نحوه انتقال اطلاعات تماس مخاطبین بین اندرویدوiOS

انتقال اطلاعات از یک دستگاه اندروید به یک دستگاه با سیستم عامل دیگر بوسیله حساب کاربری گوگل در نگاه اول می‌تواند گزینه خوبی باشد اما در این مطلب می‌خواهیم نحوه انتقال اطلاعات مخاطبین از سیستم عامل اندروید به سیستم عامل iOS‌و بالعکس را بدون استفاده از یک حساب کاربری گوگل بیان کنیم.

انتقال اطلاعات از یک دستگاه اندروید به یک دستگاه با سیستم عامل دیگر بوسیله حساب کاربری گوگل در نگاه اول می‌تواند گزینه خوبی باشد اما افراد زیادی هستند که دوست ندارند اطلاعات تماس خود را برروی سرویس‌های گوگل ذخیره کنند.

دلیل این‌کار می‌تواند جدا نگه‌داشتن ایمیل مخاطبین از شماره ‌تماس‌ها باشد. پس در واقع می‌خواهیم نحوه انتقال اطلاعات مخاطبین از سیستم عامل اندروید به سیستم عامل iOS‌و بالعکس را بدون استفاده از یک حساب کاربری گوگل بیان کنیم.

خب پیشنهاد ما برای این کار استفاده از برنامه‌ای با ‌نام iDrive‌‌ است. این برنامه برای هردو سیستم‌عامل iOS و اندروید رایگان است. پس اولین قدم دانلود این برنامه از مارکت هریک از این سیستم‌عامل‌ها و نصب برروی هر‌دو دستگاه است.

– ابتدا برنامه را بر روی دستگاهی که می‌خواهید لیست مخاطبین را از آن انتقال ‌دهید اجرا‌ کنید. (در اینجا به طور فرضی روند انتقال را از اندروید به iOS درنظر می‌گیریم). وقتی که برای اولین‌بار برنامه را اجرا می‌کنید از شما می‌خواهد که حساب کاربری در آن ایجاد کنید.

– در مرحله بعد وارد حساب‌کاربری شده و گزینه My Files  را انتخاب‌کنید تا یک نسخه پشتیبان جدید ایجاد‌کنید. برنامه از شما سوال خواهد کرد که از چه اطلاعاتی می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه‌کنید. لیستی از مخاطبین را که می‌خواهید انتقال دهید انتخاب کنید (می‌توانید همه مخاطبین را انتخاب کنید) و نسخه پشتیبان آن را بر روی سرویس ابری که در اختیارتان قرار‌خواهد گرفت، ایجاد کنید.

[nggallery id=13]

– زمان انجام فرآیند پشتیبان‌گیری وابسته به تعداد مخاطبینی است که شما برروی دستگاه اندرویدی خود دارید. بعد از اینکه این عملیات خاتمه یافت برنامه iDrive را بر روی گوشی مقصد که در اینجا با سیستم‌عامل iOS است اجرا ‌کنید و با همان حسابی که قبلا ایجاد کرده بودید وارد برنامه شوید.

– گزینه Universal online را از منوی MyFiles  انتخاب کنید. از اینجا به بعد دیگر با دستگاه اندرویدی‌ مبدا که برای ایجاد نسخه پشتیبان از آن استفاده کرده بودید کاری ندارید. حالا در دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS و در برنامه iDrive مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب کنید و فرآیند بازیابی را شروع کنید.

از این نرم افزار نه ‌تنها برای انتقال مخاطبین که برای ایجاد پشتیبان برای مواقع ضروری هم می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید فایل‌های دیگرتان را نیز تا حجم ۵گیگابایت بر روی سرویس ابری این برنامه ذخیره کنید.

 

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
1
پاسخ بسته بندی 9 سپتامبر 2015

با سلام و سپاس بسیار عالی بود مرسی

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /