اموزش پاک کردن فایل‌های تکراری برای به دست آوردن فضای بیشتر

اگر حافظه کامپیوتر شما پر شده و حوصله گشتن تو فولدر ها رو ندارید تا فایل های تکراری رو پاک کنید نگران نباشید در این پست ما به شما نحوه پاک کردن فایل های تکراری با نرم افزار بدون هیچ زحمتی را اموزش می دهیم

فایل‌های تکراری علاوه بر اینکه ممکن است در واقع کپی هم‌دیگر با یک نام مشخص باشند، ممکن است نام‌های متفاوتی هم داشته‌باشند! بطور مثال ممکن است دو عکس مشابه در کامپیوترتان باشد با دو نام متفاوت! یا یک آهنگ با دو نام در دو جا. چه خوب می‌شد می‌توانستیم این قبیل فایل‌ها را پیدا کنیم و از ریشه نابودشان کنیم!

نگران نباشید! برنامه‌هایی برای این کار وجود دارد که در این نوشتار به آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

dupeGuru

dupeGuru یکی از این دسته ابزارهاست که کار با آن بسیار ساده است. این نرم‌افزار می‌تواند فایل‌های تکراری را بر حسب نام‌شان و یا حتی محتویاتشان برایتان نشان دهد. حتی با الگوریتمی که دارد قادر است فایل‌هایی که تا حد بسیار زیادی مشابه‌اند ولی یکی نیستند را نیز پیدا کند!

همینطور که گفته‌شد استفاده از این ابزار بسیار ساده است. کافی‌ست یک یا چند پوشه را برایش مشخص کنید و سپس دکمه‌ی Scan را بزنید و به شما خواهد گفت کدام فایل‌ها مشابه هستند و علاوه بر این می‌توانید با خود برنامه آن فایل‌های تکراری و مشابه را پاک کنید. در حالی که این برنامه رایگان است، اما اگر بخواهید بطور هم‌زمان بیش از ۱۰ فایل را پاک کنید، باید این نرم‌افزار را خریداری کنید.

در نهایت جالب است بدانید که dupeGuru در سیستم عامل‌های ویندوز، Mac OS X و حتی لینوکس کار می‌کند.

Duplicate Music Files Finder

Duplicate Music Files Finder نرم‌افزاری‌ست که فقط بر روی آهنگ‌های موجود در رایانه‌تان تمرکز می‌کند. این نرم‌افزار کاری می‌کند که بقیه نمی‌توانند! Duplicate Music Files Finder در تگ‌های آهنگ‌ها کاوش می‌کند و از طریق نام آهنگ، تکراری‌ها را می‌یابد. اگر آهنگ‌هایتان را از روی CD به اصطلاح ریپ کرده‌اید و یا از منابع متفاوت اقدام به پیدا کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌تان می‌کنید، احتمالا باید آهنگ‌های تکراری زیادی داشته‌باشید. حالا چرا این نرم‌افزار منحصربه‌فرد است؟ چون ممکن است از یک آهنگ، فایل‌هایی با کیفیت‌های متفاوت داشته باشید! این‌جاست که این نرم‌افزار با استفاده از جستجو در تگ‌ها می‌تواند به کمکتان بیاید. برای فعال کردن این قابلیت، بعد از نصب برنامه، بر روی دکمه‌ی Options کلیک کرده و Use Tag Information را فعال کنید.

یک یا چند پوشه را به آن نشان دهید و او آهنگ‌های مشابه حتی با نام‌ها و سایزهای متفاوت را به شما نشان خواهد داد.

WinMerge

WinMerge با بقیه‌ فرق می‌کند و اقلا برای من بدردبخورتر است. ممکن است ۲ فایل متنی داشته‌باشید که خیلی شبیه هم باشند ولی یکی چند خط اضافه‌تر دارد. مثلا ویرایش‌های متفاوتی روی یک فایل انجام داده‌اید و حالا نمی‌دانید کدام یک ویرایش بهتری‌ست. با این برنامه می‌توانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و پس از سبک-سنگین کردن آن‌ها را یکی کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /