شش درس وبلاگ‌نویسی برای مبتدی‌ها

هر روز شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از وبلاگ‌ها خیلی زودتر از آنچه که باید به فکر استفاده از استراتژی‌های کسب درآمد از وبلاگ می‌افتند. شما باید تا زمانی که نتوانسته‌اید جای خود را در میان وبلاگ‌های رقیب ثابت نکرده‌اید و بازدیدکننده‌های دائمی جذب نکرده‌اید، ایده کسب درآمد از وبلاگ را به آینده موکول کنید.

هر نوع استراتژی کسب درآمد از وبلاگ مستلزم آن است که بازدیدکننده‌ها به وبلاگ پول بدهند، پس اول از همه شما باید بازدیدکننده‌ها را به دست آورید. اگر زودهنگام تبلیغات و محصولات غیررایگان را در وبلاگ خود به مخاطب تحمیل کنید، بازدیدکننده‌ها از وبلاگ شما فرار می‌کنند و روند پیشرفت وبلاگ و جذب مخاطب کندتر می‌شود. به شهرت رساندن برند وبلاگ، کسب اعتبار، استفاده از استراتژی‌های صحیح بازاریابی و تولید محتوای ارزشمند باید در اولویت‌های کاری وبلاگ شما باشند.

درس دوم: در مورد چیزی وبلاگ‌نویسی کنید که دوست دارید

باید موضوع وبلاگ خود را دوست داشته باشید. وبلاگ‌ها یک شبه به موفقیت نمی‌رسند و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر به سختی تلاش کرد. اگر موضوع وبلاگ خود را دوست نداشته باشید چطور می‌توانید برای‌ش تلاش کنید و آنقدر زحمت بکشید تا به نتیجه برسید؟

هر چه به موضوع وبلاگ خود بیشتر علاقه‌مند باشید می‌توانید محتوای ارزشمند بیشتری تولید کنید، بیشتر به وبلاگ خود اهمیت بدهید و بهتر آن را مدیریت کنید. خیلی از افراد این روزها به سراغ موضوعات معروف برای وبلاگ خود می‌روند چون فکر می‌کنند این موضوعات می‌توانند وبلاگ آنها را زودتر به مرحله درآمدزایی برسانند.

اگر این افراد به موضوع وبلاگ اهمیت ندهند نمی‌توانند محتوای خوبی تولید کنند و در نتیجه بازدیدکننده هم نمی‌توانند جذب کنند. پس بهتر است در مورد موضوعی بنویسید که دوست دارید نه اینکه خود را مجبور به نوشتن در مورد موضوعی کنید که نه به آن علاقه‌ای دارید و نه به آن اهمیت می‌دهید.

درس سوم: تا می‌توانید در مورد SEO بیاموزید

شما نیاز خواهید داشت تا مدتی زمان بگذارید و در مورد بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو تحقیق کنید و بیاموزید. SEO دانشی است متشکل از یک مجموعه تکنیک برای کسب امتیاز بیشتر از موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و بینگ و قرار گرفتن در نتایج اول این موتورها.

این یعنی هر چه امتیاز شما از نظر موتورهای جست‌وجو بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب وبلاگ شما خواهد شد و شما بازدیدکننده‌های بیشتری برای وبلاگ خود کسب خواهید کرد. این همان روشی است که اکثر وبلاگ‌های معتبر برای جذب بازدیدکننده‌ها استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو جنبه‌های متفاوتی دارد و ممکن است برای شروع کمی شما را گیج کند. ولی اگر از وردپرس استفاده کنید کار شما ساده‌تر هست چون افزونه‌های زیادی به همین منظور برای وردپرس طراحی شده‌اند. این افزونه‌ها بررسی می‌کنند که آیا از کلمات کلیدی صحیح استفاده می‌کنید یا نه، تگ‌های عنوان را بهینه‌سازی کرده‌اید یا نه، و خیلی از موارد دیگر که سبب می‌شوند شما کمتر دچار دردسر شوید.

البته در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج مطلوب در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو زمان می‌برد و یک شبه نمی‌توانید به پایان راه برسید. هیچ راه جادویی در SEO وجود ندارد که در مدت زمان کوتاهی ترافیک قابل توجهی را به وبلاگ شما هدایت کند. باید اجازه دهید موتورهای جست‌وجو طبق روال خود امتیاز شما را به مرور زمان افزایش دهند که این هم مستلزم آن است که قوانین و روش‌های صحیح بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو را رعایت کنید.

درس چهارم: موضوع وبلاگ را تغییر ندهید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود یک وبلاگ شکست بخورد این است که وبلاگ‌نویس پیش خودش فکر می‌کند بهتر است در مورد چندین موضوع مختلف و نامرتبط به یکدیگر بنویسد. شما فقط باید در مورد یک موضوع خاص و یا موضوعات مرتبط با آن موضوع خاص به وبلاگ‌نویسی بپردازید.

درست همان زمانی که شروع به نوشتن در مورد موضوعات نامرتبط می‌کنید خواهید دید که مخاطبان دائمی خود را یک به یک از دست می‌دهید. مخاطبان دائمی فقط تا زمانی بازدیدکننده دائمی وبلاگ شما خواهند ماند که بدانند در وبلاگ شما دقیقا چه نوع محتوایی عرضه می‌شود. همین که شروع کنید به نوشتن در مورد چیزی که برای آنها مهم نیست، آنها هم وبلاگ شما را برای همیشه ترک می‌کنند.

علاوه بر این هر ترافیکی که با پست‌های نامرتبط با موضوع وبلاگ به دست می‌آورید خیلی زود از دست می‌دهید، چون افرادی که با این پست به وبلاگ خود جذب کردید بعد از خواندن آن مطلب هیچ نوشتار مرتبط دیگری که برای آنها جذاب باشد در وبلاگ شما پیدا نمی‌کنند و از وبلاگ شما خارج می‌شوند. این کار می‌تواند ترافیک شما را بی‌ثبات کند و مشکلات فراوانی برای وبلاگ شما به همراه داشته باشد. پس موضوع وبلاگ را مدام تغییر ندهید.

درس پنجم: با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از ضروریات وبلاگنویسی، برقراری ارتباط با مخاطبان است. آنها می‌توانند منبع بزرگی از اطلاعات باشند. آنها می‌توانند با بازخوردهای خود به شما بیاموزند که چطور اوضاع وبلاگ خود را بهبود ببخشید، آنها به شما خواهند گفت که چه دوست دارند و چه توقعی از وبلاگ شما دارند، و وقتی پاسخ پیام‌ها و دیدگاه‌های آنها را بدهید به شما اعتماد می‌کنند.

پاسخ دادن به پیام‌ها و دیدگاه‌های مخاطبان سبب می‌شود تا بازدیدکننده‌ها بدانند وبلاگ شما وب‌مستر فعالی دارد که به نظر مخاطبان وبلاگ اهمیت می‌دهد. این کار باعث می‌شود وبلاگ شما در ذهن بازدیدکننده‌ها به عنوان یک وبلاگ خوب و ارزشمند باقی بماند.

درس ششم: همیشه بهترین محتوا را تولید کنید

این درس را قبلا بارها آموخته‌اید، اما محتوای وبلاگ شما اصلی‌ترین دلیلی است که بازدیدکننده‌ها را تشویق می‌کند تا به طور مداوم به وبلاگ شما سر بزنند. اگر نتوانید به اندازه کافی محتوای خوب تولید کنید آنگاه در جذب ترافیک به وبلاگ خود دچار مشکلات بزرگی خواهید شد.

بسیاری از بلاگرها زیاد به کیفیت محتوا توجه نمی‌کنند و کمیت برای آنها اهمیت بیشتری دارد. به همین خاطر است که بعد از مدتی تلاش فراوان برای تولید حجم زیادی از محتوا این سوال برای‌شان پیش می‌آید که چرا بازدیدکننده‌های زیادی به وبلاگ‌شان سر نمی‌زنند. در حالی که مشکل اصلی آنها عدم توجه به کیفیت محتوا است.

این شش درس مهم‌ترین مواردی هستند که هر بلاگر تازه‌کاری باید به آنها توجه کند. این درس‌ها به شما می‌آموزند که چطور خیلی زود از وبلاگ‌نویسی ناامید نشوید و شانس موفقیت شما در این حرفه را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد. وقتی با توجه به این موارد وبلاگ‌نویسی را شروع کردید، کم کم خواهید توانست کنترل امور را در دست خود بگیرید و بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /