اموزش کامل به همراه پرسش های متداول واتس اپ

دراین پست قصدداریم متداول ترین پرسش های که کاربران واتس دارند را همراه با راهکارهای کاربردی بیان کنم .با ما همراه باشید

آیا می توان در واتس اپ از یک شماره در ۲ گوشی یا از ۲ شماره در یک گوشی استفاده کرد؟

ممکن است که شما بخواهید از WhatsApp با یک شماره موبایل در دو گوشی به طور همزمان استفاده کنید و یا بخواهید از 2 شماره موبایل در یک گوشی 2 سیم کارته خود استفاده کنید . اما باید بدانید که واتس اپ فقط با یک شماره و فقط در یک گوشی کار خواهد کرد . 

شما می توانید اکانت واتس اپ خود را به گوشی دیگر و یا به شماره دیگر منتقل کنید اما اگر این کار چندین بار انحام شود ، شما ممکن است که از طرف واتس اپ بلاک ( مسدود ) شوید و اجازه فعالسازی مجدد را نداشته باشید . بنابراین فقط در زمانی که مجبور به این کار شدید این کار را انجام دهید و از تکرار این کار بپرهیزید .

دوستم را در واتس اپ می بینم اما کس دیگری به جای دوستم پیام هایم را جواب می دهد

هنگامی که دوست شما شماره اش را واگذار می کند باید حتما شماره آن را از گوشی خود پاک کنید در غیر اینصورت ممکن است که صاحب شماره جدید را به عنوان دوستان در نظر بگیرید در صورتیکه دیگر دوست شما با آن شماره پیامی نمی فرستد.

واتس اپ فقط از شماره تلفن برای شناسایی حساب ها استفاده می کند و همان نامی که شما در دفترچه تلفن ذخیره کرده اید را برای آن شماره نمایش می دهد. نام هایی که شما در قسمت Favorites / Select contact، چت و یا صفحه Contact Info می بینید توسط واتس اپ ساخته نشده اند و بر اساس نام های موجود در دفترچه تلفن گوشی شما می باشند.

اگر گوشی شما گم یا دزدیده شود چه کار می توان کرد ؟

یکی از مواردی که شاید برای افرادی پیش بیاید زمانی است که گوشی موبایلشان را در مکانی جا می گذارند و یا متاسفانه گوشی آنها به سرقت می رود .

در این حالات این نگرانی برای کاربران پیش خواهد آمد که در این زمان که گوشی نزد شخص غریبه ای است که می تواند از واتس اپ استفاده کند ، چه راه حلی برای از کار انداختن واتس اپ وجود دارد ؟ به خصوص افرادی که رمزی روی گوشی خود ندارند . 

در ایران برای این منظور باید اقدامات زیر انجام شود :

1-  به دفاتر امور مشترکین اوپراتور سیم کارت خود مراجعه فرمائید و درخواست مسدود کردن سیم کارت خود را بدهید . و سپس یک سیم کارت جدید ( همان شماره خودتان ) درخواست کنید و تحویل بگیرید .  

2-  سیم کارت را در یک گوشی دیگر ( با قابلیت نصب واتس اپ ) قرار دهید و سپس واتس اپ را روی آن گوشی نصب کرده و با شماره خودتان مجدد فعال کنید . این کار باعث می شود که واتس اپ دیگر در گوشی قبلی شما کار نکند .

توجه : واتس اپ در 2 گوشی به صورت همزمان کار نخواهد کرد .

نکته مهم : اگر سارق ، توسط گوشی شما که در اختیارش است به اینترنت متصل نباشد ، می تواند پیام های قبلی شما در واتس اپ را مطالعه کند .در صورتی که واتس اپ را در گوشی جدیدتان فعال کنید و سارق بعدا به اینترنت متصل شود ، واتس اپ او از کار خواهد افتاد و اجازه دسترسی به محتوای پیام های شما را نخواهد داشت .  

چگونه می توان فهمید که توسط کسی بلاک شدیم یا خیر؟

دو مورد هست که نشان می دهد که ممکن است توسط شخص یا اشخاصی بلاک شده باشید :

1- شما نمی توانید از زمان آخرین ورود به واتس اپ و هم چنین وضعیت آنلاین شخص مورد نظر که در صفحه چت با او به شما نشان داده می شود با خبر شوید.

2- هر پیامی که به فرد مورد نظر بفرستید ، یک تیک می خورد. این یک تیک به معنای این است که پیام شما فرستاده شده است اما به دست فرد مورد نظر نمی رسد .زیرا زمانی که پیام شما به فرد مورد نظر برسد باید دو تیک بخورد.

3- شما نمی توانید تغییرات تصویر پروفایل مخاطب مورد نظر را ببینید.

اگر هر دو مورد بالا در یک مخاطب شما صدق می کرد ، به احتمال زیاد او شما را بلاک کرده است . هرچند احتمالات دیگری هم وجود دارد . واتس اپ این قابلیت را عمدا به منظور محافظت از حریم خصوصی افراد به صورت مبهم قرار داده است . تا اگر شما کسی را بلاک کنید ، او صد در صد مطمئن نباشد که حتما بلاک شده است یا خیر.

شما موقتا اجازه استفاده از واتس اپ را ندارید

چرا این پیام را می بینم “شما موقتا اجازه استفاده از واتس اپ را ندارید”؟ 

You’re temporarily banned form WhatsApp

اگر واتس اپ گمان ببرد که که فعالیت های حساب شما خلاف قوانین واتس اپ است و بر روی سیستم آن اخلال ایجاد می کند ، موقتا اجازه استفاده شما از واتس اپ گرفته خواهد شد. شما پیامی را در واتس اپ خواهید دید که مدت زمان ممنوع بودن استفاده از واتس اپ برای شما مشخص شده است.

در زمان ممنوع بودن استفاده از واتس اپ شما به هیج قسمتی از برنامه دسترسی نخواهید داشت. بعد از اینکه مدت زمان ممنوع بودن سپری شد شما دوباره قادر به استفاده از واتس اپ خواهید بود.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این ممنوعیت بر روی گزینه اطلاعات بیشتر Learn More در صفحه واتس اپ خود کلیک کنید.

فعالیت هایی که می تواند منجر به ممنوعیت موقتی استفاده از واتس اپ شوند:

  • فرستادن پیام های زیادی به کاربرانی که شما را در دفترچه تلفن گوشی خود ندارند. حتما از دوستان خود در واتس اپ بخواهید که شما را به دفترچه تلفن خود اضافه کنند.
  • بلوک شدن توسط تعدادی زیادی کاربر در مدت کوتاهی. تنها به کاربرانی پیام بدهید که قصد دریافت پیام های شما را داشته باشند.
  • ساختن گروه های زیادی که شامل کاربرانی است که شما را در دفترچه تلفن گوشی خود ثبت نکردند. اگر مخاطبان شما واقعا شما را می شناسند ، از تمام دوستان خود در واتس اپ بخواهید که شما را در دفترچه تلفن خودشان ثبت کنند.
  • برای فرستادن یک پیام به تعداد زیادی از مخاطبان گوشی خود باید از قابلیت ارسال انبوه واتس اپ استفاده کنید.
  • شما مقررات واتس اپ را نادیده گرفته اید.

اکانت واتس اپ من غیر فعال ( Deactive ) شده است

اگر شما قادر به استفاده از واتس اپ نیستید و این پیغام را دریافت می کنید : 

Your number … is no longer allowed to use our service

“شماره شما دیگر مجاز به استفاده از خدمات ما نیست” 

این به این معناست که اکانت واتس اپ شما غیر فعال شده است . 

نکته : اگر شما این پیغام را مشاهده نمی کنید و پیغام دیگری دریافت میکنید ،  ممکن است مشکل شما مربوط به فعالسازی باشد و ارتباطی به از کار افتادن اکانتتان ندارد . 

واتس اپ اکانت هایی را که ناقض قوانین شرکت واتس اپ باشند غیر فعال می کند . 

واتس اپ به شما به صورت شخصی نمی گوید که چرا اکانتتان را غیر فعال کرده است . اما شما باید بدانید که حتما انجام یکی از موارد زیر از طرف شما منجر به غیر فعال شدن ( Deactivated ) اکانتتان شده است : 

1. ارسال تبلیغات و یا هر شکل دیگری از درخواست های تجاری

2. ارسال پیام های اسپم ( هرزنامه ) یا نا خواسته

3. ارسال محتوایی (در متن وضعیت، عکس های پروفایل یا پیام هایتان ) که ناقض قوانین شرکت واتس اپ باشند . مانند موارد غیر قانونی ، زشت و ناپسند، تهدید، اذیت و آزار، نفرت، نژاد پرستی یا عبارتی توهین آمیز و یا هر گونه مواد نامناسب دیگر 

4. اذیت و آزار دیگر کاربران 

5. ارسال های مکرر و  پی در پی یک پیام خاص

6. ارسال پیام با استفاده از سیستم های خودکار یا نرم افزار غیر مجاز / غیر رسمی 

توجه : نصب واتس اپ روی کامپیوتر و استفاده از واتس اپ روی کامپیوتر ناقض قوانین واتس اپ است . مگر اینکه نرم افزار واتس اپ برای کامپیوتر از طرف خود شرکت و به صورت رسمی ارائه شود . 

لطفا آگاه باشید که واتس اپ ممکن است هیچ هشداری قبل از غیر فعال کردن اکانتتان به شما ندهد . لطفا قوانین واتس اپ را محترم بشمارید. 

72 ساعت پس از اینکه اکانت شما غیر فعال شد ، دوستان شما دیگر قادر به پیدا کردن شما در لیست Favorites خود نیستند.

چرا شماره جدید من از پیش واتس اپ داشته است؟

تمامی حساب های واتس اپ به شماره موبایل متصل هستند. بسیار شایع است که اپراتور های موبایل شماره های غیر فعال را به عنوان شماره های جدید دوباره به فروش برسانند و به همین جهت ممکن است که شماره شما در گذشته متعلق به کسی بوده که واتس اپ را با آن شماره ثبت کرده است.

اگر صاحب قبلی شماره شما حساب واتس اپ خود را پاک نکرده باشد آن گاه شما و دوستانتان خواهید دید که شماره جدید شما حساب واتس اپ دارد در صورتی که شما واتس اپ را بر روی شماره جدید تان ثبت نکرده اید.  حتی ممکن است که شما تصویر متعلق به صاحب قبلی شماره موبایل و پیام استاتوس او را ببینید.

در این شرایط هیچ جای نگرانی نیست. این فقط به آن معناست که حساب قبلی پاک نشده و هنوز اطلاعاتی از آن حساب موجود می باشد. به هیج عنوان به معنای این نیست که صاحب قبلی شماره بر روی حساب واتس اپ شما کنترل دارد. تمام پیام ها ی شما با شماره جدید امن خواهند بود و فقط خودتان به آن ها دسترسی خواهید داشت.

واتس اپ برای اینکه مشکل شماره های غیر فعال را برطرف کند، واتس اپ مدام حساب های غیر فعال را بررسی می کند. اگر حسابی به مدت 45 روز غیر فعال باشد و سپس بر روی موبایل جدیدی ثبت شود، واتس اپ این را به منزله آن که صاحب خط عوض شده است می گیرد و اطلاعات مربوط به حساب پیشین مانند تصویر شخص و استاتوس را پاک می کند.

چگونه دوست خود را اضافه کنیم؟

شماره تلفن دوست شما باید در دفترچه تلفن شما دخیره شده باشد تا بتوانید به آن ها پیام بفرستید.

اگر نمی توانید دوست خود را در واتس اپ پیدا کنید لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که دوست شما واتس اپ را بر روی گوشی خود نصب کرده است.
  2. دوباره از وجود شماره تلفن دوست خود در دفترچه تلفن گوشی مطمئن شوید.
  • شماره دوست خود را آن گونه وارد کنید که در هنگام زنگ زدن به او آن شماره را می گیرید.
  • اگر شماره تلفن دوست شما مربوط به خارج از ایران است صفر اول آن را حذف کنید و به جای آن از علامت + استفاده کنید. 
  1. واتس اپ را اجرا کرده و صفحه Favorites را refresh کنید. در اندروید نام این صفحه Select Contact است.

شماره تلفن هایی از دفترچه تلفن گوشی شما که دارای واتس اپ هستند در صفحه Favorites نمایش داده خواهند شد (صفحه Select contact در گوشی های اندروید). در واتس اپ شما تنها می توانید به آن افراد پیام بدهید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

دیدگاه کاربران
1
پاسخ شارژ واتس اپ 18 آوریل 2015

برای تمدید و شارژ واتس اپ می توانید از ویسایت http://www.chargewhatsapp.ir استفاده نمایید.

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /