اموزش نمایش فایل های آفیس در مرورگر کروم

اگر هنگام وبگردی به یک فایل آفیس برخورد کنید و بخواهید آن را باز کنید ، باید آن را دانلود کرده و با استفاده از برنامه ی آفیس که روی کامپیوترتان نصب کرده اید ، آن را مشاهده نمایید . البته راهکارهای دیگری نیز وجود دارند . مثل انتقال آن فایل به اسکای درایو مایکروسافت و یا گوگل درایو . البته این کارها هم قدری وقت گیر خواهند بود .

اما شاید مشکل شما با استفاده از مرورگر کروم قابل حل باشد . چون به تازگی یک افزونه ای توسط گوگل ارائه شده است که با نصب آن روی مرورگر کروم ، می توانید فایل های مربوط به برنامه آفیس ( ورد ، اکسل و پاورپوینت ) را مشاهده  کنید . البته باید توجه داشته باشید که افزونه Chrome Office Viewer در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و همچنین روی نسخه های بتای مرورگر کروم نصب می شود . پس ممکن ناپایداری هایی در حین کار با آن مشاهده کنید .

پس از نصب این افزونه کافیست که روی فایل های آفیسی موجود در وبسایت ها کلیک کنید تا به صورت مستقیم در کروم نمایش داده شوند . البته طی تست هایی که ما انجام دادیم ، این افزونه عمل کرد درستی نداشت و تنها یک صفحه خالی نمایش داده می شد که با توجه به آزمایشی بودن آن ، زیاد عجیب نیست .

 

اما گوگل معتقد است که این افزونه یک روش امن برای مشاهده فایل های آفیس است . چون مانع از ورود بدافزارهایی می شود که همراه با فایل های آلوده آفیسی هستند . همچنین یک سندباکس نیز برای این افزونه در نظر گرفته شده است تا قبل از اینکه مشکلی برای مرورگر و سیستم شما ایجاد شود ، همه چیز تحت کنترل قرار گیرد . در واقع Sandbox یا همان جعبه شنی ، یک محیط مجازی و کاملا بسته را مهیا می کند . سپس موارد مشکوک در آن اجرا می شوند و حتی اگر مشکلی هم بوجود بیاید ، تنها در آن محیط مجازی رخ می دهد و خطری برای محیط اصلی که در اینجا مرورگر و کامپیوتر شما می باشند پیش نخواهد آمد .

در حال حاضر این افزونه فقط در مرورگرهای کروم تحت سیستم عامل های ویندوز و مک کار می کند .

دریافت آخرین نسخه بتا مرورگر کروم

دریافت افزونه از فروشگاه گوگل کروم

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /