آموزش اتصال کیبورد، موس و گیم پدها به تبلت و گوشی های اندرویدی

اندروید از موس ها، کی بورد ها و گیم پدها پشتیبانی می کند بطوری که در بسیاری از دستگاه های اندرویدی  می توانید این ابزار ها را با استفاده از یو اس بی به آن ها متصل کنید و در بقیه ابزار این امکان از طریق اتصال بی سیم با بلوتوث امکان پذیر است. این بدان معنی است که شما می توانید یک کنتلر کننده Xbox 360 یا کیبورد و یا موس را به دستگاه اندروید وصل کنید و از آنها روی دستگاه اندروید خود استفاده کنید.

موس ها، کیبورد ها و گیم پدهای یو اس بی

بدلیل اینکه گوشی ها و تبلت های اندروید دارای پورت های  یوس اس بی با سایز استاندارد نیستند، بنابراین نمیتوانید یک ابزار جانبی  USB را مستقیما به آن وصل کنید. برای اتصال دستگاه های یو اس بی به دستگاه های اندرویدی نیازمند کابل  USB on-the-go هستیم. کابل USB OTG آداپتوری است که یک طرف آن به پورت Micro-USB موجود در دستگاه اندرویدی تان وصل می شود و طرف دیگر یک دستگاه یو اس بی استاندارد وصل می شود. این کابل ها ارزان قیمتند.(خودم در علائدین نه هزار تومان خریدم) همچنین با استفاده از USB OTG شما قادر به اتصال دیگر ابزار یو اس بی مانند فلش ها روی تبلت ها یا گوشی های اندرویدی خود هستید.

نکته مهم: همه دستگاه های اندروید از کابل USB OTG پشتیبانی نمیکنند. بعضی از دستگاه ها این قابلیت را به صورت سخت افزاری پشتیبانی نمی کنند. بعنوان مثال شما میتوانید موس یا  کیبورد USB را به تبلت Nexus 7 وصل کنید ولی امکان اتصال آن را به گوشی هوشمند Nexus 4 ندارید. بنابر این قبل از خرید این کابل با جستجو در گوگل درباره پشتیبانی دستگاه اندرویدی تان از آن مطمئن شوید.

موس ها، کیبورد ها و گیم پدهای Bluetooth

کابل USB OTG یک روش مناسب برای خیلی از دستگاه هاست اما این ابزار روی بعضی از دستگاه ها بعلت عدم پشتیبانی کار نمی کند. در این حالت می توانید موس ها، کیبورد ها و گیم پدهای بلوتوث  را بطور مستقیم به گوشی یا تبلت تان وصل کنید. برای این کار باید وارد تنظیمات بلوتوث دستگاه تان شوید تا آنها را به هم متصل کنید.

برای انجام اینکار به قسمت Settings ->Bluetooth بروید.

استفاده از موس، کیبورد یا گیم پد

موشواره یا موس: با نصب موس، شما یک مکان نما را خواهید دید. کارکرد این مکان نما در ابزار اندرویدی مشابه همانی است که در کامپیوتر می بینید. با این تفاوت که حتی با اتصال موس شما میتوانید از طریق لمس صفحه نمایش نیز با تبلت خود کار کنید.

کیبورد: کیبوردتان فقط درصورتی که در کادر متن تایپ هستید، کار می کند (مانند صفحه ارسال اس ام اس) و سرعت شما را به حد قابل قبولی در تایپ کردن افزایش می دهد. نکته جالب این است است که دکمه های میانبر مانند کامپیوتر کار می کنند به عنوان مثال شما می توانید با Ctrl+C یک متن را کپی کنید.

گیم پد: شما به استفاده زا گیم پد می توانید به قسمت مختلف دستگاه اندرویدی خود بروید و برنامه هایی رو اجرا کنید ولی این کاربرد اصلی گیم پد نیست. متأسفانه بازی های اندرویدی خلی کمی است که بتوان با گیم پد بازی کرد ولی با این حال هنوز هم می توانید یک بازی سازگار با گیم پد کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /