چگونه بصورت ایمن به محتویات یک فلش داریو ویروسی دسترسی پیدا کنیم

فلش درایو ها و حافظه های جانبی مانند مموری کارت ها و هاردهای اکسترنال یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس ها به کامپیوتر ها هستند،حال چگونه به صورت امن و بدون اینکه کامپیوتر خودمان دچار ویروس شود،به محتویات یک فلش داریو دسترسی پیدا کنیم ؟در ادامه روشهایی برای دستیابی ایمن به محتویات حافظه های جانبی معرفی میکنیم.

شما از طریق روشهای زیر علاوه بر مشاهده محتویات حافظه جانبی خود،میتوانید ویرویس و فایلهای آلوده آن را نیز از بین ببرید.از آنجایی که اغلب ویروس های رایج مانند ویروس autorun و Newfolder.exe با ورود مستقیم به حافظه جانبی فعال میشوند، میتوانید با استفاده از روشهای زیر به فایل و پوشه های فلش درایو خود دسترسی غیر مستقیم پیدا کنید و عملیاتی مانند کپی، انتقال و .. بر روی آنها انجام دهید.

استفاده از آنتی ویروس

بی شک یک روش مطمئن برای دستیابی به محتویات یک حافظه جانی آلوده ویروس کشی آن از طریق نرم افزارهای آنتی ویروس و سپس وارد شده به آن است.اما در این روش ممکن است برخی از فایل های شما مانند کرک بخی از نرم افزار ها ناخواسته توسط آنتی ویروس پاک شوند.از آنجا که انجام روند انجام اینکار معلوم است از توضیحات اضافی صرفه نظر میکنیم.

استفاده از CMD ویندوز

اگر شما با دستورات سیستم عامل Dos آشنا باشید میتوانید از طریق همین دستورات براحتی و به صورت غیر مستقیم به فایل و پوشه های خود دسترسی پیدا کنید.به طور مثال اگر فلش درایو شما تحت نام داریو :I به داریوها سیستم شما اضافه شده است میتوانید در محیط Cmd (کلید ترکیبی Win+R را نگه دارید و در پنجره ظاهر شده cmd را تایپ و اینتر کنید) ابتدا دستور :I را تایپ و اینتر کنید.سپس با نوشتن دستور tree یک نمای درختی از محتویات حافظی جانبی خود خواهید داشت.

 
چگونه بصورت ایمن به محتویات یک فلش داریو ویروسی دسترسی پیدا کنیم
 

حال به طور مثال اگر میخواهید محتویات پوشه ای تحت عنوان Nero در فلش داریو خود را به داریو D خود منتقل کنید فقط کافیست دستور زیر را تایپ کنید:

copy nero d:/

میتوانید برای مشاهده دستوراتی که میتوانید در سیستم عامل Dos استفاده کنید عبارت help را تایپ و اینتر کنید.

استفاده از برنامه های explorer

برنامه های explorer یک جایگزین مناسب برای windows explorer هستند،یکی از برنامه های اکسپلورر برتر نرم افزار WinNC.Net از شرکت Notron میباشد که با امکانات کامل و قدرتمند خود به شما این امکان را میدهد تا براحتی و تحت یک محیط گرافیکی به صورت غیر مستقیم وارد فلش داریو خود شوید،علاوه بر این توسط این نرم افزار میتوانید فایلهای hidden و suprer hidden فلش داریو خود را نیز مشاهده کنید.

 
چگونه بصورت ایمن به محتویات یک فلش داریو ویروسی دسترسی پیدا کنیم
 

اغلب فایلهای ویروسی خود را پوشه ی مخفی RECYCLER کپی میکنند که پیشنهاد میشود در صورتی که این فایل را در فلش خود مشاهده میکنید،آنرا پاک کنید.همچنین اگر با فایلی نا آشنا و مخفی در فلش داریو خود برخورد کردید بهتر است نام کامل آنرا گوگل سرچ کنید تا مطمئن شوید آن فایل مربوط یک ویروس نیست.

نکته:برخی از افراد از نرم افراهایی مانند Winrar و.. برای دستیابی غیر مستقیم استفاده میکند که به علت عدم و جود امکانات نامناسب اینگونه نرم افزارها برای اینکار پیشنهاد میشود از همچین برنامه هایی برای دستیابی غیر مستقیم استفاده نکنید.

WinNC.Net را از اینجا دانلود کنید.

استفاده از ویندوزهای مجازی و لینوکس

ویندوزهای مجازی یک مکان امن برای دسترسی به محتویات حافظه های جانبی هستند،به طور مثال میتوانید با نصب سیستم عامل لینوکس و ویندوز در نرم افزار شبیه ساز VMware Workstation با خیال راحت و بدون نگرانی از آلوده شدن سیستم خود وارد فلش داریو خود شوید و به فایل و پوشه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

 
چگونه بصورت ایمن به محتویات یک فلش داریو ویروسی دسترسی پیدا کنیم
 

لازم به ذکر است که اغلب ویرویس ها برای سیستم عامل ویندوز نوشته شده اند و در سیستم عاملهایی مانند لینوکس و یونیکس و.. این ویروس ها عمل نخواهند کرد،در نتیجه براحتی میتوان در این سیستم عامل ها به فایل و پوشه ها موجود در حافظه های جانبی دسترسی پیدا کرد.

نسخه ۶۰ روزه VMware را از اینجا دانلود کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /