۳ ابزار برای تبدیل درایو USB به کلید ورودی امن برای کامپیوتر ها

در واقع، استفاده از قطعه ای فیزیکی برای ورود به سیستم ممکن است امن ترین انتخاب موجود باشد، پس اگر درایو USB اضافه ای دارید که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را تنها در چند دقیقه به کلیدی برای ورود تبدیل کنید. 

قطعا بهتر بود اگر امکان جایگزینی درایو های USB با تمام رمزهای عبور (به عنوان مثال، رمزعبور وبسایت ها) وجود داشت، اما هم اکنون این درایو ها تنها می توانند قفل کامپیوتر ها را باز کنند. احتمالا در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت هایی در این زمینه خواهیم بود. 

کلید های فیزیکی USB: مزایا و معایب

استفاده تنها از پسورد ها یک ضعف بزرگ امنیتی است و می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آینده شود. حتی اگر پسورد هایی طولانی و قوی به استفاده کرده و نکات امنیتی را رعایت کنید، هنوز هم یک نقص باقی می ماند: به محض اینکه به دست کسی بیافتد، غیر قابل استفاده می شود. در کفه ی دیگر ترازو، محدود کردن کلید های فیزیکی به مراتب سخت تر و دزدیدن کلید های قابل لمس بسیار دشوار تر از دزدیدن افکار غیر قابل لمس است. 

یک مزیت واضح دیگر استفاده از این نوع رمز های عبور، برداشتن بار سنگین به خاطر سپردن آن از روی دوشتان است. هرچند این روز ها و با وجود سرویس های مدیریت پسورد مختلف، این موضوع مشکل بزرگی محسوب نمی شود. اپلیکیشن های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند، که هر کدام از مزایای خاص خود بهره می برند. 

اما این تمام ماجرا نیست. 

به عنوان مثال، گم کردن یا آسیب دیدن درایو USB، خود کابوسی بزرگ محسوب می شود و بازیابی آن بسیار دشوار تر از ریست کردن پسورد است. از دیگری معایب این روش می توان به فیزیکی و وابسته بودن به اتصال به پورت USB اشاره کرد، به عنوان مثال زمانی که می خواهد به کسی دسترسی دهید، باید کلید فیزیکی را برای او ارسال کنید. 

پس از ادامه دادن و ساخت کلید، باید تصمیم بگیرید که کدام کفه ترازو سنگین تر است؟ مزایا یا معایب؟

Predator (ویندوز)

Predator، یکی از معروف ترین ابزار های تبدیل درایو های USB به کلید دسترسی یک دستگاه است. این برنامه کارامد، بدون هیچ گونه محدودیتی برای استفاده شخصی و غیر تجاری رایگان است. اما برای استفاده حرفه ای و تجاری، ۳۰ دلار برای هر کامپیوتر هزینه در بر خواهد داشت. با توجه به کاربرد آن، این قیمت به هیچ وجه گران محسوب نمی شود. 

تا زمانی که USB به کامپیوتر متصل باشد، دسترسی به سیستم نیز فراهم خواهد بود. این درایو های استفاده شده به عنوان کلید، بدون تغییر باقی خواهند ماند و هیچ تغییری در فایل های روی آن ها به وجود نخواهد آمد. 

c۳ ابزار برای تبدیل درایو USB به کلید ورودی امن برای کامپیوتر ها

از امکانات دیگر این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از یک درایو USB برای بازگشایی رمز کامپیوتر های مختلف
استفاده از درایو های مختلف برای کاربران مختلف

امکان از دسترس خارج کردن کامپیوتر در ساعات خاص روز برای کاربران مختلف
امکان وارد کردن پسورد بازیابی، در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن درایو USB
تعویض کد های امنیتی درایو ها در بازه های زمانی مشخص

اگر به ابزاری ساده و سریع نیاز دارید که با وجود پورت USB خالی و سیستم عامل ویندوز به خوبی کار می کند، Predator بهترین انتخاب شماست. برنامه مذکور با وجود امکاناتی مانند قابلیت برنامه ریزی و شخصی سازی برای کاربران مختلف، بهترین و انعطاف پذیر ترین ابزار این لیست است. چنین ویژگی های منحصر به فردی، به هیچ وجه در رقیبان این برنامه وجود ندارند. 

برای ساخت اولین کلید ورود USB خود با این برنامه، مرحل زیر را طی کنید:

Predator را نصب کنید.
آن را اجرا کنید.

پس از اعلان برنامه، درایو USB خود را کامپیوترتان متصل کنید.
کلمه عبوری برای این کاربر وارد کنید.
درایو مربوطه را انتخاب کرده و سپس روی کلید Register Key کلیک کنید.

Rohos Logon Key (ویندوز و مک)

Rohos Logon Key، ابزاری برای ساخت کلید های USB در پلتفرم های مک و ویندوز است. نسخه ی نامحدود و رایگان این برنامه، که فقط برای ویندوز موجود است، از خیلی از ویژگی های کلیدی بی بهره است. کاربرانی که نیازمند محافظت و امنیت کامل هستند و از مک استفاده می کنند، مجبور به پرداخت ۳۲ دلار برای استفاده از امکانات کامل این برنامه اند. 

برنامه مذکور، به وسیله ذخیره اطلاعات ورود و وارد کردن آن ها در صورت متصل بودن درایو کار می کند. روش های جانبی دیگری نیز برای باز کردن قفل مک یا ویندوز، به وسیله اپلیکیشن هایی در iOS و اندروید وجود دارد. 

امکانات این برنامه به شرح زیر است:

ورود امن دو مرحله ای به معنی استفاده از کلید USB و پسورد.
سیستم ورود اضطراری در صورت فراموشی پسورد یا گم شدن یا آسیب دیدن USB

رمزنگاری پسورد های روی درایو به روش AES-256

در زمینه راه اندازی ساده، Rohos کمی بهتر از Predator عمل کرده است که احتمالا به خاطر ساده تر بودن ساختارش است. این برنامه کارامد، جایگزینی عالی برای تایپ کردن اطلاعات ورود است، تنها کافیست درایو را متصل کنید.

با توجه به این موضوع، امنیت این برنامه نیز از Predator کم تر است؛ چون بر خلاف Predator، که برای استفاده از سیستم به اتصال درایو USB نیاز دارد، تنها برای ورود به سیستم، اتصال در آن الزامی است. 

برای ساخت اولین کلید ورود خوذ با Rohos، مراحل زیر را طی کنید: 

Rohos Logon Key را نصب کنید.
پس از اجرای آن، درایو USB خود را متصل کنید.

پسورد ویندوز را وارد کرده و روی دکمه Setup USB Key کلیک کنید.

USB Lock (مک)

USB Lock اپلیکیشنی برای مک با کاربردی مشابه Predator برای ویندوز است: این برنامه درایو های USB شما را تبدیل به کلید هایی تبدیل می کند که دسترسی به کامپیوتر با اتصال آن ها امکان پذیر خواهد بود. قطع اتصال درایو، بلافاصله سیستم را قفل می کند. ساخت کلید ورود با این برنامه هیچ گونه تغییری در فایل های درایو ایجاد نخواهد کرد. 

این برنامه، راه حلی کاربردی و منحصر به فرد در مقایسه با دیگر برنامه های قفل صفحه به که پسورد و الگو های بازگشایی که اتکا می کنند، محسوب می شود. تنها نقطه ضعف این برنامه، در دسترس نبودن نسخه ای رایگان از آن است؛ هر چند قیمت کم ۳ دلاری آن، کاملا منصفانه است. 

امکانات:

تعیین رمزعبور
بدون تغییر باقی ماندن اپلیکیشن ها هنگام قفل شدن سیستم

تایمری جهت قفل کردن سیستم در مواقع غیر فعال (به زودی به امکانات برنامه اضافه می شود.)

با توجه به توضیحات فوق، می توان گفت برنامه مذکور، نسخه ی سبک Predator است. هر دوی آن ها، یک هدف اصلی را دنبال می کنند: دسترسی به سیستم در صورت متصل بودن درایو USB مشخص شده اما این برنامه از بعضی امکانات Predator، مانند شخصی سازی برای هر کاربر و برنامه ریز، بی بهره است. 

با توجه به اینکه Predator تنها برای کاربران ویندوز قابل استفاده است، USB Lock بهترین جایگزین آن برای کاربران مک است. اگر یک پورت اضافه ی USB دارید، از این برنامه و در غیر این صورت، از Rohos استفاده کنید. 

برای ساخت کلید ورودی USB خود با این برنامه، این مراحل را طی کنید:

USB Lock را نصب و اجرا کنید.

پس از دریافت اعلان، درایو USB را به سیستم متصل کنید.

پسوردی وارد کنید. (اختیاری)

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /