۱۲ ترفندی که کاربران ویندوزفون ۸ باید بدانند

به این نکته توجه داشته یاشید که احتمال دارد که شما یک کاربر حرفه‌ای ویندوزفون ۸ باشید و اکثر این ترفندها برای شما عادی و کم اهمیت جلوه کند. با این حال این نکات مهم هستند و دانستن آن‌‌ها خالی از لطف نیست.

 

۱. تهیه اسکرین شات :

این اولین ترفندی است که باید بیاموزید. در هر صفحه و هر محیطی که باشید، فشردن همزمان کلیدهای Start و Power اسکرین شاتی را از صفحه نمایش شما و محتویات فعلی آن تهیه کرده و به آلبوم عکس شما اضافه خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که برای اجرای صحیح آن شما نیاز به کمی تمرین دارید. هنگامی که هر دو دکمه را کاملاً همزمان فشار دهید این ترفند به درستی کار خواهد کرد.

 

۲. کلید های تلفن خود را بهتر بشناسید :

دکمه Back شما را به صفحه قبلی هدایت می‌کند. اما این تنها کارایی این دکمه نیست. اگر شما آن را فشار دهید و برای مدت کوتاهی نگه دارید، لیستی از برنامه‌های در حال اجرا برای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید به سرعت بین این برنامه‌ها جا به جا شوید.

دکمه Start نیز بدون توجه به اینکه در چه صفحه‌ای هستید، صفحه شروع را به شما نشان می دهد. اگر شما این دکمه را هم برای مدت کوتاهی نگه دارید، برنامه تشخیص صدا اجرا خواهد شد.

(اگر مایلید تا درباره برنامه تشخیص صدا و روش استفاده از آن آموزشی تهیه شود این موضوع را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید)

دکمه Search نیز با نمایش صفحه موتور جستجوگر بینگ، امکان جستجوی سریع را برای شما فراهم می کند. با این حال شما امکان استفاده از سایر موتورهای جستجو را ندارید که امیدواریم در آینده مایکروسافت این اجازه را به کاربرانش بدهد.

۳. تغییر موتور جستجوی مرورگر IE :

اگر چه شما قادر به تغییر موتور جستجوگر پیش‌فرض دکمه Search نیستیم، ولی می‌توانید از موتورهای جستجوگر دیگر در مرورگر IE استفاده کنید. برای این منظرو به قسمت Settings اینترنت اکسپلورر رفته و گزینه advanced را انتخاب نمایید.

(اگر مایلید آموزش کامل اینترنت اکسپلورر ۱۰ نیز اولویت کار ما قرار گیرد، نظر خود را در پایین صفحه اعلام کنید)

 

۴. تلفن خود را قفل کنید :

ایجاد یک لایه محافظتی برای هر دستگاهی امری ضروری است و در ویندوزفون (مانند اغلب دستگاه‌های دیگر) شما می‌توانید برای دستگاه خود رمز عبور تعریف کنید. برای این کار به Setting رفته و گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.

۵. یکپارچه سازی با SkyDrive :

همگام سازی اطلاعات شما (Sync) بر روی یک سرویس ابری به شما این امکان را خواهد داد که در صورت نیاز، به آن‌ها از طریق اینترنت و در سایر دستگاه‌ها دسترسی داشته باشید. به علاوه این کار باعث تهیه پشتیبان از اطلاعاتتان می‌شود تا در مواقعی که به هر دلیل (پاک شدن یا دزدیده شدن) به آن‌ها نیاز دارید، به کمک شما بیایند.

۶. عمر باتری را افزایش دهید :

یکی از دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند با سخت‌افزار قوی، دست و پنجه نرم کردن با عمر باتری آن است. پیش از این نکاتی را به صورت کلی در رابطه با افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند آموزش داده ایم. اکثر این نکات در مورد کاربران ویندوزی هم صادق است. با این حال مهمترین کاری که باید انجام دهید فعال کردن قابلیت Battery Saver است. برای این کار به لیست برنامه‌های خود رفته و از بخش Setting گزینه Battery Saver را انتخاب کنید. برای تنظیمات بیشتر نیز به advanced مراجعه نمایید.

۷. وارد کردن لیست مخاطبین از حساب کاربری

مخاطبین و تلفن، دو روی یک سکه هستند. ایجاد لیست مخاطبین بر روی یک تلفن جدید کاری سخت و وقت‌گیر به حساب می آید. اما نگران نباشید. چرا که مایکروسافت این کار آنقدر راحت کرده که شما می‌توانید تمامی مخاطبین خود را از اغلب سرویس های ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی وارد (Import)کنید.

۸. حساب کاربری مهمان را پیکربندی کنید :

آیا در اطراف شما هم کودکان یا کسانی هستند که مدام به گوشی شما سرک می‌کشند و از آن استفاده می کنند؟ اگر جواب شما بله است، مطمئناً از این ویژگی لذت فراوانی خواهید برد؛ چرا که به شما اجازه می‌دهد یک حساب کاربری ویژه کودکان/مهمان ها تعریف نموده و سطح دسترسی های مورد نیاز را به آن‌ها بدهید. برای فعال سازی این ویژگی از قسمت Setting گزینه Kid’s Corner را انتخاب کرده و باقی مراحل را طبق راهنمایی ها ادامه دهید.

۹. همگام سازی ایمیل‌های خود را مدیریت کنید :

اگر چه شما احتمالاً بیش از یک حساب کاربری ایمیل را در تلفن خود تعریف کرده اید، ولی در اکثر موارد شما نیازی به فعال بودن همیشگی همه آن‌ها ندارید. پس شما می‌توانید با تعریف محدوده و بازه زمانی دانلود برای هر اکانت، میزان ترافیک مصرفی خود را کاهش دهید. برای این منظور می‌بایست از بخش Setting گزینه email + account را انتخاب و اکانت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. تنظیمات این بخش شباهت بسیاری به تنظیمات ویندوز ۸ دارد.

۱۰. سنجاق زدن برنامه‌ها به صفحه شروع :

شما می‌توانید اغلب آیتم‌ها را به سادگی و خیلی سریع، به صفحه شروع ویندوزفون خود سنجاق کنید (Pin). برای یک برنامه، کافی است آن‌را کمی نگه دارید تا منوی سنجاق کردن ظاهر شود.

برای سایر موارد نظیر اسناد، مخاطبین، و حساب‌های کاربری ایمیل، به صفحه Setting مراجعه کنید و تنظیمات خاص هر کدام را انجام دهید.

۱۱. تغییر سایز کاشی ها :

نیازی به یکسان بودن سایز همه کاشی ها در صفحه شروع ندارید؟ ایرادی ندارد. شما می‌توانید برای اساس راحتی در دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود، سایز کاشی ها را به دلخواه تغییر دهید. برای این منظور یک کاشی را نگه دارید تا گزینه تغییر سایز ظاهر شود.

۱۲. رونوشت و چسباندن را بیاموزید (Copy&Paste) :

اینکه شما بتوانید از هر چیزی (خصوصا نوشته) در هرجا رونوشت تهیه کنید و آن را در هر جا که قابلیت نوشتن وجود دارد، بچسبانید، واقعاً فوق‌العاده و جذاب است. به طور خلاصه برای رونوشت گرفتن و چسباندن، شما می بایست کلمه یا متن مورد نظر خود را انتخاب کنید (با ضربه زدن و یا Drag ) و بر روی آیکون رونوشت که کمی بعد نمایش داده می‌شود ضربه بزنید. سپس به محیطی که می‌خواهید متن مورد نظر را به آن منتقل کنید بروید. مثلاً ارسال ایمیل. همانطور که مشاهده می‌کنید آیکون چسباندن در بالا و سمت چپ صفحه‌کلید نمایش داده شده است که با ضربه زدن بر روی آن متن رونوشت شده به ویرایشگر متن منتقل خواهد شد.

این‌ها نکاتی مهم و کاربردی بودند که دانستن‌شان برای هر کاربر علاقه‌مند به ویندوزفون ۸ مفید خواهد بود.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /