۸ نکته کوتاه برای نوشتن محتوای خوب در فیسبوک

شاید شنیدید یا شاید هم به چشم خود دیده‌اید که در چند ماه اخیر دسترسی ارگانیک محتوا در فیسبوک تا حدی کاهش یافته است. حتما از خودتان پرسیده‌اید که چرا این اتفاق رخ داده؟

فیسبوک می‌داند که تقریبا هر کدام از کاربران‌ش با هزاران دوست و آشنا و برند در این شبکه در ارتباط است که هر کدام هم به طور متداول محتوای جدید به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه برای اینکه در نیوزفید با سیلی از پست‌های مختلف از افراد مختلف مواجه نشوید، فیسبوک برای نیوزفید یک الگوریتم طراحی کرد که این الگوریتم قبلا با نام EdgeRank شناخته می‌شد.

حالا همین اواخر فیسبوک در الگوریتم نیوزفید تغییراتی ایجاد کرده تا از نظر خودش فیسبوک را برای من و شما به شبکه اجتماعی بهتری تبدیل کند، هر چند این تغییرات باعث شده بسیاری از برندها در نشان دادن محتوای خود به مخاطب دچار مشکل شوند.

اما نکته اینجاست که اگر با کار مشکلی مواجه شدیم نباید آن را غیرممکن بدانیم. با اینکه میزان دسترسی محتوا کمتر شده ولی شما به عنوان یک برند همچنان می‌توانید محتوای خود را به مخاطبانی که به موضوع کاری شما واقعا علاقه‌مند هستند نشان دهید – که در واقع همین دسته از مخاطبان هستند که برای شما بیشترین اهمیت را دارند.

در ادامه چند نکته کوتاه را می‌خوانید در این مورد که چطور محتوایی تولید کنید که به مخاطب هدف نشان داده شود.

۱- با تداول ثابت پست بگذارید

فیسبوک همیشه بررسی می‌کند که یک شخص با چه اشخاص و پیج‌های دیگری ارتباط دارد و در نهایت میزان دسترسی محتوای ۵۰ شخص و پیج آخری که در نیوزفید وجود دارند را افزایش می‌دهد. این ارتباط می‌تواند شامل تعاملات و مشاهده پروفایل و عکس‌ها شود.

به عنوان یک پیج، برای اینکه مطمئن باشید محتوای شما دیده می‌شود بهتر است سعی کنید همیشه در همان ۵۰ تعامل آخر حضور داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که با تداولی ثابت و برنامه‌ریزی شده پست منتشر کنید.

برای پیج خود یک جدول زمانی انتشار پست طراحی کنید، جدولی که بتوانید طبق آن پیش بروید و برنامه‌ریزی شده پست بگذارید.

۲- از پست‌های تعاملی، هوشمندانه استفاده کنید

همان‌طور که خود فیسبوک هم گفته، محتوای باکیفیت آن‌قدر جالب توجه هست که خودش بدون درخواست تعامل، تعامل دیگران را به خود جذب می‌کند.

به جای اینکه از مخاطبان فیسبوکی خود بخواهید که پست شما را لایک کنند، یک جمله ناقص بنویسید و از آنها بخواهید جمله شما را کامل کنند یا یک سوال با پاسخ بله یا خیر از آنها بپرسید. کمی خلاقیت به خرج دهید.

۳- از عکس‌هایی با سایز مناسب استفاده کنید

فیسبوک توصیه می‌کنید عکس‌هایی که آپلود می‌کنید ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ باشند. می‌توانید برای ساختن عکس با این ابعاد از Aviary یا PicMonkey استفاده کنید.

این نکته خیلی مهم است چون فیسبوک عکس‌های با سایز مناسب را به عنوان محتوای باکیفیت می‌شناسد و این یعنی میزان دسترسی ارگانیک محتوای شما به حد چشم‌گیزی افزایش می‌یابد.

۴- محتوای متنوع به اشتراک بگذارید

با ایجاد تنوع در نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید از چندین راه مختلف با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید: لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، کلیک‌ها و کامنت‌ها. به گفته فیسبوک، محتوای باکیفیت از کلیک‌ها و کامنت‌هایش تشخیص داده می‌شود. ولی احتمال‌ش خیلی کم است که یک نوع محتوا بتواند هم کلیک‌های زیادی داشته باشد و هم کامنت‌هایش زیاد باشد.

با ایجاد محتوای متنوع می‌توانید مطمئن شوید که در میزان تعامل پست‌های خود تعادل ایجاد می‌کنید و پست‌های شما دسترسی ارگانیک بیشتری خواهد داشت.

۵- بهترین زمان برای پست گذاشتن در فیسبوک را پیدا کنید

روز و ساعتی که شما در فیسبوک محتوایی را به اشتراک می‌گذارید، تاثیر فراوانی روی میزان دسترسی محتوای شما دارد. خوشبختانه فیسبوک با ویژگی Insights تا حد زیادی از ابهامات مربوط به این موضوع کاسته است.

علاوه بر این می‌توانید خودتان ساعت‌ها و روز‌های مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام روز و کدام ساعت بهترین زمان شما برای به اشتراک گذاری پست‌های جدید است.

۶- سعی کنید محتوای‌تان با موضوع برندتان مرتبط باشد

اگر شما هم در پیج خود دست به هر کاری می‌زنید که لایک‌های بیشتری جذب کنید باید به این نکته توجه کنید که فیسبوک دوست ندارد محتوایی در یک پیج منتشر شود که به موضوع پیج ارتباطی نداشته باشد و به محتوای نامربوط امکان دسترسی ارگانیک زیادی نمی‌دهد. بنابراین همیشه سعی کنید محتوایی را به اشتراک بگذارید که با موضوع برندتان بی ارتباط نباشد.

۷- محتوایی تولید کنید که تعامل ایجاد کند

وقتی صحبت از تعامل در فیسبوک می‌شود، نوشتن کامنت بیشترین سعی و تلاش را به خود اختصاص می‌دهد. اگر قرار باشد طرفداران شما برای شما کامنت بگذارند، روی پستی کامنت می‌گذارند که موضوعی مرتبط به آنها داشته باشد، پستی که برای‌شان مهم باشد.

محتوایی که کاربران فیسبوک را به کامنت گذاشتن وا می‌دارد، به عنوان محتوای باکیفیت شناخته می‌شود و در نتیجه در نیوزفید افراد بیشتری نمایان می‌شود.

۸- لینک‌هایی به اشتراک بگذارید که با موبایل هماهنگ باشند

از آنجایی که ۳۰۰ میلیون کاربر فقط از طریق نسخه موبایل از فیسبوک استفاده می‌کنند، فیسبوک تاکید بیشتری روی لینک‌هایی دارد که با نسخه موبایل هماهنگی دارند. برای اینکه بدانید آیا لینکی که به اشتراک می‌گذارید با موبایل هماهنگ است یا نه کافی است آن لینک را روی موبایل خود باز کنید.

نتیجه

با اینکه آشنایی با طرز کار نیوزفید خیلی مهم است، ولی مهم‌ترین نکته این است که نیازها، علایق و انتظارات مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهید.

بالاخره هر چه که باشد شبکه‌ اجتماعی به معنی تعامل با مخاطبان و برقراری ارتباط با افرادی است که برای شما اهمیت دارند. روی ایجاد محتوای مورد نظر آنها تمرکز کنید و مطمئن باشید در این صورت محتوای شما در نیوزفیدشان نمایان خواهد شد.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /