آموزش کامل قفل کردن کیبورد بدون نرم افزار

یکی از ترفندهای جالب و کاربردی در ویندوز ، قفل کردن کیبورد کامپیوتر بدون هیچ گونه نرم افزاری است . شاید به هر دلیلی از جمله جلوگیری از خرابکاری های کودکان و… بخواهید صفحه کلید خود را برای مدتی قفل ( لاک ) کنید و با خیالی آسوده به انجام سایر کارهایتان بپردازید .

برای این کار شما باید به صفحه دسکتاپ ویندوزتان بروید و کلید Shift واقع شده در سمت راست صفحه کلید را برای مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید .

اکنون برای شما پیامی ( مانند تصویر زیر ) ظاهر می شود و شما باید برای قفل کردن کیبورد خود گزینه Yes را انتخاب کنید . اکنون تمامی دکمه های صفحه کلید شما غیرفعال شد .

 
آموزش کامل قفل کردن کیبورد بدون نرم افزار
 

حتماً این سوال برایتان مطرح می شود که اگر بخواهیم کیبورد را از حالت قفل خارج کنیم ، چه کنیم ؟!

در پاسخ می گوییم برای این که کیبورد قفل شده ی خود را از حالت قفل خارج کنید کافیست به صفحه دسکتاپ ویندوزتان رفته و کلید Shift روی کیبورد را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید تا بدون هیچ پیامی کیبورد شما مجدداً فعال شود .

لازم به ذکر است که در صورتی که صفحه کلید کامپیوتر شما قفل باشد ، با یک بار خاموش شدن و روشن شدن کامپیوتر ، مجدداً فعال می شود و برای قفل مجدد آن کافیست مراحل فوق را بار دیگر تکرار کنید .

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /