راهکارهای افزایش طول عمر باطری تلفن همراه

تلفن‌های همراه روز به روز، هوشمند تر و پیشرفته تر می‌شوند؛ از منشی صوتی اپل گرفته تا ویژگی‌های بسیار جذابی همانند نیشگون گرفتن از صفحه نمایش! اما هربار که به سوی اسمارت فون عزیزتان می‌روید، با خطایی به نام “کمبود شارژ” روبه‌رو می‌شوید. بنابراین در این مطلب، به شما خواهیم آموخت، چگونه با در پیش گرفتن راه‌هایی به افزایش باتری گوشی همراه خود، کمک کرده و هوشمند بودن آن‌هارا، پررنگ تر کنید.

 

 

 

1- امکانات ارتباطی تلفن همراه‌ خود، را غیر فعال نگه دارید!

 

فعال نگه‌داشتن بلوتوث و جی پی اس، یکی از عواملی است که باتری تلفن همراهتان به راحتی شارژ از دست می‌دهد و اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، همواره سعی کنید چنین گزینه‌هایی را برروی گوشی هوشمندتان، خاموش نگه دارید. همچنین به دلیل تغذیه بسیار بالایی که این امکانات، از منابع انرژی گوشی شما دارند، باتری اسمارت فونتان به زودی عمر می‌بازد!

 

 

2- تصاویر پس زمینه را به رنگ سیاه و سفید، درآورید!

 

همواره سعی کنید، میزان روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برسانید. اگر صفحه نمایش گوشی شما از نوع سوپر آمولد است، مطمئن شوید میزان روشنایی در حداقل میزان ممکن قرار داشته باشد و یا می‌توانید با فعال کردن گزینه ” روشنایی خودکار” در جهت افزایش طول عمر باتری گوشی خود، قدم مثبتی بردارید.

 

الف) همچنین انتخاب تصاویر پس زمینه سیاه رنگ، در جهت افزایش عمر باتری گوشی کمک خواهد کرد. در صفحه نمایش سوپر آمولد، با به سیاه درآوردن تصویر پس زمینه، پیکسل‌ها خاموش شده و عمر باتری زیادتر می‌شود.

 

 

3- برروی برنامه‌ها، مدیریت کامل داشته باشید!

 

مدیریت برنامه‌ها، در تلفن‌های هوشمند یکی از حائز اهمیت‌ترین مواردیست، که می‌تواند در جهت افزایش عمر باتری گوشی مفید واقع شود. هنگامی که از برنامه‌ای خارج می‌شوید، به کمک برنامه‌ی جانبی و یا تسک منیجر موجود برروی سیستم عامل، آن‌هارا بسته نگه دارید. این عامل، سبب می‌شود تا پردازنده گوشی، شما یک نفس راحت بکشد و از طرفی، با کم‌کردن برنامه‌های در حال پردازش،عمر گوشی‌تان به چند برابر برسد.

 

4- گوشی‌ خود را همیشه به شارژ، متصل نگه دارید!

 

سعی کنید، تا جایی که امکان دارد، گوشی خود را به شارژر متصل نگه دارید چراکه هربار شما از خانه خارج می‌شوید، با یک گوشی فول شارژ همراهی خواهید شد. اگرهم، از منفجر شدن یا “اور شارژ” کردن باتری بیم دارید، باید بگوییم تمام اسمارت فون‌ها، امروزه به باتری از نوع لیتیوم یون،  مجهز شده‌اند که احتمال به وقوع پیوستن چنین مسائلی در این نوع باتری، خیلی کم شده است.

 

5- مراقب دمای بالای تلفن همراه‌تان، باشید!

 

گرما و حرارت بالای گوشی، یکی از نشانه‌های فعالیت بسیار بالای پردازنده اسمارت فون هاست. اگرهم شما در یک منطقه با درجه حرارت بالا مانند: نانوایی کار می‌کنید، گوشی خود را برای مدتی هرچند اندک، در بین کف دستانتان نگه دارید یا برای چند ثانیه، به یخچال هدایتش نمایید.

 

اگر با رعایت تمام نکات بالا به نتیجه‌ای نرسیدید، پس اکنون وقت خرید یک باتری نو برای تلفن همراه‌تان، رسیده است. از خرید باتری‌های تقلبی و چینی خودداری کنید چراکه نتیجه چنین خریدی، به جزء پشیمانی نخواهد بود!

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /