۵ میانبر کاربردی و کوتاه در ویندوز۷

میانبرها همیشه باعث دسترسی آسانتر و انجام سریعتر کارها میشوند،در ادامه ۵ ترفند و میانبر کوتاه اما کاربردی در را ویندوز معرفی میکنیم.

خیلی سریع فایل و عکس ها را بر روی دسکتاپ یا در هر مکانی دیگری ذخیره و کپی کنید

به طور مثال وقتی میخواهیم عکسی را از مرورگر خود در مکانی از هارد دیسک ذخیره کنیم باید بروری آن کلیک راست کنیم و سپس گزینه Save تصویر را انتخاب و درنهایت مسیر ذخیره سازی را مشخص کنیم.

خب اگر این روند را بخواهیم برای ذخیره عکسهای متعددی انجام دهیم برای بسیار وقتگیر و خسته کننده خواهد بود،اما شما میتوانید براحتی در هرجایی مانند مروگر خود فقط باکشیدن فایل مورد نظر(عکس و..) به گوشه Taskbar (مکانی که دکمه Show Desktop قرار دارد و باعث نمایش دکستاپ میشود) و رها کردن آن بر روی دکستاپ فایل خود را بدون دردسر ذخیره کنید.

 
۵ میانبر کاربردی و کوتاه در ویندوز۷
 

همچنین به غیر از مرورگر از این روش میتوان برای انتقال فایلها از یک پوشه به پوشه دیگر نیز استفاده کرد.

کلیدهای میانبر دکمه ویندوز

حتما با دکمه برجسته ویندوز (Win) کیبوردها آشنا هستید،این دکمه علاوه بر نمایش Start Menu ویندوز دارای کاربردهای متفاوت دیگری نیز است که در ادامه برخی از آنها مشاهده میکیند:

 
۵ میانبر کاربردی و کوتاه در ویندوز۷
 

Shift + Win + یا: در صورتی که از قابلیت چند مانیتور ویندوز ۷ استفاده میکنید میتوانید از طریق این دکمه براحتی بین مانتیورها حرکت کنید.

Win + TAB: این کلید ترکیبی عمکلردی مانند کلیدهای ALT+TAB ویندوز دارد اما با این تفاوت که شما به صورت تصویری و همراه با افکت زیباتری بین پنجره های باز ویندوز سوئیچ میکنید.

Win + Space: گاهی نیاز است در حالی که مشغول مشاهده یک پنجره هستیم،دکستاپ خود را سریع مشاهده کنیم.این کلید ترکیبی به شکل زیبایی محتویات پنجره ها را محو و دکستاپ را نمایش میدهد.

Win + D یا Win + M: این کلیدهای ترکیبی باعث میشوند پنجره های موجود در ویندوز بسیار سریع minimize (کوچک) شوند و شما بتوانید براحتی از دکستاپ خود استفاده کنید(Win + M دارای افکت بهتری برای اینکار است)

(-)/(+) + Win: اگر میخواهید قسمتهای ناخوانا و کوچک در ویندوز را واضح تر مشاهده کنید از طریق این کلیدها میتوانید برای زوم کردن بر روی قسمت های مختلف ویندوز استفاده کنید.

Win + T: میتوانید از طریق این کلید ترکیبی در بین برنامه ها و پوشه های باز شده Taskbar ویندوز سوئیچ کنید.

Win + L: یک کلید ترکیبی عالی برای قفل کردن کامپیوتر و نمایش صفحه Login ویندوز

Win + Home: به غیر از پنجره جاری تمام پنجرهای پشت زمینه minimize میشوند.

+ Win: بزرگ کردن (Maximise) پنجره جاری

+ Win: کوچک کردن (Minimise) پنجره جاری

Win + G: نمایش و انتخاب گجت های دکستاپ بر روی پنجره جاری

نمایش گزینه های اضافی برای منو Send to کلیک راست

اگر به نظر شما گزینه های منو  کلیک راست شما به اندازه کافی کاربردی نیستند میتوانید به طور مثال برای نمایش مکانهای بیشتر گزینه Send to و یا نمایش گزینه هایی مانند :Pin to taskbar،Copy as path همزمان با کلیک راست بر روی فایل،دکمه Shift را نیز نگه دارید.

اجرای نرم افزارهای به عنوان Administrator

یک راه اجرای نرم افزار ها به عنوان administrator کلیک راست بر روی فایل اجرایی آنها و انتخاب گزینه Run as administrator است،اما یک راه آسان دیگر نگه داشتن کلید ترکیبی Ctrl+Shift و دابل کلیک برای اجرای نرم افزار است.

جستجو پیشرفته در ویندوز تنها با اضافه کردن چند جمله

کادر جستجو پنجره های ویندوز یکی از قسمتهای پر کاربردی است که کابران از آن استفاده میکنند،اگر میخواهید فایل یا پوشه مورد نظر خود را حرفه ای و سریعتر جستجو کنید کافیست برخی از عبارات زیر را بعذ از عبارت مورد نظر خود اضافه کنید:

اضافه کردن پسوند

به طور مثال اگر دنبال فایل Word با نام Tahghigh هستید بهتر است به جای نوشتن عبارت Tahghigh برای جستجو ،عبارت Tahghigh.docرا تایپ کنید تا ویندوز تشخیص دهید که نوع فایل سند (Documen) است و نتیایج را بهتر و سریعتر نمایش دهد.

 

جستجو به وسیله سایز

 با اضافه کردن عبارت :size به کلمه مورد نظر خود میتوانید انتخاب کنید که حجم فایل مورد نظر شما در چه رنجی است.به طورمثال:tahghigh size:large

جستجو به وسیله نوع

با اضافه کردن عبارت :type به کلمه مورد نظر خود میتوانید انتخاب کنید که فایل مورد نظر شما از چه نوعی (عکس،فیلم و..) است.به طور مثال:Tahghigh type:doc

توجه کنید که عبارتهای بالا تنها برخی از کلمات کلیدی برای بهتر  کردن نتایج جستجو هستند،همچنین شما میتوانید عبارت ها را به صورت ترکیبی به کار ببرید تا نتیجه جستجو بهینه تر باشد.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /