معرفی برترین انتی ویروس های رایگان

آنتی ویروس‌های رایگان همواره وجود داشته‌‌ و در برخی موارد، قدرت آن‌ها به خوبی با قدرت و عملکرد نرم افزارهای مشابه تجاری برابری می‌کند. در نتیجه ما امروز تصمیم داریم چند نمونه از بر‌ترین آنتی ویروس‌های رایگان سال ۲۰۱۵ را به شما معرفی کنیم.

6 – Qihoo 360 Total Security

 

معرفی برترین انتی ویروس های رایگان

 

این نرم افزار امنیتی چینی را که پیش از این‌ مفصل در تابناک آی تی معرفی کردیم، باید‌یکی از بر‌ترین آنتی ویروس‌های سال ۲۰۱۵ قلمداد کرد و این علیرغم همه بد بینی‌هایی است که کاربران به این نرم افزار چینی دارند، زیرا این نرم افزار از سوی لابراتوارهای مستقل و معروف تست آنتی ویروس موفق به دریافت جوایز و تقدیر نامه شده است.

این نرم افزار بسته کاملی از امنیت و حفاظت و بهینه سازی را در موبایل و PC به کاربران ارائه می‌کند و همراه با استفاده از تکنولوژی Cloud در شناسایی از دو موتور آنتی ویروس قدرتمند یعنی Bitdefender و Avira نیز بهره می‌گیرد. همچنین ابزارهایی نظیر سند باکس و Parental Control از این ابزار یک آنتی ویروس منحصر به فرد برای کاربران با واسط کاربری ساده و جذاب ساخته است.
 

5 – Comodo Antivirus

 

معرفی برترین انتی ویروس های رایگان

 

این ابزار یکی از بهترین نمونه‌های رایگان موجود در بازار است. این نرم افزار امنیتی، مجموعه‌ای کامل از موتورهای شناسایی برای انواع بد افزار همچون ویروس‌ها و جاسوسان و Rootkit‌ها ‌است و همچنین از تکنولوژی Defense + کومودو نیز برخوردار است که یک لایه مضاعف امنیتی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

از جمله امکانات این ابزار سند باکس خودکار و همچنین استفاده از تکنولوژی Cloud در شناسایی است و البته باید به این نکته اشاره کرد که از آنجایی که این ابزار در اغلب موارد با همکاری کاربر عملیات شناسایی را صورت می‌دهد، شاید برای کاربران آماتور چندان مناسب نباشد.

 

4 – MalwareBytes

این نرم افزار نیز یکی از شناخته شده‌ترین و پر استفاده‌ترین نمونه‌های رایگان نرم افزارهای امنیتی است که بسیار سبک و سریع بوده و هیچ نیازی به پایگاه داده یا Signature ندارد. تحلیلگران آن را ‌بر‌ترین ابزار مبارزه با بد‌افزارهای نا‌شناخته و جدید‌ یا Zero-Day‌ها قلمداد می‌کنند.

اما نکته بزرگ منفی در خصوص این ابزار آن است که نیازمند یک آنتی ویروس فعال در کنار خود برای عملکرد است. این ابزار به عنوان یک ابزار مکمل عمل می‌کند. همچنین نسخه رایگان این ابزار بسیاری از امکانات نسخه پولی را ندارد؛ اما همچنان در شکار بد‌افزارهای جدید و ناشناخته یکی از بهترین و بی‌رقیب‌ترین نرم افزارهای امنیتی است.

 

3 – Bitdefender Antivirus Free Edition

 

بله درست است. آنتی ویروس محبوب و معروف Bitdefender نیز اکنون یک نسخه رایگان در اختیار کاربران قرار داده ‌که از ابزارهای خوبی همچون Real-time Shield، Active Virus Control، Intrusion Detection، Rootkit scanning و HTTP scanning برخوردار است.

همچنین واسط کاربری این نرم افزار بسیار جذاب و ساده است و به کلی آن را با سایر نمونه‌های مشابه متفاوت ساخته. یکی از بهترین امکانات این ابزار، قابلیت حفاظت و صیانت کامل از عملیات بانکی آنلاین است و در کنار آن از یک فایروال دو طرفه و ابزار Parental Control نیز بهره می‌برد. البته نصب آن ‌روی یک سیستم آلوده مصیبت بزرگی است که قطعا کاربران آماتور از پس آن بر‌نخواهند آمد.

  

2 – Panda Cloud Antivirus Free

 

معرفی برترین انتی ویروس های رایگان

 

این نرم افزار امنیتی را نیز پیش از این در تابناک آی تی به شکل مفصل بررسی کردیم. اولین نرم افزار امنیتی که تکنولوژی Cloud را به کار گرفته و سرعت بالای آن در عین سبکی نرم افزار از آن یک نمونه متفاوت ساخته است؛ هرچند این ابزار مبتنی بر تکنولوژی Cloud است، در زمان عدم دسترسی به اینترنت به شکل Local و از کش سیستم استفاده می‌کند.

از قابلیت‌های مهم آن جستجوی بد افزارها در سطوح زیرین سیستم و سطح بالای حفاظت و صیانت در برابر بد افزارها و عملیات فیشینگ است؛ اما یکی از بزرگترین ضعف‌های آن عدم توان برای پاکسازی کامل یک سیستم که قبل از نصب آن آلوده به ویروس شده‌ است.

 

1 – Avira Free Antivirus

 

معرفی برترین انتی ویروس های رایگان

 

به عنوان یکی از برترین و بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود در بازار، این ابزار از قدرت شناسایی و توقف تهدیدات به شکلی استثنایی برخوردار است. سبکی و رد پای اندک آن بر منابع سیستم از این ابزار، یک آنتی ویروس مناسب برای سیستم های قدیمی و یا پایین رده ساخته است.

سرعت بالای اسکن آن در کنار استفاده از تکنولوژی Cloud و همچنین ابزارهایی نظیر حفاظت از مرورگر، به این بازار یک جلوه متفاوت بخشیده ‌و تنها نکات منفی آن را باید در سرعت پایین نصب نرم افزار و همچنین واسط کاربری نسبتا پیچیده آن دانست.

البته صرف نظر از این ابزارهایی که در این جا معرفی شدند، باید به نرم افزارهای دیگر نظیر Avast و AVGنیز اشاره کرد که جزو بهترین و برترین نرم افزارهای امنیتی رایگان هستند؛ اما متأسفانه برای کاربران ایرانی قابل دریافت و نصب نیستند

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /