آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس دورانی که کامپیوترها مستقل و جدا از هم بودند خیلی وقت است که تمام شده است و الان همه ما بارها و بارها برایمان پیش آمده است که می خواهیم بدون استفاده از فلش درایو و یا بلوتوث بین دو کامپیوتر ارتباط برقرار کنیم و یا شاید برای یک بازی تحت شبکه دنبال راه حلی گشته ایم. ما در این مقاله قصد معرفی چندین روش برای رسیدن به این منظور را داریم.

 

اگر حجم اطلاعاتی که می خواهید انتقال دهید کم باشد شما میتوانید از  فلش دیسک استفاده کنید اما اگر اطلاعات زیاد باشند و شما بخواهید دائما اطلاعات را بین کامپیوتر ها انتقال دهید این روش بسیار کسل کننده و وقت گیر می باشد.  این روش در مقایسه با روش کابلی بسیار کندتر عمل می کند. روش دیگر اتصال دو کامپیوتر ایجاد یک شبکه خانگی بدون سیم است که این روش هم مزایا و معایب خودش را دارد.

 پس فعلا بهترین پیشنهاد اتصال دو کامپیوتر از طریق کابل اترنت است که به روشی مطمئن و سریع بین کاربران رواج یافته است. کابل اترنت چیزی بیش از یک کابل ساده که سر و ته آن با کانکتورهای Rj45 بسته شده است نیست. اما دو نوع کابل اترنت وجود دارد که شما میتوانید از آن ها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. اولین مورد به کابل Straight معروف است و دومین کابل نیز Crossover نام دارد. (در شکل زیر میتوانید نمودار پیکربندی هر یک از کابل ها را مشاهده کنید).

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس

به طور خلاصه باید گفت که با کابل کراس(crossover) تنها میتوانید به انتقال اطلاعات بپردازید اما کابل استرایت(straight) چندین کاربرد مختلف دارد.

 در این مقاله ما قصد نحوه اتصال دو کامپیوتر تحت شبکه LAN  با استفاده از کابل کراس برای انتقال اطلاعاتی از قبیل فایل ها ویدوئوها و تصاویر را داریم.

 مواد موردنیاز:
۱- یک کابل کراس یا استرایت که در اینجا ما از کابل کراس استفاده میکنم

 

۲- کارت های شبکه از پیش نصب شده روی هر دو کامیپوتر

 

۳- در ضمن هر دو کامپیوتر نیز باید درایور مناسب کارت شبکه خود را در حالت نصب داشته باشند که معمولا به طور پیشفرض نصب شده اند.

 پیکربندی کامپیوترها :
۱-برای شروع باید برای هر کامیپیوتر آدرس آیپی مختلفی تنظیم شود برای این کار وارد کنترل پنل خود شوید و روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید و در صفحه نمایان شده مطابق شکل زیر روی گزینه Change adapter settings  کلیک کنید.

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس
 در پنجره Network Connections مطابق زیر روی گزینه مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس

سپس از پنجره Local Area Connection Properties به زبانه Network بروید و روی گزینه Internet Protocol Version 4 کلیک کرده و روی دکمه Properties کلیک کنید. حال آدرس هر یک از کامیپوتر ها (در این جا دو کامپیوتر با ویندوز۷) را مطابق زیر تعیین کنید.

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس

کامپیوتر اول :

(IP address: (192.168.0.1
(Subnet mask: (255.255.255.0

 کامپیوتر دوم :

(IP address: (192.168.0.2
(Subnet mask:(255.255.255.0

آموزش تصویری شبکه کردن دو کامپیوتر با کابل کراس
کار تمام است، حالا کافی است که فایل های موردنظرتان را به اشتراک بگذارید و تحت شبکه بازی کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /