آموزش مخفی کردن فایل ها در عکس بدون نرم افزار

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برخی از اطلاعات یا فایل های موردنیاز خود را از دید دیگران مخفی کنید و مسئله ی مهم تر آن است که این فایل پنهان شده یافته نشود یا توسط افراد دیگر تشخیص داده نشود . امروز و در یک پست آموزشی به شما عزیزان می اموزیم که چگونه اطلاعات و فایل های دلخواه خود را در دل یک عکس بگنجانید .

نکته : توجه کنید که حجم فایل های مخفی شده نباید زیاد باشند چون ممکن است اشخاص دیگر در صورت مشاهده حجم بالای این فایل ها به آن ها مشکوک شوند .

 

آموزش مخفی کردن فایل ها در یک عکس

 

۱- ابتدا یک عکس دلخواه و فایل هایی که قصد مخفی کردن آن ها را دارید در درایو ویندوز خود ( درایو C ) قرار دهید . به منظور دسته بندی راحت تر فایل ها ، یک فولدر جدید به نام p30land بسازید و همه فایل های موردنظرتان را در آن قرار دهید .

 

۲- اکنون فولدر p30land را که قصد پنهان نمودن آن را دارید توسط نرم افزارهای فشرده سازی نظیر WinRAR ، WinZip و … فشرده کنید تا فایلی به اسم KING2NET .rar  ایجاد گردد .

 

۳- برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را همزمان بزنید تا پنجره Run برای شما باز شود و سپس در آن CMD را تایپ نموده و اینتر بزنید تا برنامه خط فرمان ویندوز باز شود .

 

۴- اکنون برای رفتن به درایو ریشه در محیط cmd ، فرمان \CD را دقیقاً وارد نموده و اینتر بزنید . اکنون در خط جدیدی که برایتان ایجاد می شود ، نام فایل فشرده ای را که ساختید به همراه فرمت دقیقاً وارد کنید ( مثلاً KING2NET .rar ) تا وارد فایل فشرده شوید .

۵- اکنون می خواهیم یک فایل فشرده به نام و فرمت KING2NET .rar را که حاوی اطلاعات می باشد را در یک عکس به نام School و با فرمت jpg مخفی کنیم و سپس برای جلوگیری از شک دیگران نام عکس حاوی فایل فشرده را Book بنامیم .پس مانند تصویر ، فرمان زیر را وارد می کنیم :

 

copy /b School.jpg + KING2NET.rar Book.png    

آموزش مخفی کردن فایل ها در عکس بدون نرم افزار    

اکنون یک عکس به نام Book در درایو ویندوز شما ایجاد شده که با کلیک روی آن فقط می توانید خودِ عکس را مشاهده کنید در حالی که در دل آن اسرار زیادی از اطلاعات نهفته است .

حال این سوال مطرح می شود که فایل هایی را که در این آموزش مخفی کرده ایم چگونه بازگردانی و قابل دسترس کنیم ؟

در پاسخ می گوییم برای اینکار کافیست روی عکس موردنظر راست کلیک نموده و توسط گزینه Open with عکس را توسط برنامه فشرده ساز نصب شده روی کامپیوترتان باز کنید تا بتوانید محتویات آن را مشاهده کنید .

امیدواریم از این ترفند جالب نهایت لذت را برده باشید …

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /