اموزش شخصی سازی منوی “ویندوز + X”+اموزش تصویری

ماکروسافت این منو را که گاهی به نام “Power User menu” یا منوی دسترسی سریع خوانده می‌شود، با معرفی ویندوز 8 وارد رابط کاربری سیستم‌عامل خود کرد تا دسترسی به بخش‌های پرکاربرد و مهم سیستم عامل آسان‌تر شود. اما معمولا کاربران دوست دارند چنین چیزهایی را بنابر استفاده خود شخصی سازی کنند.

با فشردن کلیدهای ویندوز + X، منویی در گوشه‌ی پایینی صفحه سمت چپ باز می‌شود که میانبر دسترسی به بخش‌های مهمی همچون Command Prompt، Device manager، تنظیمات و اتصال‌های شبکه، کنترل پنل و امثال این‌ها را فراهم می‌کند. اما با وجود تمامی مزایایی که می‌تواند داشته باشد، به طور عادی نرم‌افزارهای نصب شده توسط کاربر یا بسیاری از بخش‌های مهم دیگر سیستم عامل را در خود جای نداده است، و شاید بتوان با قدری شخصی سازی، هم کاربرد آن را افزایش داد، هم بهره وری خود کاربر را. خبر خوب این است که این کار، با استفاده از یک نرم افزار بسیار سبک و صرف تنها چند دقیقه زمان، میسر می‌شود.

 

ابتدا اپلیکیشن Win + X Menu Editor را نصب کنید که البته رایگان است.

 

1. بعد از اتمام مراحل دریافت، محتوای فایل دانلودی را از حالت فشرده خارج کرده و WinXEditor.exe را اجرا کنید. با توجه به اینکه سیستم شما 32 یا 64 بیتی است، مراحل نصب را کامل کنید.

 

2. بعد از نصب و اجرای برنامه، می‌توانید تمامی گروه‌ها و اپلیکیشن‌های درون‌شان را ببینید. برای بالا و پایین بردن هریک از دکمه‌های نوار سمت راست برنامه استفاده کنید.

 

اموزش شخصی سازی منوی

3. برای اضافه کرده هر برنامه دلخواه، از نوار بالایی گزینه Add A program را انتخاب و مطابق تصویر عمل کنید.

اموزش شخصی سازی منوی

 

4. می‌توانید هر برنامه‌ای که مورد علاقه یا نیازتان است را انتخاب کنید. مثل همین ویرایشگر متن Sublime Text که برای برنامه نویسی با انواع زبان‌های محبوب، بسیار کارامد و قدرتمند است. اپلیکیشن‌های خود ویندوز، مانند بخش‌های مختلف کنترل پنل هم قابل انتخاب هستند.

اموزش شخصی سازی منوی

 

5. بعد از انتخاب، باید اسمی هم برای آن تعیین کنید. بعد از انتخاب نام، بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

اموزش شخصی سازی منوی

6. برای حذف برنامه‌ها هم می‌توانید از دکمه Remove در نوار بالایی استفاده کنید. تنها کافی است که میانبر مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی این دکمه کلیک کنید.

اموزش شخصی سازی منوی

 

7. همچنین می‌توانید میانبرهایی با کاربرد مشابه را در گروه‌هایی طبقه بندی کنید. دکمه Create A Group دقیقا برای همین منظور است. میانبرهای مورد نظر را انتخاب و سپس بر روی این دکمه کلیک کنید.

 

8. یکی از نکات جالب در مورد این نرم افزار، این است که خود فعالیت‌هایی با کاربرد نزدیک به هم را در قالب مجموعه‌هایی از پیش مرتب شده که اصطلاحا Preset نامیده می‌شوند مرتب کرده است. مثلا میانبر خاموش کردن، حالت هایبرنیت، ریستارت، ساین اوت و … را در یک پریست آماده قرار داده است. برای اضافه کردن پریست‌ها از مسیر Add a program > Add Preset استفاده کنید.

اموزش شخصی سازی منوی

 

9. تغییرات را با استفاده از دکمه Restart Explorer در پایین سمت راست برنامه ذخیره کنید.

اموزش شخصی سازی منوی

 

10. برای برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه، از دکمه Restore Defaults استفاده کنید.

اموزش شخصی سازی منوی  

 

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /