آموزش پنهان سازی فایل ها از جستجو ویندوز

حتماً برای شما هم پیش آمده که اطلاعات و فایل هایی بر روی سیستمان داشته باشید که دوست دارید دور از دسترس دیگر کاربران قرار گیرد. در نتیجه برای مخفی کردن آنها، ممکن است فایل ها را در جایی پنهان کنید یا آنها را Hidden کنید. اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا تنها با یک جستجو در قسمت Search ویندوز میتوان به تمامی این فایل ها دسترسی پیدا کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که می توانید با آن به طور کاملأ مطمئن فایل ها را از دید Search ویندوز مخفی کنید . 

 

در ابتدا لازم به ذکر است که در هر درایو هارد شما پوشه ای به نام Recycle Bin وجود دارد که مخصوص فایل های پاک شده هستند . نکته مورد توجه ما این است که وقتی فایلی را درون این فولدر ها کپی میکنیم دیگر اطلاعات نه قابل رویت هستن نه قابل جستجو کردن .
پس شما می توانید با کپی کردن فایل مورد نظر در این پوشه آن را از دست جستجوگر ویندوز به طور کامل پنهان سازی کنید .
نکته مهم این است که این پوشه به صورت پیش فرض مخفی شده است و شما برای دیدن آن باید در My Computer، از منوی Tools بر روی Folder Option کلیک کنید. سپس بر روی تب View کلیک کنید و تیک Hide Protected Operating System Files را بردارید و پنجره ها را OK کنید .

بعد به درایو موردنظر خود رفته و پوشه ی Recycle Bin را باز کنید و فایل های موردنظر خود را به آن منتقل کنید تا بتوانید آن را از دست Search (جسنجوگر) ویندوز خلاص شوید .

برای آشکارکردن مجدد فایل های خود می توانید مراحل بالا را تکرار کنید و این بار فایل های خود را از درون پوشه Recycle Bin خارج کنید .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /