اموزش خاموش کردن صدای بیپ فیسبوک

هر وقت که فیسبوک می روید نگاهی به قسمت بالا می اندازید تا ببینید که آیا پیام خصوصی ، اطلاعیه و یا درخواست دوستی جدیدی برای تان ارسال شده است یا نه . شاید دو قسمت پیام خصوصی و درخواست دوستی های شما زیاد در طول روز تغییر وضعیت ندهند ، اما قسمتی که اطلاعیه ها یا همان Notifications را به نمایش می دهد در طول روز بارها و بارها تغییر خواهد کرد . مثلا اگر زیاد در فیسبوک استتوس خود را آپدیت می کنید و یا پست های زیادی را به اشتراک می گذارید ، به هنگام لایک شدن یا کامنت گذاشتن از طرف دوستان تان ، این بخش تغییر خواهد کرد و اطلاعیه های مربوطه را برای شما نمایش خواهد داد .

 

فیسبوک به تازگی قابلیت جدیدی را در این بخش قرار داده است که با استفاده از یک صدای ملایم کوتاه ، شما را از رسیدن یک اطلاعیه جدید با خیر می کند . این صدا که به بیپ معروف است باعث می شود تا اگر در تب یا پنجره دیگری باشید ، به تب فیسبوک سر زده و آن اطلاعیه را مشاهده کنید . گرچه این قابلیت ممکن است مفید واقع شود ، اما اگر لایک خور یا کامنت خور پست های شما زیاد باشد ، آن موقع است که دیگر کلافه می شوید و می خواهید هرچه سریع تر از شر این بیپ های فیسبوک خلاص شوید .

برای انجام این کار ما دو روش را پیش روی شما قرار می دهیم . یکی روش موقت و دیگری نیز روش دائمی قطع کردن این صدا .

 

۱- روش موقت

 

برای انجام این کار باید از ویندوزهای ۷ یا ۸ استفاده کنید . چون در قسمت تنظیمات صدای این دو نسخه ی ویندوز ، می توان به صورت موقتی صدای یکی از برنامه ها را کم یا به کلی قطع کرد . پس روی آیکون بلندگو که در قسمت System Tray ( کنار ساعت ویندوز ) کلیک کرده و سپس روی لینک Mixer کلیک کنید .

 

 

حالا فرض می کنیم که صفحه فیسبوک شما در مرورگر فایرفاکس باز شده است . پس اگر در پنجره ظاهر شده ، صدای فایرفاکس را قطع کنید ، دیگر از شر صدای بیپ فیسبوک خلاص خواهید شد .

 

 

البته توجه داشته باشید که اگر صدای فایرفاکس را قطع کنید ، دیگر نمی توانید صداهای دیگری مثل کلیپ های یوتیوب یا موزیک های آنلاینی که از طریق فایرفاکس پخش می شوند را بشنوید .

 

۲- روش دائم

 

وارد اکانت خود در فیسبوک شده و از قسمت بالا روی آیکون ” چرخ دنده ” کلیک کنید . در منوی ظاهر شده گزینه Account Settings را انتخاب نمایید .

 

حالا از قسمت سمت چپ روی گزینه Notifications کلیک کنید . بخش تنظیمات اطلاعیه های فیسبوک به دو قسمت مجزا تقسیم می شود . در بخش How you get notifications روی لینک View که در مقابل on Facebook قرار دارد کلیک کنید . اکنون تنها یک گزینه با عنوان Play a sound when a new notification is recived را مشاهده خواهید کرد که باید آن را غیر فعال کنید .

 

در پایان نیز با کلیک روی دکمه Save changes تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید . از این به بعد پس از رسیدن یک اطلاعیه جدید ، صدای بیپ فیسبوک را نخواهید شنید . اما باز هم یک تنظیم دیگر برای نشنیدن صدای بیپ فیسبوک وجود دارد و آن هم مربوط به قسمت چت فیسبوک می باشد . کار سختی پیش رو ندارید . تنها کافیست که به قسمت چت فیسبوک رفته و روی آیکون ” چرخ دنده ” کلیک کنید . منوی ظاهر خواهد شد که از باید روی آیتم Chat sound کلیک کنید تا غیر فعال شود .

 

 

همه چیز تمام است و دیگر صدای نخواهید شنیده شد .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /