۸ مزیت در دوربین آیفون ۶ نسبت به آیفون ۵

آیفون ۶ هم چند وقت پیش معرفی شد و کل دنیای وب شده پر از مطالب و تصاویر مرتبط با گوشی آیفون ۶ اپل . یکی از ویژگی هایی که هر خریدار گوشی دوست داره بهترینش رو داشته باشه دوربین گوشی هست . دوربین آیفون ۶ یکی از بهترین هاست که تا به امروز معرفی شده . در ادامه ۸ قابلیت جالب از دوربین آیفون ۶ که در آیفون ۵ یا نیست یا کمرنگ تره رو خدمتتون معرفی میکنم .

۱ – اتوفوکوس سریعتر دوربین آیفون ۶

این ویژگی دو برابر نسبت به آیفون ۵ سریع تر شده و نیازی به صبر کاربر برای ایجاد فوکوس نیست . با این ویژگی که به Focus Pixels معروفه و یکی از تغییرات بزرگ در دوربین آیفون ۶ محسوب میشه ، احتمال گرفتن عکس های مات خیلی کمه .

۲ – گرفتن عکس HDR و ضبط فیلم ۱۰۸۰

عکس های HDR ترکیبی از چند عکس هست که در چند شدت نور مختلف گرفته میشه . این عکس ها انقدر خوب باهم ترکیب میشن که انگار یا نقاشی شده یا فتوشاپیه . دوربین آیفون ۶ می تونه ویدیو های با رزولوشن ۱۰۸۰ فول اچ دی ۶۰ فریم در ثانیه بگیره . در حالیکه دوربین آیفون ۵ هم همین شکلی بود با این تفاوت که اون ۳۰ فریم در ثانیه بود . شکل زیر یه نمونه از عکس HDR هست که با دوربین آیفون گرفته شده . سمت چپی عکس معمولیه و راستی HDR . لازم به ذکره که HDR در ایفون ۵ هم بود .

۳ –  لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین آیفون ۶ پلاس

این امکان فقط در آیفون ۶ پلاس وجود داره و دوربین آیفون ۶ اصلی فاقد لرزش گیر اپتیکال هست . این ویژگی به دوربین اجازه میده تا لرزش طبیعی دست هنگام گرفتن عکس رو جبران کنه تا تصاویر شفاف به نظر بیان . طبق ادعای اپل ، آیفون ۶ پلاس لنز حرکتی داره که این مسئله برای گرفتن تصاویر در نور کم کمک خوبیه .

۴ – عکسهای پشت سر هم با دوربین جلوی آیفون ۶

تا حالا دوست داشتید عکس های سلفی پشت سر هم بندازید ؟ این قابلیت در دوربین جلوی آیفون ۶ تعبیه شده . Burst Mode یا حالت قطاری ( پشت سر هم ) اجازه میده تا ۱۰ عکس در ۱ ثانیه ( خیلی حرفه خدایی ) بندازید و هر کدوم که بهتره رو انتخاب میکنه جالبه که آیفون ۶ سعی میکنه عکسی رو انتخاب کنه که چشمان تمام افراد در اون عکس بازه .

۵ – ضبط فیلم به صورت  تصویر آهسته

خب این قابلیت در دوربین آیفون ۵s هم بود اما با ۱۲۰ فریم در ثانیه . تو دوربین آیفون ۶ می تونید خیلی آهسته تر و با ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کنید . البته هرچی فریم در ثانیه بیشتر بشه حجم بیشتری از حافظه اشغال میشه .

الان دیگه سگ شده پای ثابت همه خونه ها ، طرف ترجیح میده خودش شام نخوره اما سگش گشنه نمونه . حالا اگه شما هم سگ دارید احتمالا پول خرید آیفون رو هم دارید . می تونید با دوربین آیفون ۶ از سگتون فیلم بگیرید .

۶ – قابلیت time-lapse در آیفون ۶

این قابلیت مربوط به سیستم عامل iOS 8 میشه که آیفون ۶ به بهترین شکل ممکن می تونه با این سیستم عامل کار کنه . حتما تو تلویزیون یه سری تصاویر رو دیدید که اتفاقات جالب رو به صورت حرکت سریع نمایش میدن . مثلا رشد گیاهان یا حرکت ابرها یا فاسد شدن جانوران و خوراکی ها . به این قابلیت میگن Time-Lapse . با دوربین آیفون ۶ می تونید به طور اتوماتیک از این دست ویدئوها درست کنید .

۷ – ساخت اپلیکیشن های مختلف با تکیه بر قدرت دوربین آیفون ۶

شرکت های مختلف نرم افزاری که کارشون نوشتن اپلیکیشن های موبایلی هست ، بر اسا قدرت و دقت دوربین آیفون ۶ برنامه های کاربردی خوبی می نویسن . یعنی آیفون ۶ باعث درآمدزایی برنامه نویسان اپلیکیشن شده .

۸ – دوربین آیفون ۶ بهترین دوربین در گوشی ها

به گزارش برخی سایت های معتبر ( گناهش پای اونا ) دوربین آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بهترین دوربینی هست که در حال حاضر روی گوشی های هوشمند می تونید داشته باشید حتی بهتر از دوربین گلکسی اس ۵ سامسونگ .

 

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /