آموزش دسترسی به منوی مخفی اسمارت فون

کدها و منوی‌های مخفی در اسمارتفونها، چیزهای جدیدی نیستند. حتی تلفنهای قدیمیتر هم از این منوهای مخفی داشتند که برای آنهایی که از وجودشان مطلع بودند، راهی برای دستیابی به اطلاعات نرم‌افزاری و آپشن‌های خدمات دسترسی بودند. امروزه این منوهای مخفی اگر نخواهیم بگوییم در همه اسمارتفونها، اما در اکثر آنها وجود دارند. تنها کافی است که کد درست آن را بدانید.

حالا چه کدی؟ حتما از *#06# چیزهایی شنیده‌اید. کدی که در صفحه شماره گیری خود وارد می‌کنید و تقریبا در تمام اسمارتفونها به شما شماره شناسایی دستگاه (IMEI) را نشان می‌دهد.

حالا دسترسی به منوی مخفی یک اسمارتفون هم می‌تواند با کدی مشابه این عملی شود.

در آیفون مثلا با وارد کردن کد *3001#12345#* در برنامه Phone و سپس انتخاب گزینه تماس، به منوی تست وارد می‌شوید و در آنجا می‌توانید به مشاهده اطلاعات سیم کارت، جزئیات شبکه و دیگر اعداد رمزی بپردازید. قدرت سیگنال در این منو با دسیبل به نمایش در می‌آید.

منوهای مخفی و کدها در دستگاه‌های اندرویدی بسته به مدلشان متفاوتند. گرچه این کد *#*#4636#*#* یا *#*#INFO#*#* در تقریبا بیشتر دستگاه‌های اندرویدی جواب می‌دهد. این کد کاربر را به منوی تست می‌برد. جایی که اطلاعات شبکه، باتری و فعالیت برنامه‌ها به نمایش در می‌آید.

فقط توجه داشته باشید که در این منو به هیچ عنوان چیزی را تغییر ندهید و هیچ دکمه‌ای را نفشارید. این کد قبلا برای فعال کردن 4G LTE نکسوس 4 در کانادا استفاده می‌شد.

در گوشیهای لومیای نوکیا هم با وارد کردن کد ##634# می‌توانید وارد ابزار تشخیص شوید و از آن طریق سخت‌افزار دستگاه را تست کنید. در این منو بعلاوه می‌توانید مصرف واقعی باتری خود را ببینید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /