معرفی جدیدترین ترفندها و برنامه های کاربردی ویندوز ۸

در این پست به معرفی برنامه ها کاربردی  و ترفندهای ویندوز۸ می پردازیم.

 

ترفندهای موس ویندوز۸

در بخش های قبلی ترفندهای استفاده ار کیبورد و رابط کاربری Ribbon را معرفی نموذیم،و حالا میخواهیم برخی از ترفندهای که با موس در حالت Metro  ویندوز۸ میتوانید از آنها استفاده کنید را معرفی کنیم.(توجه کنید که این ترفندها در تبلت ها و سیستم های لمسی عمل نمیکنند و شما بر اجرای آنها نیاز به موس دارید)

  • با کلیک راست App بار نمایش داده میشود

 

با چرخندان اسکرول موس تمام برنامه های باز نمایش داده میشود

 

موس را به سمت چپ صفحه بزنید تا تصاویر بندانگشتی(thumbnail) نرم افزارهایی که اخیرا از آنها استفاده نموده اید نمایش داده شود

 

برای زوم کردن کلید Ctrl نگه دارید و اسکرول موس را بچرخانید.

 

ویندوز ۸ دارای یک Connection Manager پیشرفته است

 

معرفی جدیدترین ترفندها و برنامه های کاربردی ویندوز ۸

 

رابط کاربری Connection Manager ویندوز ۷ علاوه بر پیچیده بودن دارای مشکلات متعددی است که در برخی اوقات باعث آزار کاربران و ایجاد مشکل میشود اما ویندوز ۸ با تجربه یک Connection Manager ساده و در عین حال قوی همراه است و شما براحتی میتوانید شبکه های موبایل، Wi-Fi،LAN و.. را توسط مدیریت متمرکز Connection Manager جدید کنترل و مدیریت کنید.

 

 Charms Bar

یک ناحیه جدید در ویندوز ۸ میباشد که شما میتوانید با نگه داشتن کلیدهای Win + C یا با انتقال موس به قسمت Start Menu کامپیوترهای غیر لمسی ، Charms Bar را مشاهده کنید.Charms Bar دارای گزینه های زیر میباشد:

  • Settings: نمایش تنظیمات نرم افزار های در حال اجرا

 

Devices: تنطیمات اصلی دستگاه هایی که نرم افزارهای درحال اجرا از آن استفاده میکنند مانند پرینت کردن و..

 

Share: نرم افزارهای اجتماعی که از طریق آنها میتوانید کاریی را که در حال انجام آن هستید را اشتراک بگذارید نمایش میدهد به طور مثال میتوانید لینکی که توسط IE در حال مشاهده آن هستید را با دیگران به اشتراک بگذارید

 

Search:این گزینه، همان جستجو ویندوزهای قدیمی است

Reset وRefresh

۲ ویژگی جدیدی که در ویندوز ۸ معرفی شده است ، گزینه Reset معادل بازگشت به تنظیمات اولیه کارخانه است و باعث میشود همه برنامه ها و تنظیمات شما از بین رود، در طرفی دیگر قابلیت Refresh تمام داده های و نرم افزار هایی که از طریق Windows store نصب شده اند را حفظ میکند و فقط نرم افزارهایی که به صورت جداگانه نصب شده اند حذف میشوند.

 

File History

یک ویژگی در نسخه های قبلی هم وجود داشت اما در نسخه جدید با نام File History اضافه شده است،این قابلیت به شما اجازه میدهد که که تعیین کنید یک فایل چگونه و کجا back up(نسخه پشتیبان) گرفته شود. این قابلیت در نسخه جدید دارای تنظیمات بهتر، و کار با آن آسانتر شده است.

 

Windows 8 Apps

در Windows 8 Developer Preview شما میتوانید پیش نمایش برخی از نرم افزارها(Apps) نسخه اصلی ویندوز ۸ را مشاهده کنید و نکته جالب این است که همه این نرم افزارها دارای رابط کاربری Metro  هستند.در ادامه برخی از این نرم افزارها را مرور میکنیم:

 

Socialite

معرفی جدیدترین ترفندها و برنامه های کاربردی ویندوز ۸

نرم افزار مخصوص فیس بوک همراه با رابط کاربری لمسی،در صفحه نمایش خانگی آن میتوانید اخبار ،عکس ها،دوستان و پروفایل فیس بوک خود را مشاهده کنید.

Tweet@rama

نرم افزار مخصوص تویتر که به شما اجازه تویت کردن و دنبال کردن تویتهای دیگران را میدهد

Weather

معرفی جدیدترین ترفندها و برنامه های کاربردی ویندوز ۸

یک مثال زیبا از تایپوگرافی در نرم افزارهای مبتنی بر Metro style،که آب و هوا را بر طبق منطقه جغرافیایی شما همراه با انیمیشن مربوط به شرایط آب و هوایی را در پس زمینه نمایش میدهد.

Picstream

نرم افزاریی که از Flicker API برای پخش تصاویر استفاده میکند .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /