تنظیم روشنایی مانیتور با محیط در ویندوز8

امروزه بسیاری از نمایشگرها یا لپ تاپ ها برای سنجیدن مقدار نور و تنظیم خودکار روشنایی به صفحه‌ نمایش مطابق با شدت نور محیط مجهز می باشند . این قابلیت کاربردی علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده ، در محیط‌ های تاریک با کاهش نور مانیتور موجب می شود تا آسیب های کمتری به چشمان شما وارد شود . اگر نمایشگر یا لپ تاپ شما به سنسورهای سنجش نور محیط مجهز است و قصد دارید به صورت اتوماتیک نور مانیتور شما با توجه به نور محیط تنظیم شود ، می‌توانید از قابلیتی که به همین منظور در ویندوز ۸نهفته شده است، استفاده کنید .

برای فعال‌سازی این قابلیت در ویندوز ۸ یا ویندوز ۸٫۱ کافیست :

۱- به دسکتاپ مراجعه نموده و پس از کشیدن ماوس به گوشه پایین سمت راست صفحه و دسترسی به نوار Charms روی گزینه Settings کلیک کنید .

۲- از بین گزینه های به نمایش درآمده روی Control Panel کلیک کنید و پس از ورود به صفحه کنترل پنل ، در بخش جستجو عبارت Power Options را وارد کرده و پس از دسترسی به این بخش روی گزینه Choose a power plan کلیک کنید .

۳- در این مرحله یکی از گزینه‌ های موجود برای مدیریت مصرف انرژی توسط رایانه را انتخاب نموده و پس از آن روی گزینه Change plan settings کلیک کنید .

۴- اکنون برای دسترسی داشتن به تنظیمات بیشتر روی Change advanced power settings کلیک کرده و در صفحه تنظیمات حرفه ای پس از دسترسی به بخش Display ، گزینه Enable adaptive brightness را از حالت Off به On تغییر دهید .

۵- حال با انتخاب گزینه Ok تغییرات را ذخیره نموده و از تنظیم خودکار نور مانیتور خود مطابق با نور محیط اطراف لذت ببرید .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /