اموزش فعال وغیر فعال کردن پورتهای USB+تصویری

در برخی از مکانها مثل مدرسه،دانشگاه و اداره ها نیاز داریم پورتهای USB سیستم ها را فعال و غیر فعال کنیم،در ادامه برخی روشهای انجام این کار را بیشتر توضیح میدهیم.

قبل از معرفی روش های موجود،به این نکته توجه کنید که شما باید در حالت administrator به سیستم وارد شده باشید.

 

 

فعال و غیرفعال کردن پورت ها از طریق ریجیستری

برای فعال نمودن پورت USB مسیر زیر را در ریجستری ویندوز(دکمه Win+R را نگه دارید و در پنجره باز شده regedit راتایپ و اینتر کنید) دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR

سپس در سمت راست فایل Start را انتخاب و بروی آن دابل کلیک کنید.در پنجره باز شده مقدار value data را به ۳ تغییر دهید و پنجره را OK کنید.

اموزش فعال وغیر فعال کردن پورتهای USB+تصویری

برای غیر فعال نمودن پورت ها مسیر بالا را ادامه دهید و مقدار value data را به ۴ تغییر دهید.

در آخر سیستم خود را restart کنید.

 

 

غیر فعال کردن پورت ها از Device Manager

روش دیگر فعال یا غیر فعال کردن پورت ها ، Device Manager ویندوز است، در صورت غیر فعال بودن پورت ها بهتر است Device Manager ویندوز(دکمه Win+R را نگه دارید و در پنجره باز شده devmgmt.msc راتایپ و اینتر کنید) را چک کنید و در صورتی که هرکدام از پورت ها در Universal Serial Bus controllers این قسمت disable بود آن را enable کنید.

 
اموزش فعال وغیر فعال کردن پورتهای USB+تصویری

 

 

استفاده از USB Drive Disabler /Enabler

علاوه بر روشهای فوق میتوانید از برنامه کم حجم و کاربردی  USB Drive Disabler / Enabler (لینک کمکی) استفاده کنید،از طریق این برنامه میتوانید براحتی پورت USB سیستم خود را فعال یا غیر فعال کنید.

اموزش فعال وغیر فعال کردن پورتهای USB+تصویری

توجه کنید که از روشهایی دیگری مانند استفاده از gpedit.msc ویندوز و برنامه های امنیتی نیز میتوان دسترسی به پورتهای USB را کنترل کرد.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /