رفع مشکل پایین آمدن سرعت وایرلس

هنگامی که از طریق وایرلس به اینترنت متصل هستید ممکن است احساس کنید سرعت اینترنت پایین آمده است و از کیفیت اینترنت خود راضی نباشید. جدا از اینکه ممکن است افت سرعت از سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا قطعی های غیر منتظره کابل های دریایی اینترنت باشد، گاهی نیز ممکن است ایراد از سمت مودم وایرلس باشد.در ادامه مطلب علت های افت سرعت مودم وایرلس را بررسی خواهیم کرد.

جای روتر (مودم)
بسیاری از مردم نمیدانند برای آن‌ که اتصال بی درد سری را داشته باشند باید جای مناسبی را برای روتر خود انتخاب کنند. حتی شاید ممکن باشد شما مجبور باشید جای مودمتان را در طول روز تغییر داده تا بهترین حالت به دست آید. همواره سعی کنید مودم خود را بر روی یک سطح بالا مانند میز یا کابینت قرار دهید.
 
دوری از لوازم اختلال زا
باید حواستان باشد در اطراف مودم شما لوازم الکتریکی اختلال زا نباشد. از این لوازم میتوان به مایکرو ویو، دستگاه‌های بلوتوثی و نورهای LED اشاره کرد. این لوازم با ساطع کردن نویز به سمت مودم شما موجب ایجاد اختلال در سطح پخش سیگنال‌های وای فای شده و در نهایت سرعت اینترنت شما را کم خواهند کرد.
 
همسایگان شما
معمولا در هر منزلی یک مودم متصل به اینترنت وجود دارد که با سیگنال‌های وای فای اقدام به سرویس دهی میکند. شما باید در نظر داشته باشید که مودمتان جایی از منزل باشد که همواره با مودم‌ همسایگانتان فاصله داشته باشد. (معمولا همسایگان شما مودمشان را در اتاق خواب و در کنار پنجره قرار میدهند)
 
لوازم منزل
روزگار تغییر کرده است. دیگر هر دستگاهی که میخرید ارتباطی با اینترنت خواهد داشت. از این دستگاه‌ها میتوان به تلویزیون‌های هوشمند اشاره کرد. همواره در نظر داشته باشید که دستگاه‌های دیگر شما در هنگامی که نیازی به استفاده اینترنت ندارند به این شبکه متصل نباشند. به عنوان مثال ممکن است تلویزیون شما در حالت به‌ روز رسانی خودکار باشد و هر از گاهی بدون اجازه شما اقدام به آپگرید دستگاهتان کند.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /