمتر از ۶۰۰ هزار تومان به شدت با این مشکل مواجه هستند .

شاید خیلی از ما هنگام خرید گوشی به خودمان می گوییم من که کاری با گوشی نمی کنم فقط وایبر و لاین و … اینهاست اما اگر بگویم اکثر هنگ گوشی سر همین برنامه ها پیش می آید شاید باورتان نشود این برنامه ها مخصوصا در نسخه های جدید بسیار سنگین تر شده اند و نیاز به سخت افزار مناسب تری دارند و به دلیل حجم بالای پیغام ها این نرم افزار ها نیاز زیادی به رم بالا پیدا میکنند  .

اما اگر حالا گوشی که در دست داریم با مشکل هنگ رو به رو باشد چه کنیم ؟

– اولین قدمی که باید به آن دقت کرد میزان حافظه رم دستگاه است همیشه باید حداقل ۴۰% آن خالی و در اختیار اندروید باشد .

– دومین قدم  خالی بودن حافظه داخلی دستگاه ، اگر دستگاه شما هم حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید .

– قدم سوم  ، بستن برنامه های فعال در پس زمینه ، خیلی از برنامه های شما وقتی از برنامه خارج میشوید به طور کامل بسته نمیشوند و در پس زمینه سیستم عامل شما به صوزت نیمه فعال باقی میماند مثل وایبر که برای دریافت پیغام های جدید همیشه فعال است ، بستن این برنامه ها تاثیر خیلی زیادی در سرعت گوشی شما دارد .

برای بستن این برنامه دو راه وجود دارد :

راه اول به صورت دستی : از منو اصلی

۱- وارد گزینه Settings شوید  .

۲- به بخش Appilacation manager بروید .

۳- از میان سربرگ ها یا گزینه ها ، به دنبال عباراتی نظیر Running بگردید .

۴- پس از ورود به این بخش ، نرم افزارهای در حال اجرا را مشاهده می کنید . شما می توانید نرم افزار های غیر ضروری را ببندید ؛ برای این کار آیکون نرم افزار را لمس کنید و گزینه Stop را بزنید .

این کار را با تمام برنامه هایی که فعلاً لازم به آنان ندارید انجام دهید .

۵- سپس به مدت یکی دو دقیقه گوشی را قفل کنید و پس از این مدت زمان کار خود را با گوشی ادامه دهید .

راه دوم به صورت اتوماتیک : برای این کار برنامه های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه این پست میتوانید آن را ببینید .

قدم چهارم : یکی از بهترین راه حل ها استفاده از نسخه های قدیمی نرم افزار ها و جلوگیری از آپدیت آنهاست ، برنامه های جدیدتر نسبت به نسخه های قدیمی تر از ویژگی های بیشتری بر خوردار هستند و برای گوشی های به روزتر ساخته میشوند ، که همین امر باعث بالا تر رفتن میزان استفاده این برنامه ها از رم و سخت افزار میشود .

 

چرا گوشی موبایل اندرویدی ام هنگ میکند ؟

 

البته نسخه های قدیمی در برنامه های بازار و مایکت و … وجود ندارد اما شما می توانید به کمک سایت زیر نسخه های قدیمی برنامه های زیادی را دانلود کنید .

Freewarelovers 

در ضمن یا جستجو به زبان فارسی  در گوگل هم میتوانید این برنامه ها را دانلود کنید .

نرم افزار های زیادی برای بهتر شدن عملکرد اندروید تولید شده است و شما میتوانید بسیار از این برنامه ها را در فروشگاه های اندرویدی ببینید ما هم استفاده از این برنامه ها را به شما توصیه می کنیم .

برنامه Clean Master به انتخاب اکثر سایت ها بهترین برنامه در این زمینه است البته Advanced Task Manager و DU Speed Booster و Android Booster از دیگر نرم افزارهای موجود در این زمینه است .

چه بخواهیم و چه نخواهیم راه آخر Reset Factory گوشی ما است بهتر است قبل از انجام این کار حتما از کلیه نرم افزار هایتان بک آپ بگیرید. نرم افزار Go back up برای این کار بسیار مناسب است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /